POLARIS Parkeringsbrems

Lars76

Medlem
14 Mar 2019
4
1
Hordaland
Har en 2018 switchback assault, er det bare jeg eller er parkeringsbremsen fryktelig knotete? Jeg må klemme steinhardt til for å få den til sitte på, kona har ikke sjans til å få den på
 
De var slik på 17 switchback, og 18 sks 146 hos meg å. Knakk parkeringsbremsen på første turen med switchbacken :tdown: Det verste av alt var at jeg ikke fikk ny av forhandler på garanti..
På sksen skar jeg bort noe av plasten som "går i lås", og da turte jeg faktisk å bruke den etterpå.
 
Litt på siden av temaet, men hvor ofte og i hvilke anledninger benytter Dere p-bremsen på scooteren?
 
Bruker den veldig ofte, kjører Alpha og den triller så lett at det skal lite helling til for at den triller. I hengeren står den bestandig på.
 
Bruker den når er hardt og jeg stopper i bakker og nesen peker nedover. Er ikke så ofte den brukes, men veldig kjekt at den er der når man trenger den.
 
P-brems blir ofte brukt når jeg er på ukjente plasser og må ta en liten gåtur for å finne ut om hvor det er lurt å kjøre og scooteren står på halvtolv. Hvis det passer bruker jeg også ofte revers og graver beltet litt ned.
 
Som oftest på tilhenger, greit å ha litt ekstra sikkerhet spesielt når vi av og til har to scootere på hengeren og rygger den ene på
 
Selvsagt skal det være P-brems på scooter, men selv har jeg pga en skade på venstre hånd både gass og brems på høyre side, og har da en can-am atv brems der uten P-brems. Har da følgelig aldri P-brems på scooter i noen sammenhenger... Hverken under transport eller ved parkering i ymse terreng. Savner det heller ikke da jeg i terrenget enten legger scooter'n på siden å graver beltet litt ned, setter den i revers å graver baken ned i unnabakke, og stropper den godt fast på tilhenger uansett. :)