POLARIS Polaris bilder og Polaris prat... kom igjen

Kjørte proarmor en sesong så tok den kveld :/ Plagdes med at den frøs i åpen stilling så sell om man dro den ut så sto den åpen :( gikk da for en uoriginal fra ebay med gummihette som man også monterte på styre. Var egentlig ment for båt men funka som snus, å til 29kr stykke var den knall
 
Proarmor er sinnsykt lett å serva upp. En gang per sesong så bruker jag ta lös den og skrape rent på metallplaterna som skall gi kontakt samt att smörje opp lit så den går lätt. Aldrig vart noe problem.
 
Ja har bare hørt at den orginale gummihetta kan fryse fast og dette ut av kontakten til tider? Pro armor sin har jo mye gode tilbakemeldinger, eneste negative eg har lest e at den "klipsen" istede for gummihetta kan knekke.. men skal lage meg en i reserva av aluminium!:biggrin:
Jes pluss at man får snø inni den gummihetta, o
Kjørte proarmor en sesong så tok den kveld :/ Plagdes med at den frøs i åpen stilling så sell om man dro den ut så sto den åpen :( gikk da for en uoriginal fra ebay med gummihette som man også monterte på styre. Var egentlig ment for båt men funka som snus, å til 29kr stykke var den knall
Spraye mekanismen med litt låsespray å du e good to go:thumb:
 
Har erfaring med at den røde gummihetta til polaris sin nødstopp henger sinnsykt dårlig. Ramler av i hytt og pine når man kjører. Har en kamerat som har hatt pro armor på axys og pro ride og det fungerer bra :)
 
Er det noe og hente utav en "stock" pro rmk 800 ved og bytte helix og isåfall, hvilken bør man gå for? kjører stort sett kun i skogen også har eg allerede montert CPC fjærer.
 
Er det slik at Polaris ikke sender med justeringsnøkkel til demperene lengre? Jeg fikk ikke med dette når jeg kjøpte en ProRMK 2017. Eller er det forhandler som har glemt og sende den med? Fikk heller ikke med den "nødstart" løsningen med et bånd for og feste rundt variator.
 
Er det slik at Polaris ikke sender med justeringsnøkkel til demperene lengre? Jeg fikk ikke med dette når jeg kjøpte en ProRMK 2017. Eller er det forhandler som har glemt og sende den med? Fikk heller ikke med den "nødstart" løsningen med et bånd for og feste rundt variator.
Jeg fikk med begge deler men de lå i den mappa med servicehefte og instruksjonsboka til gps osv...
 
Pleier å følge med sånt lite "verktøyskrin" på nye maskiner..med "nødsnor,fastnøkke,pluggnøkkel osv...Variatornøkkel er jo en del av hengsel til sidedeksel som du sikkert vet.
Denne mappen står vel over variator mot der du har venstre kne om jeg husker rett
 
På min så er variator nøkkelen feste på dekselet, og plugg nøkkelen feste for reserve variatorreimen. Mener det ikke er noe mer verktøy som er med?
 
På min så er variator nøkkelen feste på dekselet, og plugg nøkkelen feste for reserve variatorreimen. Mener det ikke er noe mer verktøy som er med?

Har heller ikkje noe mer til min 2016 :) savnet helst verktøy til å justere reim :)
 
Noen kyndige som vet om boondocker turbo boksen passer fra 2015 til 2017mod?
Og om frontkjøleren passer fra 11-15mod til 2017mod? :)
 
Noen kyndige som vet om boondocker turbo boksen passer fra 2015 til 2017mod?
Og om frontkjøleren passer fra 11-15mod til 2017mod? :)
Kan ikke besvare spørsmålet angående bd-boks, men kan ikke tro at det skal være stor forskjell på kjølerne fra 11-15 og 17mod, men litt vanskelig å si uten å ha studert begge kjølerne
 
Kan ikke besvare spørsmålet angående bd-boks, men kan ikke tro at det skal være stor forskjell på kjølerne fra 11-15 og 17mod, men litt vanskelig å si uten å ha studert begge kjølerne
delenr. på kjøleren går bare overens med pro ride chassiet hvertfall.
 
Hmm javel :tdown: men hvor stor forskjell kan det være liksom? :hmm: vil tro at det ikke er så stor forskjell at det ikke er umulig å få tilpasset det på en vittig måtte :)
Om det er bedre kjøling du er ute etter ville eg heller vurdert å montert MTNTK kjøler i tunellen istedenfor, eneste du trenger og demontere er sal, tank og senke understell. Skal du retrofite en kjøler på 2017 ser eg for meg mye arbeid og tilpassing, kjøleren er jo en bærende konstruksjon, og ikkje bare en løs del som festes på rammen.
 
Om det er bedre kjøling du er ute etter ville eg heller vurdert å montert MTNTK kjøler i tunellen istedenfor, eneste du trenger og demontere er sal, tank og senke understell. Skal du retrofite en kjøler på 2017 ser eg for meg mye arbeid og tilpassing, kjøleren er jo en bærende konstruksjon, og ikkje bare en løs del som festes på rammen.

Skjønner :thumb: men mange av oss er jo glad i å modifisere ting :p:D men er helt enig i at en mtntk kjøler er enkleste løsning :thumb::)
 
SKS har vel forntkjøler? kan ikke det være ett alternativ istedenfor ombygging av pro ride kjøler? :)
 
Om det er bedre kjøling du er ute etter ville eg heller vurdert å montert MTNTK kjøler i tunellen istedenfor, eneste du trenger og demontere er sal, tank og senke understell. Skal du retrofite en kjøler på 2017 ser eg for meg mye arbeid og tilpassing, kjøleren er jo en bærende konstruksjon, og ikkje bare en løs del som festes på rammen.
Har extra tunnelkjøler også, 4fot.
Vet det er arbeid og montere frontkjøler og vet at den er en del av den bærende konstruksjon.
Men passer den fysisk inn i 2017 axys? :)