Hvorfor har Titan annen innkjøring enn andre Polariser med 800 motor? Det gir ingen mening. Det er ikke kroner og ører som er det viktigste selv om det faktisk spiller en rolle når man kjører 2-3000 km hver sesong, det er hvor langt man kan kjøre uten å ha med seg ekstra bensin.
1,9 l/mil er mye når en Commander 900 bruker 1,3 l/mil. Det er 46% mer og for mange er det helt uaktuelt. Polaris trenger å komme med en god 4-t tror jeg. Prostar motoren er nok ikke egnet, den er ikke laget for polare strøk men de er da et stort konsern. En motor må de da klare å hoste opp? Har de virkelig så lite ressurser at det er en umulighet?
Det har nok ikke noe med ressurser å gjøre, men mer at Polaris har satset stort på 2-taktere. De hadde noen 4-taktere på tidlig 2000-tallet og de solgte ikke så godt som 2-taktere. De selger 2-taktsmotorer så det hyler etter, i både dypsnø og løype segementet.
Dessuten, spørs om de hadde fått en 4-takt motor inn i det allerede trange og smale Axys chassiet uten å endre mye på struktur. Men hvem vet, vent et år eller to så er det plutselig en 4-takter i lanseringen. Inntil da så får jo bare de som MÅ ha 4-takter gå til Yamaha, Doo eller AC å kjøpe seg scooter