IndyDan er veldig åpen om at han tapte en kvart mill dollar på en tabbe men fulgte likevel opp og sto bak sin garanti med å låne penger på hus og hjem. Det sier jo litt om hvilken fyr han er! Han har lært den harde veien. Polarisleiren er veldig heldig som har en slik fyr, jeg vet ikke om BRP-leiren kan si det samme sånn i farten så jeg hadde hørt på fyren selv om det kanskje kan være litt ubehagelig å svelge det.Du fikk vel også med deg at Dan Turen nesten gikk dukken med sitt garanti-opplegg?? Dan har vokst fra 2 mann i 2003 når jeg besøkte han, til 8 nå. Ikke akkurat et enormt marked for det han tilbyr.
Cat/Yamaha/BRP har også Nicasil sylindere. Dukket jo opp midt på -80 tallet (Rotax ikke før med tripler i 1996!!) og har vært brukt siden, alle uten Dan sin honing.
Eller håndbygde veiver..
20ccm mer per sylinder er IKKE et problem. Lengre slaglengde derimot, a different animal altogether.. Men har tro på at de finner ut av det også!
Nye motorfester, lik gammel type som klemmer "pucken" istedenfor å slite ut sentrum, kommer til å gi bedre hodbarhet og bedre innjustering av motor i forhold til sekundærvariator. Kaldere motor (ny termostat) gir stabile forhold for tuning/mapping og kontaktløs TPS lover bra!
E-tec 850 og nye e-tec 600 har ikke nicasil sylindre lengre. De bruker plasma sprøytet overflate gjort "in house" på Rotax fabrikken.