POLARIS Polaris 2022

Noen tanker om hvordan kjølingen blir på boost modellen? 180 hk, kortet tunell, kortet kjøler, ingen skvettlapp og norske forhold? Føler at løssnøsegmentet (fra alle merker) begynner å bli så rendyrket at man her på berget bare har glede av det en uke eller to i sesongen, og at man må ha en scooter nr 2 for resten. Heldigvis er det godt utvalg der og :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: gammer´n
Det gledes til neste år til de 3 turan man får ???
 

Vedlegg

  • IMG_20210303_195505_583.jpg
    IMG_20210303_195505_583.jpg
    95,7 KB · Sett: 239
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim og Petter ST
Ja legg til fangere, vesker osv så er det 300... Synes nesten 180 for en 650 var dyrt
 
Noen tanker om hvordan kjølingen blir på boost modellen? 180 hk, kortet tunell, kortet kjøler, ingen skvettlapp og norske forhold? Føler at løssnøsegmentet (fra alle merker) begynner å bli så rendyrket at man her på berget bare har glede av det en uke eller to i sesongen, og at man må ha en scooter nr 2 for resten. Heldigvis er det godt utvalg der og :thumb:
Så et klipp der burandt forklarte at kjølinga va tatt hensyn til, så skal ikke være noe problem sies det ?
 
  • Liker
Reaksjoner: 2-TT
Noen tanker om hvordan kjølingen blir på boost modellen? 180 hk, kortet tunell, kortet kjøler, ingen skvettlapp og norske forhold? Føler at løssnøsegmentet (fra alle merker) begynner å bli så rendyrket at man her på berget bare har glede av det en uke eller to i sesongen, og at man må ha en scooter nr 2 for resten. Heldigvis er det godt utvalg der og :thumb:
Med kjøler helt fremme rundt drivhjulene og i hele bredden frem til der tanken slutter ca, med kjøleribber, så tror jeg det blir bedre enn en axys?
 
  • Liker
Reaksjoner: 2-TT
@MHP nevnte til meg at 146 modeller har litt lengere kjøler enn andre modeller. Jeg for min del er veldig spent på hvor v godt 650 går, hvordan krok passer på og forbruk ?
 
  • Liker
Reaksjoner: 2-TT
@MHP nevnte til meg at 146 modeller har litt lengere kjøler enn andre modeller. Jeg for min del er veldig spent på hvor v godt 650 går, hvordan krok passer på og forbruk ?

Matryx har lengre kjøler enn Matryx Slash, ca 15 cm lengre. På Slash stopper kjøleren i bakkant av tanken mens Matryx har den lengre utgaven. 146 er unntaket som er eneste Slash modell som har samme lengre som non Slash rmk. Dette er ifølge Eric Nault, International Snowmobile Director for polaris, fordi de har tatt hensyn til at den skal bli brukt litt mer på løyper i Norden osv. :)
 
Ja dere skal jo bygge en Polaris Matryx Slash RMK Khaos 146 touring MHP edition til meg med variator oppsett, høyere vindskjerm, handguards, krok å litt anna snacks ??
 
Noen som vet hvilke modeller som er med rundt på prøvekjøringsrunden?
Vurderer en khaos 650 146 å ein pro rmk slash 850:nerve::wow:
 
Er 268k så mye da? Tenk bare på alle manntimene som har gått til å utvikle navnet POLARIS PATRIOT BOOST PRO RMK MATRYX SLASH???
Jeg har tenkt akkurat det samme! Polaris tar navngiving serriøst.

(POLARIS PATRIOT BOOST PRO RMK 850 MATRYX SLASH med NIGHTBLADE frontlykt, CLEANFIRE INJECTION fuelsystem, PRO-LITE sete og RACING VELOCITY dempere. Denne maskinen er en del av STARFIRE-SERIES som er ULTRA-PREMIUM snøscootere. :wow:)
 
Sist redigert:
Allerede i full gang me å tenke ut ein måte å få bygget om den 5m høye klumpen som speedometere festes på :whistling:
Det er jeg villig til å vedde mye på at skinz også er i god gang med? kjekt med oppbevaringsplassen da?
Hold oss oppdatert på det! Den klumpen kunne vært lavere, ja :biggrin: Syns egentlig hele konsollen stikker mye opp, og kunne vært bygget ned. Skinz kommer vel med noe smart her ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Skinz jobber nok med noe ja. Men greit å ha ein backup plan :thumb: greit me oppbevaring ja, men av å til kommer looks først:hmm:
 
Jeg har kjørt en del Matryx i vinter og jeg må si jeg er egentlig fan av det hanskerommet. Ja, det ser litt snålt ut, men fryktelig høvelig å ha 8 liter oppbevaring så lett tilgjengelig. Har ekstra lue, hansker, drikke, briller, gopro osv oppi der. Før har jeg følt behovet for å alltid ha tunellbag på scooteren men på matryx synes jeg det er tilstrekkelig med det som er i hanskerommet og under sete. RMK modellene som kommer får ikke den plassen under sete såvidt jeg vet men der får man en RMK essentials bag som de kaller den. Trur det blir nok for min del hvertfall. :)

Noen som vet hvilke modeller som er med rundt på prøvekjøringsrunden?
Vurderer en khaos 650 146 å ein pro rmk slash 850:nerve::wow:

Kan tenke meg 650/850 Khaos 146, Khaos 155 Slash, Khaos Boost og Pro RMK Slash 165 samt Nordic Pro. De begynner jo på mandag, jeg tenkte å prøve å få med meg den på tirsdag. Skal rapportere hva som er der da, så fremt veien holdes åpen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Jeg har kjørt en del Matryx i vinter og jeg må si jeg er egentlig fan av det hanskerommet. Ja, det ser litt snålt ut, men fryktelig høvelig å ha 8 liter oppbevaring så lett tilgjengelig. Har ekstra lue, hansker, drikke, briller, gopro osv oppi der. Før har jeg følt behovet for å alltid ha tunellbag på scooteren men på matryx synes jeg det er tilstrekkelig med det som er i hanskerommet og under sete. RMK modellene som kommer får ikke den plassen under sete såvidt jeg vet men der får man en RMK essentials bag som de kaller den. Trur det blir nok for min del hvertfall. :)



Kan tenke meg 650/850 Khaos 146, Khaos 155 Slash, Khaos Boost og Pro RMK Slash 165 samt Nordic Pro. De begynner jo på mandag, jeg tenkte å prøve å få med meg den på tirsdag. Skal rapportere hva som er der da, så fremt veien holdes åpen :)
Oppbevaringsplass er et must, ja. Tunellbag er også et must for meg da jeg ikke gjør unntak på å ha med sikkerhetsutstyr som førstehjelpskit, overlevelsekit, ekstra klær, slepetau, led-lykt, og mye smådill.
 
Oppbevaringsplass er et must, ja. Tunellbag er også et must for meg da jeg ikke gjør unntak på å ha med sikkerhetsutstyr som førstehjelpskit, overlevelsekit, ekstra klær, slepetau, led-lykt, og mye smådill.
Det du nevner der har jeg i sekken slik at jeg alltid har det selv om jeg blir adskillt fra scootern. Oppbevaring på scootern bruker jeg til mindre livsviktige ting. ;) Trur nok jeg blir å beholde hanskerommet selv om det kommer muligheter for å fjerne det bare for å ha den oppbevaringen tilgjengelig. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Gleder meg til å få min Polaris Matryx Slash RMK Khaos 146 Touring Pettersen Tuning Edition ?? Med høyere vindskjerm, krok, veske bak setet og handguards ? Vurdere ekstra sal og titan size vindskjerm også ??
 
  • Liker
Reaksjoner: Nils A og RS
Noen som vet hvilke modeller som er med rundt på prøvekjøringsrunden?
Vurderer en khaos 650 146 å ein pro rmk slash 850:nerve::wow:
Følgende maskiner vil være tilgjengelig for testkjøring:
- BOOST RMK KHAOS155 SLSH
- BOOST RMK KHAOS155 SLSH
- 650RMK KHAOS146 SLASH
- 850RMK KHAOS146 SLASH
- 650 NORDICPRO146ES
- 850 RMK PRO SLX155
- 850 RMK KHAOS SLX155
 
Hva? 3 dager etter lansering, og ingen fra BRP leiren som er her for å suttre om ett eller annet? Har vell aldri skjedd før.
?
Men! Vær obs på at det er et begrenset antall Boost maskiner tilgjengelig for norden. Ved opptelling fredags morgen var det ca 53% solgte maskiner.
 
  • Liker
Reaksjoner: MHP
Hva? 3 dager etter lansering, og ingen fra BRP leiren som er her for å suttre om ett eller annet? Har vell aldri skjedd før.
?
Men! Vær obs på at det er et begrenset antall Boost maskiner tilgjengelig for norden. Ved opptelling fredags morgen var det ca 53% solgte maskiner.
Elendig utvalg i 4takts alternativ..
 
????
 

Vedlegg

  • 1614970885663-productstill.png
    1614970885663-productstill.png
    371 KB · Sett: 140
Hva? 3 dager etter lansering, og ingen fra BRP leiren som er her for å suttre om ett eller annet? Har vell aldri skjedd før.
?
Men! Vær obs på at det er et begrenset antall Boost maskiner tilgjengelig for norden. Ved opptelling fredags morgen var det ca 53% solgte maskiner.
Veldig bra at Polaris er på ballen igjen. Det virket nesten som de hadde gitt opp hele greia og bare brukte tid og ressurser på UTV og ATV som ville vært helt krise for sporten. Ille nok at AC er helt bakpå. I gamle dager så var liksom alle likeverdig og den dag i dag er det fortsatt kult å se en gammel Storm eller Thundercat.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n