Polaris Titan 2019 vs Lynx Commander 900T 2020

gammer´n

Medlem
Forumsupporter
22 Jan 2017
359
129
sønnafjells
Hvilken forhandler har du i umiddelbar nærhet? En god forhandler er gull verdt.
Bifalles :thumb: . Hjelper ikke med "super SS rally GT og testvinner 16 år på rappen" hvis du har flere timer til et merkeverksted som i tillegg bruker halve vinteren på å få elendigheta reparert :vaapen::vaapen::vaapen:. Jeg har forsøkt, og etter den episoden ble det Titan. Hovedgrunnen var at Polaris var eneste representant i nærområdet. Med lang vei til merkeverksted opplevde vi å ikke bli prioritert( ikke overraskende), selv om vi ble fortalt det motsatte. Nå har vi et godt forhold til et verksted som "rydder benken" i krisesituasjoner. De hadde liten kompetanse/vilje til å skru Cat, men var dog velvillige mtp låneskuter slik at vi ikke sto på bar bakke. Det ble avgjørende da vi skulle handle nytt.
 

jalla

Medlem
9 Apr 2007
14
7
Jeg må vel komme med en avslutning av denne tråden.

Først må jeg takke for god hjelp og mange gode innspill.
Det blir commander 900t på oss i vinter, kanskje unødvendig å skrive at vi gleder oss :)
 

jk

Medlem
16 Nov 2010
26
20
Ål
2019 Polaris Titan Adventure 800. boks. 2stk ledbar, foxfloat foran og Ca pro BX ski.
Fulltanket 53Lbensin +full oljetank : Vekt 368,5 kg (bilde-1kg pga stropper til veging)
 

Vedlegg

  • Titan 800 vekt.jpg
    Titan 800 vekt.jpg
    252,2 KB · Sett: 69

gammer´n

Medlem
Forumsupporter
22 Jan 2017
359
129
sønnafjells
Se der ja. Der kom fakta på bordet:thumb: Trekk fra 5 liter olje og ditto kjølevæske,så er vi nær oppgitt vekt på 298 kg.
 

jalla

Medlem
9 Apr 2007
14
7
Det er bra av polarisen at vekta stemmer så bra.

Noen som har hørt noe vekt på nye commanderen?
 

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
29 Jan 2008
5.409
4.865
Stor-Trøndelag
Anbefaler trådstarter å gå inn på finn.no en tur, der kan du legge inn et f.ex "frisøk" på nyere enn 2011mod, og minimum 7000 kjørte km. Det gir deg et rimelig greit bilde av kavliteten, og hvilke scootere som har den beste ettermarkedsverdien.

 

Anonympudding

Medlem
19 Mai 2017
271
169
Longyearbyen
Polaris Titan Adventure er oppgitt til 298kg ser jeg, Ski-Doo Expedition SE 900 Turbo er oppgitt til 315 etter de opplysningene jeg finner. Så vil jeg tro Commander har litt lavere tørrvekt enn Expedition SE også..

Og nå er fasiten klar. Oppgitt vekt i manualen for Commander 900 ACE Turbo er 287kg, for GT-utgaven er oppgitt vekt 309kg.

På tunnelen står det på Expedition SE 900 Ace Turbo 355kg mens det på Commander GT 900 ACE Turbo står 335kg. Det er vel vekt med full tank og sånt..
 
  • Informativt
  • Liker
Reaksjoner: jalla og RS

ranger800

Medlem
26 Feb 2008
179
53
Troms
Hei.
Ser jo att trådstarter egentlig "avslutter" sin tråd lengre opp menn velger å komme med ett innspill/spørsmål her.
Jeg kjøpte meg en Titan XC i 2018. Denne passerer 400 mil hvert øyeblikk. Har kjørt scooter i ca 25 år og hadt mange snøscootere. Alle merker har vært innom bortsett ifra skidoo faktisk. Menn mest polaris.
I de senere år har jeg hadt en løssnømaskin og en brebelter i stallen.
Det jeg ser er jo att 90 % av scooter tiden velger jeg Titan/brebelter en.
Mann skal tenke på hvor mye utstyr mann får i denne pakken. Titan XC har vanvittig gode dempere med enkel justering rundtom. Den har høy og lavgear. Kjølesystem som aldri går varmt. Utallige boks/utsyrsmuligheter. Den er super til å dra tungt med eller til gutteturen. Den har LED lys. Den har en fantastisk bra drakrok (lett å koble ifra om draget er vridd) Vippeforlenger. Rygger bra. Den er for meg en fantastisk pakke. Lettkjørt.
Prisen er jo som det nevnes ca 40 tusen mindre enn f. Eks Expedition Exrem som jeg vil sammenligne den med.
Det eneste argumentet folk bruker imot titan som jeg kan være litt enig i er forbruk. Menn er dette så ille da jeg hører folk som kjører 850 til brp i næring sier den bruker MYE olje. Titan en bruker lite olje synes jeg. Den har 53 liters tank og det skal mye til å kjøre tomt på en dag

Nå skal jeg bytte min titan snart. Ser egentlig for meg ny Titan. Menn hadde vært helt supert å kjøre en annen maskin.
Hvis jeg sier 2 takter. Godt kjølesystem. Høy/lavgear. Mye motor. Da er det ikke så veldig mange alternativer?
Noen som har skikkelig testet Norseman til arctic? Expedition Extreme 850?
160tusen vs 200 tusen. Noen innspill?

God jul
Mvh.
 

Polartech

Medlem
13 Okt 2017
119
101
Mo i rana
Hei.
Ser jo att trådstarter egentlig "avslutter" sin tråd lengre opp menn velger å komme med ett innspill/spørsmål her.
Jeg kjøpte meg en Titan XC i 2018. Denne passerer 400 mil hvert øyeblikk. Har kjørt scooter i ca 25 år og hadt mange snøscootere. Alle merker har vært innom bortsett ifra skidoo faktisk. Menn mest polaris.
I de senere år har jeg hadt en løssnømaskin og en brebelter i stallen.
Det jeg ser er jo att 90 % av scooter tiden velger jeg Titan/brebelter en.
Mann skal tenke på hvor mye utstyr mann får i denne pakken. Titan XC har vanvittig gode dempere med enkel justering rundtom. Den har høy og lavgear. Kjølesystem som aldri går varmt. Utallige boks/utsyrsmuligheter. Den er super til å dra tungt med eller til gutteturen. Den har LED lys. Den har en fantastisk bra drakrok (lett å koble ifra om draget er vridd) Vippeforlenger. Rygger bra. Den er for meg en fantastisk pakke. Lettkjørt.
Prisen er jo som det nevnes ca 40 tusen mindre enn f. Eks Expedition Exrem som jeg vil sammenligne den med.
Det eneste argumentet folk bruker imot titan som jeg kan være litt enig i er forbruk. Menn er dette så ille da jeg hører folk som kjører 850 til brp i næring sier den bruker MYE olje. Titan en bruker lite olje synes jeg. Den har 53 liters tank og det skal mye til å kjøre tomt på en dag

Nå skal jeg bytte min titan snart. Ser egentlig for meg ny Titan. Menn hadde vært helt supert å kjøre en annen maskin.
Hvis jeg sier 2 takter. Godt kjølesystem. Høy/lavgear. Mye motor. Da er det ikke så veldig mange alternativer?
Noen som har skikkelig testet Norseman til arctic? Expedition Extreme 850?
160tusen vs 200 tusen. Noen innspill?

God jul
Mvh.

Kun ett alternativ ny Titan eller en annen Polaris.God jul og go snørik vinter:fuckoff::polaris:
 
  • Liker
Reaksjoner: ranger800

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.520
3.527
Kunes
Expedtion Extreme er en spennende maskin men pris/utstyr synes jeg er litt tung å svelge. Den er relativt ribba foruten bedre dempere som gjør at du må bruke ganske mye spenn for å få den "turverdig". Den er morro å kjøre og skikkelig mannemann men skal jeg være ærlig synes jeg 900 turbo kler den bedre, da en Expedition LE.
 

jalla

Medlem
9 Apr 2007
14
7
Nå har vi fått levert Commanderen. Hadde meg 45 km på den i dag. Så langt en fantastisk maskin. Hadde med meg guttungen så veldig begrenset hva jeg fikk testa. Overrasket over hvor raffinert turbomotoren er. Utrolig behagelig å kjøre, men morrofaktoren er også til stedet så det holder.
09AFDE03-330A-4251-838C-AF99B0FF1F2F.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: ranger800

Anonympudding

Medlem
19 Mai 2017
271
169
Longyearbyen
Expedtion Extreme er en spennende maskin men pris/utstyr synes jeg er litt tung å svelge. Den er relativt ribba foruten bedre dempere som gjør at du må bruke ganske mye spenn for å få den "turverdig". Den er morro å kjøre og skikkelig mannemann men skal jeg være ærlig synes jeg 900 turbo kler den bedre, da en Expedition LE.

Skal man ha turboen ville jeg heller sett på Expedition SE eller Commander.. Prisforskjellen på LE og SE er ca 9000,- og da får man med den store fine boksen bakpå samt at man får med luftfjæring på SE..
Commander skal visstnok ha en bedre boggi enn Expedition, den koster ca det samme som LE men da mangler baksete på Commanderen.
 
  • Liker
Reaksjoner: jalla

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.520
3.527
Kunes
Skal man ha turboen ville jeg heller sett på Expedition SE eller Commander.. Prisforskjellen på LE og SE er ca 9000,- og da får man med den store fine boksen bakpå samt at man får med luftfjæring på SE..
Commander skal visstnok ha en bedre boggi enn Expedition, den koster ca det samme som LE men da mangler baksete på Commanderen.
Er ikke uenig. Jeg hadde nok også falt på en Commander men siden det var Expedition som var nevnt brukte jeg den som eksempel.
Expedition SE ser så overfylt ut fra fabrikken men selvsagt har du rett. Prisforskjellen er ubetydelig og man får mye mer på kjøpet. Dilldallet er bare å plukke av hvis man ikke trenger det der og da.
Kunne veldig gjerne ha tenkt meg en Commander 900t som scooter #2.
 

ranger800

Medlem
26 Feb 2008
179
53
Troms
Hmm.... Blir vel mestsannsynlig ny Titan. Har disse nye lynx og skidoo ene ikke skikkelig ledlys? Og er det ikke brae dempere på dem ifra fabrikken? Hadde jo vært gøy med en annen scooter...
Blir jo bare spekulering menn tro om titan kommer med noe ny motor i 21?
Kjører vår titan såogsi hver dag og veldig fornøyd
 

Anonympudding

Medlem
19 Mai 2017
271
169
Longyearbyen
Hmm.... Blir vel mestsannsynlig ny Titan. Har disse nye lynx og skidoo ene ikke skikkelig ledlys? Og er det ikke brae dempere på dem ifra fabrikken? Hadde jo vært gøy med en annen scooter...
Blir jo bare spekulering menn tro om titan kommer med noe ny motor i 21?
Kjører vår titan såogsi hver dag og veldig fornøyd

Det er halogen originalt hos BRP, selv fikk jeg min levert med LED-pærer i originale hovedlamper.. Har også montert på originale BRP ekstra LED-fjernlys.. Det lyser mer enn bare litt bra tenker jeg, bare kjipt at det ikke er føre til å kjøre nyscooteren helt enda..
 

ranger800

Medlem
26 Feb 2008
179
53
Troms
Det er halogen originalt hos BRP, selv fikk jeg min levert med LED-pærer i originale hovedlamper.. Har også montert på originale BRP ekstra LED-fjernlys.. Det lyser mer enn bare litt bra tenker jeg, bare kjipt at det ikke er føre til å kjøre nyscooteren helt enda..
Ok. Så det går å montere ledpærer selvfølgelig... Blir litt sånn mittmerkeerbestskryt menn Polaris har levert med original ledlys siden 2016
 
  • Liker
Reaksjoner: Polartech

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
29 Jan 2008
5.409
4.865
Stor-Trøndelag
Langt utenfor mitt segment enn så lenge dette, men det skal jo bli interessant å se hvordan disse maskinene holder seg med noen år på baken. Tenker da på kvaliteten, og på ettermarkedsverdien.
 

Petter ST

Medlem
17 Jan 2012
268
123
Stjørdal
Hei.
Ser jo att trådstarter egentlig "avslutter" sin tråd lengre opp menn velger å komme med ett innspill/spørsmål her.
Jeg kjøpte meg en Titan XC i 2018. Denne passerer 400 mil hvert øyeblikk. Har kjørt scooter i ca 25 år og hadt mange snøscootere. Alle merker har vært innom bortsett ifra skidoo faktisk. Menn mest polaris.
I de senere år har jeg hadt en løssnømaskin og en brebelter i stallen.
Det jeg ser er jo att 90 % av scooter tiden velger jeg Titan/brebelter en.
Mann skal tenke på hvor mye utstyr mann får i denne pakken. Titan XC har vanvittig gode dempere med enkel justering rundtom. Den har høy og lavgear. Kjølesystem som aldri går varmt. Utallige boks/utsyrsmuligheter. Den er super til å dra tungt med eller til gutteturen. Den har LED lys. Den har en fantastisk bra drakrok (lett å koble ifra om draget er vridd) Vippeforlenger. Rygger bra. Den er for meg en fantastisk pakke. Lettkjørt.
Prisen er jo som det nevnes ca 40 tusen mindre enn f. Eks Expedition Exrem som jeg vil sammenligne den med.
Det eneste argumentet folk bruker imot titan som jeg kan være litt enig i er forbruk. Menn er dette så ille da jeg hører folk som kjører 850 til brp i næring sier den bruker MYE olje. Titan en bruker lite olje synes jeg. Den har 53 liters tank og det skal mye til å kjøre tomt på en dag

Nå skal jeg bytte min titan snart. Ser egentlig for meg ny Titan. Menn hadde vært helt supert å kjøre en annen maskin.
Hvis jeg sier 2 takter. Godt kjølesystem. Høy/lavgear. Mye motor. Da er det ikke så veldig mange alternativer?
Noen som har skikkelig testet Norseman til arctic? Expedition Extreme 850?
160tusen vs 200 tusen. Noen innspill?

God jul
Mvh.

Vi har testet norseman 8000 litt i arbeids medfør, men den var ikke noe for oss. Fikk stort sett bare testet på råtten vårsnø, men med kjelke og litt lass bakpå, ble det en udugelig maskin utenom oppkjørte spor... Ikke har den lav gear, og det i kombinasjon med smalt belte og høgekammer ble det som ei grøftemaskin.

Det skal sies at vi stort sett ferdes i ulendt terreng, med variert vekt på sleden. Vi konkluderte med at norseman er en rimeligere m8. Laget for persontransport for enkeltpersoner. Det skal sies at uten sleden, er den hysterisk artig "arbeids scooter"
 
  • Liker
Reaksjoner: RS og ranger800

Ski--doo

Medlem
10 Des 2012
190
69
Norge
Vi har testet norseman 8000 litt i arbeids medfør, men den var ikke noe for oss. Fikk stort sett bare testet på råtten vårsnø, men med kjelke og litt lass bakpå, ble det en udugelig maskin utenom oppkjørte spor... Ikke har den lav gear, og det i kombinasjon med smalt belte og høgekammer ble det som ei grøftemaskin.

Det skal sies at vi stort sett ferdes i ulendt terreng, med variert vekt på sleden. Vi konkluderte med at norseman er en rimeligere m8. Laget for persontransport for enkeltpersoner. Det skal sies at uten sleden, er den hysterisk artig "arbeids scooter"

X2, en smalbelter kan aldri erstatte en bredbelter, man får ikke i pose og sekk, sånn er det bare.
 
  • Liker
Reaksjoner: Petter ST

ranger800

Medlem
26 Feb 2008
179
53
Troms
Vi har testet norseman 8000 litt i arbeids medfør, men den var ikke noe for oss. Fikk stort sett bare testet på råtten vårsnø, men med kjelke og litt lass bakpå, ble det en udugelig maskin utenom oppkjørte spor... Ikke har den lav gear, og det i kombinasjon med smalt belte og høgekammer ble det som ei grøftemaskin.

Det skal sies at vi stort sett ferdes i ulendt terreng, med variert vekt på sleden. Vi konkluderte med at norseman er en rimeligere m8. Laget for persontransport for enkeltpersoner. Det skal sies at uten sleden, er den hysterisk artig "arbeids scooter"
Åå så bra! Med ei tilbakemelding på norsemann. Jeg er jo i tvil på att den duger helt opp til brebelter nivå som du har konkludert med driver dere med rein? Det eneste min titan egentlig ikke klarer 100% er jo slik teknisk skogskjøring/lek som jeg er veldig glad i. Å det er jo en selvfølge. De siste årene har jeg hadt en av hver menn det er dyrt og det blir for dumt når 90% av kjøringen trenger en skikkelig brebelter Hadde jo vært kult om norseman kunne duge til jobben...
 

ranger800

Medlem
26 Feb 2008
179
53
Troms
Langt utenfor mitt segment enn så lenge dette, men det skal jo bli interessant å se hvordan disse maskinene holder seg med noen år på baken. Tenker da på kvaliteten, og på ettermarkedsverdien.
Plutselig og før du aner det melder behovet seg for bekymringsfri kjøling. Enorm trekkraft og myke behagelige støtdempere å ja også en høy vindskjerm ❤️ gubbescooter❤️
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim og t76

Petter ST

Medlem
17 Jan 2012
268
123
Stjørdal
Åå så bra! Med ei tilbakemelding på norsemann. Jeg er jo i tvil på att den duger helt opp til brebelter nivå som du har konkludert med driver dere med rein? Det eneste min titan egentlig ikke klarer 100% er jo slik teknisk skogskjøring/lek som jeg er veldig glad i. Å det er jo en selvfølge. De siste årene har jeg hadt en av hver menn det er dyrt og det blir for dumt når 90% av kjøringen trenger en skikkelig brebelter Hadde jo vært kult om norseman kunne duge til jobben...

Ikke rein, men linjebygging, uten at det har noe med saken å gjøre :p
Har stor tro på titan, og skulle gjerne ha testet den skikkelig både på jobb og privat!