Polaris innkorting av tunnel

27 Okt 2020
6
0
Uvdal
Noen som har erfaring med hvordan Polaris stiller seg på garantisaker med innkortet tunnel? Tenker da på 850 RMK/Khaos. Eventuelt også med trim?
 
Korting av tunell er ikke noe problem. Trim derimot, da kommer det litt an på hvordan den er trimma og hvor grei forhandler du har. Lettere å få garanti om du bare har et enkelt effektanlegg enn turbokit eller bigbore. Men som sagt, der blir litt opp til hver enkelt forhandler. Utgangspunktet er hvertfall at trim strider med garanti.
 
Så innkorting av tunnel går greit ja, tenkte kanskje at siden kjøling blir redusert så vil ikke Polaris dekke noe. Trim regna jeg med at blir vanskelig ja. Trur Cat ga garanti med smått trim for noen år siden, men veit ikke om det fortsatt praktiseres. Har du erfaring med kortet tunnel og garanti?
 
Så innkorting av tunnel går greit ja, tenkte kanskje at siden kjøling blir redusert så vil ikke Polaris dekke noe. Trim regna jeg med at blir vanskelig ja. Trur Cat ga garanti med smått trim for noen år siden, men veit ikke om det fortsatt praktiseres. Har du erfaring med kortet tunnel og garanti?

Retta nylig en korta Pro hvor drivaksel hadde gått av. Alt dekt av garantien ?
 
Forhandleren her leverer de ut av butikken ferdig korta (om ønskelig seff). Det du skal være oppmerksom på er at all kjøredata blir lastet opp og lagret hos polaris ved service. Så hvis de ser du har kjørt den til overheat shutdown så kan du vinke farvel til garantien (ift motoren iallefall). Dette gjelder uavhengig av innkortet tunell da?
 
On a side note så tror jeg det er veldig smart å sette på ekstrakjøler om du korter inn. Kjølinga er rimelig elendig i utganspunktet. Jeg vurderer 5 fots kjøler og bare bypasse hele orginalsystemet.
 
On a side note så tror jeg det er veldig smart å sette på ekstrakjøler om du korter inn. Kjølinga er rimelig elendig i utganspunktet. Jeg vurderer 5 fots kjøler og bare bypasse hele orginalsystemet.

Skal du korte?
 
Min oppfatning er at 850 går kaldere selv etter løype. Har selv 800 AXYS RMK nå og må ofte utenfor løypa for å kjøle litt ned. Uansett så blir nok neste scooter Khaos med kort tunnel;)
 
Min oppfatning er at 850 går kaldere selv etter løype. Har selv 800 AXYS RMK nå og må ofte utenfor løypa for å kjøle litt ned. Uansett så blir nok neste scooter Khaos med kort tunnel;)
Det kan være, men fortsatt ikke superbra etter min mening? samme her, men da med ekstrakjøler tenker jeg