Polaris 2020

Går det an å ha patent på sånt? Jeg mener, de har sikkert patent på skvettlapp løsningen til Lynx DS og kanskje på Expert men hvor en tunnel slutter kan da umulig være bestemt av noe patent?
Skulle tro at det var en billig måte for Polaris å vise til noe nytt uten å måtte gjøre mye R&D. Kanskje de ikke har noe trua på det?
 
Går det an å ha patent på sånt? Jeg mener, de har sikkert patent på skvettlapp løsningen til Lynx DS og kanskje på Expert men hvor en tunnel slutter kan da umulig være bestemt av noe patent?
Skulle tro at det var en billig måte for Polaris å vise til noe nytt uten å måtte gjøre mye R&D. Kanskje de ikke har noe trua på det?

Trur nok at det er påtur, men kan være det var for lite tid eller mangel på resurser og utstyr for å produsere det til 2020.
 
Trur nok at det er påtur, men kan være det var for lite tid eller mangel på resurser og utstyr for å produsere det til 2020.
Har troa på nytt chassie neste år å da vil nokk kortere tunnel dukke opp.
Tror de bruker mye resurser og tid på nytt chassie og da bare lar de axys stå på vent å får "reserve" teamet til å smekke på noen nye farger, navn, dempere og diverse for å holde salget oppe til den tid.
 
Har troa på nytt chassie neste år å da vil nokk kortere tunnel dukke opp.
Tror de bruker mye resurser og tid på nytt chassie og da bare lar de axys stå på vent å får "reserve" teamet til å smekke på noen nye farger, navn, dempere og diverse for å holde salget oppe til den tid.

Trur nok de prøver å få ut mest mulig deler de har på lageret siste sesong før nytt chassis så kan nok stemme det :)
 
Går det an å ha patent på sånt? Jeg mener, de har sikkert patent på skvettlapp løsningen til Lynx DS og kanskje på Expert men hvor en tunnel slutter kan da umulig være bestemt av noe patent?
Skulle tro at det var en billig måte for Polaris å vise til noe nytt uten å måtte gjøre mye R&D. Kanskje de ikke har noe trua på det?
Snedig om de ikke har trua på kort tunell da, i og med at Burandt selv har sagt at hans favoritt var 163" understell i et 155" chassie...

Men gutta har råd for det ser jeg, her i distriktet er det flere som har tatt baufila fatt å sagd av tunnelen på sine RMK'er.. :biggrin:
 
Snedig om de ikke har trua på kort tunell da, i og med at Burandt selv har sagt at hans favoritt var 163" understell i et 155" chassie...

Men gutta har råd for det ser jeg, her i distriktet er det flere som har tatt baufila fatt å sagd av tunnelen på sine RMK'er.. :biggrin:
Ja jeg synes også det skulle være rart men man vet aldri med amerikanere som vet best. Skulle tro det var en glimrende anledning til å freshe opp en aldrende plattform for å få opp salget før det kommer noe helt nytt. Hadde de brukt dette konseptet på Khaos hadde det liksom også gitt litt mer mening. En mer wheelie villig maskin med kort stuss hadde passet Khaos navnet bra. Prøvd det ut der og så rullet ut flere modeller i nytt chassis senere. De bruker tid og ressurser på å levere samme scooter med nesten lik ytelse men ikke være litt mer frampå? Polaris come on! We need you!
 
Ikke nok at det bare er Khaos hos Polaris. Nå må du bygge din egen scooter også :rolleyes:
 
received_648232098913237.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Jepp. Titan kommer kun som 800 foreløpig. Jeg kjørte 15 mil i helga med min 146 I 30 til 40 cm pudderføre. Lå på ca 1.5L på mila :)
 
Jepp. Titan kommer kun som 800 foreløpig. Jeg kjørte 15 mil i helga med min 146 I 30 til 40 cm pudderføre. Lå på ca 1.5L på mila :)

På langtur til Trysil brukte Titan 2,18 på mila og 2 SkiDoo 900 Ace 1,18 og 1,24. Dette var litt over 4000km..........Trur ikke på noe 1,5på mila med kjøring i løssnø
 
Den hadde vel egentlig kledd en halvsprek 4-takter. Hvorfor ikke Polaris har hostet opp en dugende 4-takter er for meg et totalt mysterium. De har jo opptil flere fine 4-taktere i SxS og ATV markedet. Kan da ikke være så utrolig lang vei å få til en i scootermarkedet også?
Motoren fra RZR 1000 må jo være en fin kandidat
 
Den hadde vel egentlig kledd en halvsprek 4-takter. Hvorfor ikke Polaris har hostet opp en dugende 4-takter er for meg et totalt mysterium. De har jo opptil flere fine 4-taktere i SxS og ATV markedet. Kan da ikke være så utrolig lang vei å få til en i scootermarkedet også?
Motoren fra RZR 1000 må jo være en fin kandidat
Enig , ser ut som laris er litt rævkjørt på motorsiden........Hadde dem ikke 750 4takt tidligere?
 
Jo men den var vel mildt sagt ikke noe god. 4-takterene deres blir lagd i England om jeg ikke husker helt feil. Kanskje ikke noe fantastisk godt utgangspunkt for en snøscooter motor men de burde da ha midler til å produsere noe skikkelig selv?
 
Syntes den nye Khaos så spennende ut for min del. Men venter nok kanksje heller på nytt chassis før jeg begir meg ut på neste scooter-kjøp :)
 
Den hadde vel egentlig kledd en halvsprek 4-takter. Hvorfor ikke Polaris har hostet opp en dugende 4-takter er for meg et totalt mysterium. De har jo opptil flere fine 4-taktere i SxS og ATV markedet. Kan da ikke være så utrolig lang vei å få til en i scootermarkedet også?
Motoren fra RZR 1000 må jo være en fin kandidat
Jeg synes 800`n kler Titan perfekt. Kraft så det holder, rapp og lett og fantastisk balanse (til breibander å være). Bruker ikke gæli mye bensin heller. 3 liter/mil med slådd er OK.
Polaris kommer nok med noe på 4T fronten etterhvert. Tror ikke de tør å la det markedet gå fra seg. Mange som SKAL HA 4T uansett.
Skal vi tippe at de kommer med en egen 1000cc i 21?
 
  • Liker
Reaksjoner: aanes92
800'en er sikkert fin den for mange men at de ikke har en 4-t også for de som kjører mye og langt er meget rart. Bare det lave støynivået på en 4-t er jo utrolig digg.
 
Og de har jo RZR turbo motoren de kunne klemt nedi der og gjort mer stillegående :thumb:
 
3 liter på mila er ca det dobbelte av forbruket til min Commander 900 og en drøy liter mer enn min Renegade 900t. (Begge med slede ja)

Det er jo rett og slett spinnvilt høyt forbruk, ikke akkurat noe å dra på langtur med.
Ser han skriver 3l pr mil med "slådd" da, og ikke slede. Det vil naturlig nok være høyere forbruk ved å dra en slådd for å preparere løyper fremfor en slede som sklir etter på ski. Hva som er høyt eller lavt forbruk ved å kjøre med en slådd skal jeg ikke uttale meg om, har aldri prøvd. Det finnes jo forskjellige typer og størrelser av slådd også.
 
Min 800 SKS bruker rundt 1L på mila ved normal løypekjøring. Kjører jeg litt mer livlig i løypa og kanskje tar en avstikker til en skavvel eller 3 så går forbruket opp mot 1.5L. Titan vil naturligvis bruke noen dl mer pga mer masse å drive rundt.

Har vært rykter, håp og forventninger om at polaris skal komme med ny 4takter i mange år, men trur ikke vi ser noe med det første. RZR turbomotoren er jo absolutt et alternativ å jekke nedi en scooterramme men trur egentlig de lager en mer snøscooterspesifikk motor om det skulle komme noen gang.
 
Ser flere Polaris forhandlere i Europa nå tilbyr ombygging av Khaos. Her i Hammerfest får man i tilegg til normal custom bygg fra snowcheck, så får man kortet tunell og dekaler :thumb:

Svensk forhandler bygger RMK 146 med Ice Age vanger og kortet tunell etter ønske, enten til å matche understell eller kortere :D
 
Ser flere Polaris forhandlere i Europa nå tilbyr ombygging av Khaos. Her i Hammerfest får man i tilegg til normal custom bygg fra snowcheck, så får man kortet tunell og dekaler :thumb:

Svensk forhandler bygger RMK 146 med Ice Age vanger og kortet tunell etter ønske, enten til å matche understell eller kortere :D

Det er utrolig hva penger kan kjøpe :hmm::p
 
Har målt titan til 1,9L på mila med full bk 95 slede. Gikk kanskje litt over middels "tur hastighet" men.
Sks 146 850n min går på 1,7-1,8l på 2 mil løypekjøring og herjing i friområde hele dagen og 2 mil løype tilbake. Ikke noe drømmeforhold, men ok med snø.
Synes den fortjener såppas. Nå måler ikke jeg fun faktor i kronasjer og bensin. Men måtte måle da jeg blir litt lei e-tec mafian til tider :engel:

Har selv hatt flere etecer og har kompisser med etec, og ja polarisen bruker mer. Men så mye som enkelte skal ha det til er tull :D får de ut av innkjøring så er det ikke så ille.

Problemet med titan er at innkjøringa er mongo. 18 timer innkjøring. Den regner ikke timer før du bikker 5500rpm. Har sett titaner med 160 mil på telleren som enda har igjen 8 timer innkjøring. Da blir bensinforbruker unormalt høyt også..
 
Hvorfor har Titan annen innkjøring enn andre Polariser med 800 motor? Det gir ingen mening. Det er ikke kroner og ører som er det viktigste selv om det faktisk spiller en rolle når man kjører 2-3000 km hver sesong, det er hvor langt man kan kjøre uten å ha med seg ekstra bensin.

1,9 l/mil er mye når en Commander 900 bruker 1,3 l/mil. Det er 46% mer og for mange er det helt uaktuelt. Polaris trenger å komme med en god 4-t tror jeg. Prostar motoren er nok ikke egnet, den er ikke laget for polare strøk men de er da et stort konsern. En motor må de da klare å hoste opp? Har de virkelig så lite ressurser at det er en umulighet?