ARCTIC CAT Pesslaad's Hardcore Turbo - > converting to Alpha

Ok, så ikke no til den ifjor.. om han ikke solgte den. Han snakket vel om å bygge en ny Iår, spent på det, satse på man tar han med 850ien :)

Er vel 2 eller 3 sesonger siden den med 20 psi ble bygget. Uten å hverken kjenne Kristian eller ha hørt noe om planer så høres et 850 turboprosjekt logisk ut at blir neste. Spent å se hvor mye som blir hentet ut av dem
 
Lite aktivitet her. Scooteren min står forsatt kræsjet etter uhell i fjor som hendte på tampen av sesongen. Men har hatt start og testkjørt på myra og scooteren fungerer forsatt :rolleyes: Herregud hvor herlig det med turbo og power :D

Planer for sesongen er å bygge scooteren opp. Bygges da om til alpha og 165 i dette tilfellet, men venter forsatt på delekatalog for 2020 modeller. Ellers så skulle det gjerne vært byttet til smidde stempler av wøssner :hmm:
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
Lenge siden noen opptateringer her inne :)

Hadde en tur med @Nyheim til riksgrensen for en stund siden. Siden da har jeg ikke kjørt noe særlig pga stress, vær og andre ting som har kommet i veien.

Som noen har sikkert fått med seg, så er planen min forsatt å bygge min om til alpha 165". Så før jeg bestiller komplett kit har jeg prøvet og gått via facebook og sett om noen har brukt ligganes eller vil bytte likt mot likt + mellomlegg. Tenker at vist noen kommer med forslag på 154" istede, så skal jeg klare å svelge en kamel eller to og droppe 165".

Utenom dette så venter jeg på nye smidde stempler som Turbokarlsen har bestilt til meg :D

IMG_20191220_154035.jpg
 
E du med i Facebook gruppen arctic cat riders Club sleden? Tidligere i høst va det en som sko selge rail å belte fra en alpha der :)
 
Har byttet til ny original primærfjær idag. Den gamle mistet så mye startspenn at jeg følte det var påtide med en ny en. Nå kobler scooteren inn på 4000rpm istede for 3100, men regner med innslaget detter litt ned etterhvert :whistling:

Skal prøve noe nytt denne sesongen. Har koblet ut tomgangsregulatoren og satt slangene sammen med ett skjøytestykke og montert en hel slange fra ene gasspjelde til det andre. Var plaget med høy tomgang etter turbomonteringen, så nå stilles tomgangen manuelt og fungerer slik de gamle 800 fra 2017 og ned :)

IMG_20200112_214121.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Ble en ny nedtur i dag. Begynte med demontering av motor for å bytte til nye smidde stempler, men trenger vist mere enn det.. Flaks at jeg ikke har fått storhavari. I utgangsponktet så byttet jeg siden org stempel ikke tåler så høgt trykk, både med erfaring fra suzuki motoren og hørt om ett annet tilfelle med en kar lenger sør i norge på sin ctec. Stempelbit mellom ringene som løsner er ett kjent problem på suzuki med høgt trykk og tydeligvis på ctec også. Annen svakhet er at endene på stempelringene kan knekke og at låsepinnen kan løsne og vandre ut. Fikk begge tilfellene på min, pluss DET på pto stemplet. Så sylindrene mine sendes inn til cylmo for ny nicasil :)

IMG_20200120_220248.jpg
IMG_20200120_224036.jpg
IMG_20200120_224046.jpg
IMG_20200120_224109.jpg
IMG_20200120_224120.jpg
IMG_20200120_224247.jpg
IMG_20200120_224326.jpg
IMG_20200120_224342.jpg
IMG_20200120_225831.jpg
 
  • Liker
  • Liker ikke
Reaksjoner: TRS og Sm3land
Da var scooteren oppe og gå igjen! Nye stempler montert, nye brukte sylindre som turbokarlsen fikset på sekundet til meg inntil jeg får mine tilbake, og de er sendt til cylmo for reperasjon! Disse sylindrene er ikke portet så håper mappet funker greit med disse sylindrene til mine kommer tilbake. Har også bestilt ny topp med 11.9.1 i kompresjon fra ssi, spent på hvordan scooteren blir å reagere med den toppen. Alt i alt så er det bare innkjøring som står for tur nu :cool:

Snapchat-381116254.jpg
IMG_20200122_145621.jpg
 
Sist redigert: