Har i sommer hatt et lite bygg gående, å her kommer en liten tråd med litt bilder
Kjøpte i mars et bart switchback assault 800 chassi, som utgangspunkt har dette rett lengde for 146" understell, bedre enn å kappe en pro tunell etter min mening, men fant underveis ut at det var mer som måtte endres på en planlagt.
Grunnen til å gå for en 146" er rett og slett ønsket om en ekstremt leken maskin som lett drar på rulla, samtidig vil den bli lettere en en 155" og med smal forstilling burde den kunne bli en fin skogskjøringsmaskin også.
Har til nå gjort en god del, så her kommer en oppsummering omkring fremgangen så langt!
Utgangspunktet, Switchback Assault chassi strippet ned som på de første bildene.
Fotbrønnene er bredere på denne maskinene som følge av bredere stigtrinn, overstrukturen er dermed også bredere, alt må byttes.
Plukket av overstruktur, buksider samt kjedekasse.
I utgangspunktet brukes for det meste deler jeg har hatt liggende fra før av, ellers kjøpes kun brukte deler inn, med unntak av slitedeler som byttes i nytt.
Tidligere kjedekassemodeller hadde ikke limte flater bak mot chassi, dette svekker chassiet, her skal en quickdriveplate på, den vil bli limt.
Disse stigtrinnene er ikke akkurat egnet til pudderkjøring, her må det skjæring til.
Testmontering av Pro rmk overstruktur, tydelig endel smalere over stigtrinn.
Tar dette litt etappevis, more to come!
Kjøpte i mars et bart switchback assault 800 chassi, som utgangspunkt har dette rett lengde for 146" understell, bedre enn å kappe en pro tunell etter min mening, men fant underveis ut at det var mer som måtte endres på en planlagt.
Grunnen til å gå for en 146" er rett og slett ønsket om en ekstremt leken maskin som lett drar på rulla, samtidig vil den bli lettere en en 155" og med smal forstilling burde den kunne bli en fin skogskjøringsmaskin også.
Har til nå gjort en god del, så her kommer en oppsummering omkring fremgangen så langt!
Utgangspunktet, Switchback Assault chassi strippet ned som på de første bildene.
Fotbrønnene er bredere på denne maskinene som følge av bredere stigtrinn, overstrukturen er dermed også bredere, alt må byttes.
Plukket av overstruktur, buksider samt kjedekasse.
I utgangspunktet brukes for det meste deler jeg har hatt liggende fra før av, ellers kjøpes kun brukte deler inn, med unntak av slitedeler som byttes i nytt.
Tidligere kjedekassemodeller hadde ikke limte flater bak mot chassi, dette svekker chassiet, her skal en quickdriveplate på, den vil bli limt.
Disse stigtrinnene er ikke akkurat egnet til pudderkjøring, her må det skjæring til.
Testmontering av Pro rmk overstruktur, tydelig endel smalere over stigtrinn.
Tar dette litt etappevis, more to come!