ARCTIC CAT Pesslaad's Hardcore Turbo - > converting to Alpha

pesslaad

Medlem
13 Feb 2011
3.487
2.411
Kongsvik/Lødingen
Da ble det en helt ny hardcore igjen på meg og er veldig fornøyd med det nye utseende og motoren så langt. M7000 ble jeg ikke helt fornøyd med slik som jeg hadde håpet på siden den ble litt for topptung til meg. Men effekten ga mersmak og frister med turbo på 2takt igjen :)

Har ingen store planer foreløpig, men turbo er årets ønske. Men mulig lett trim kommer først etterhvert. Men uansett, så fikk jeg scooteren i dag, og den holdt ikke original lenge :rolleyes: Har demontert huven og har begynt å renske luftfilterboksen og er nesten ferdig, blir også montert ekstra luftinntak. Dødmansnor står for tur og nye stigtrinn i medium green er på tur :D Enda ikke fått kjørt noe med den :engel:

FB_IMG_1515697137694.jpg
20180111_161745.jpg
20180111_161754.jpg
 
Du kan bare glede deg. Har kjørt min noen turen å jeg er kjempefornøyd. Selv om min ikke er helt ferdig med innkjøringsprogrammet er den fremdeles veldig frisk :)
 
Gleder meg som en liten unge og blir å ta meg en liten tur i dag når jeg blir ferdig med luftfilterboksen :D Men har fått kjørt noen andre sine og like artig hver gang tross mindre effekt en det man er vandt til :rolleyes:
 
Igjen, gratulerer med ny maskin :) Helt rått. Regner med jeg får prøve den snarest.

Har virkelig troa på at AC har valgt å starte egen produksjon av motor på M8000 :) Noe jeg ikke fatter derimot, som jeg har nevnt før, er hvorfor AC må ligge så langt tilbake i tid når det kommer til stigtrinn. De har alt for lite rom for snø å falle ut, og det bygger seg opp snø som man må sparke bort, og det blir jævlig irriterende etterhvert når man er i backcountry. Her har både Ski-Doo, Lynx og Poo utkonkurrert de. Kan det være så vanskelig å designe en ny type?
 
Igjen, gratulerer med ny maskin :) Helt rått. Regner med jeg får prøve den snarest.

Har virkelig troa på at AC har valgt å starte egen produksjon av motor på M8000 :) Noe jeg ikke fatter derimot, som jeg har nevnt før, er hvorfor AC må ligge så langt tilbake i tid når det kommer til stigtrinn. De har alt for lite rom for snø å falle ut, og det bygger seg opp snø som man må sparke bort, og det blir jævlig irriterende etterhvert når man er i backcountry. Her har både Ski-Doo, Lynx og Poo utkonkurrert de. Kan det være så vanskelig å designe en ny type?

Trur den enkle forklaringa på det er at det vil kreve modifikasjoner på chassie. Det koster penger, tid og sikkert noe nye maskiner i fabrikken. Derfor blir det lettere og billigere å bare gi forhandlere mulighet å bestille brett de kjøper fra BDX og selge det som ekstrautstyr.
 
Igjen, gratulerer med ny maskin :) Helt rått. Regner med jeg får prøve den snarest.

Har virkelig troa på at AC har valgt å starte egen produksjon av motor på M8000 :) Noe jeg ikke fatter derimot, som jeg har nevnt før, er hvorfor AC må ligge så langt tilbake i tid når det kommer til stigtrinn. De har alt for lite rom for snø å falle ut, og det bygger seg opp snø som man må sparke bort, og det blir jævlig irriterende etterhvert når man er i backcountry. Her har både Ski-Doo, Lynx og Poo utkonkurrert de. Kan det være så vanskelig å designe en ny type?

Takk marny :D Synes nymotoren er helt rå i forhold til den gamle suzukimotoren, og klart du skal få prøve den <3 Håper de lager nye stigtrinn snart, er jo så tidskrevende å bytte stigtrinn :unsure: Men det positive er at man får de fargene man vil ha på stigtrinene da :cool2:
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Trur den enkle forklaringa på det er at det vil kreve modifikasjoner på chassie. Det koster penger, tid og sikkert noe nye maskiner i fabrikken. Derfor blir det lettere og billigere å bare gi forhandlere mulighet å bestille brett de kjøper fra BDX og selge det som ekstrautstyr.

Mulig du har rett, men synes det blir for toskat uansett, er trossalt dyrt for stigtrinnene og tar tid å få dem montert. Er heller ikke alle som kan bytte selv, og blir fort kostbart og sette den jobben til forhandler.
 
  • Liker
Reaksjoner: MHP
Mulig du har rett, men synes det blir for toskat uansett, er trossalt dyrt for stigtrinnene og tar tid å få dem montert. Er heller ikke alle som kan bytte selv, og blir fort kostbart og sette den jobben til forhandler.

Enig, stigtrinnene kunne vert annerledes. Hadde ikke vert problem for AC og ordnet dette på chassiet, da de originale stigtrinna er poppet fast i tunellen, og er ikke en del av den som må kuttes av. Istendefor å montere de vanlige originale kunne de fint ha montert de som kommer som ekstra utstyr.
 
Hvor kjøpte du de? Og hva kom de på?
Vurderer og bytte ut på summit’n....
 
Mener å ha sjekket, og tror det var rundt 7-8000,- for de så er kosbare greier desverre.

Har selv også kjøpt nye stigtrinn til min, men det var fra BDX, havnet på rundt 3700,- meiner eg.