POLARIS Nyheim's 2019 PRO RMK 850

Nyheim

Moderator
Medlem av ledelsen
11 Feb 2015
1.640
956
Sørreisa
Heisann :)

Da har man gått til innkjøp av en ny 2019 PRO RMK med 850 Patriot motor. Er spent å se hvordan denne er å kjøre sammenlignet med 2013 PRO RMK 800 som jeg hadde før :) Foretrekker 155" lengde, så jeg holdt meg til det.

Ble en helt ny en fra Åsheim Maskin. Gikk også til innkjøp av en ny 4P 445 kapellhenger som blir levert ila. noen uker.

20190814_094940.jpg


20190814_094956.jpg


20190814_095002.jpg


20190814_095047.jpg


20190814_095152.jpg


Første kjøretøyet jeg eier med 0 km på klokka :)
20190814_121002.jpg
 
Sist redigert:
Mulig jeg er gammeldags men jeg ville latt den være så original som mulig :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Gratulerer med ny maskin :) blir spennende å følge med her inne på hvordan du liker den iforhold til gamle pro'en
Takk for det! :) Ja, er utrolig spent selv, så det gledes til vinter.

Planlegg du noen mods/oppgraderinger på den her?
Njaei, for å si det sånn :p Variatorkit etter jeg har fått prøvd det originale ei stund, ellers skal den holdes så original som mulig pga. garanti. Hvis motoren holder, så er det store muligheter for et MTNTK turbokit etterhvert :)

Grattis :D flott maskin!
Mulig jeg er gammeldags men jeg ville latt den være så original som mulig :)

Takk, RS :D Pen sak, ja. Blir å holde den så original som mulig ja. Som nevnt så blir det nok et variatorkit etterhvert, ellers blir det gjort lite nå i første omgang. Får se etterhvert om man prøver seg på et MTNTK kit.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK, MHP og RS
Hehe, sant nok :) Men hører de som kjører med MTNTK på 800 er storfornøyd med kitet!

Jepp har forstått det samme. Men MTNTK lager et billigere kit uten intercooler, orginale dyser og mindre turbo. Problemet er at den blir for liten på havnivå til å kunne gå rent. Blir samme problem som jeg hadde på IQ turboprosjektet mitt med aerocharger.
 
Marcus dem har 2 kit, som MHP sier ikke gå for det kitte med lille garrett turboen. Gå for det andre kitte som har fungert bra på de gamle 800 i hverfall. Kan si det slik at æ sinnsyk gla for at æ ikke kjøpte mtntk kitte til min ac med lille turboen.

Tom tank på forumet var jo stor fornøyd med sitt kitt til sin 800 pro. MEN det kitte ble for lat for min del etter å ha prøvd en kompis sin:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Marcus dem har 2 kit, som MHP sier ikke gå for det kitte med lille garrett turboen. Gå for det andre kitte som har fungert bra på de gamle 800 i hverfall. Kan si det slik at æ sinnsyk gla for at æ ikke kjøpte mtntk kitte til min ac med lille turboen.

Tom tank på forumet var jo stor fornøyd med sitt kitt til sin 800 pro. MEN det kitte ble for lat for min del etter å ha prøvd en kompis sin:p

Ja misforsto deg :) Store kitet jeg tenkte på.
 
  • Wow!
Reaksjoner: martinhansen
Marcus dem har 2 kit, som MHP sier ikke gå for det kitte med lille garrett turboen. Gå for det andre kitte som har fungert bra på de gamle 800 i hverfall. Kan si det slik at æ sinnsyk gla for at æ ikke kjøpte mtntk kitte til min ac med lille turboen.

Tom tank på forumet var jo stor fornøyd med sitt kitt til sin 800 pro. MEN det kitte ble for lat for min del etter å ha prøvd en kompis sin:p
Du får det til å høre ut som Mtntk sitt kit ikke klare levere nok power noe som ikke stemme. Btw så har æ ikke kitte med den lille turboen men det gamle kite med stor turbo, andre dyse og ic. Er kjørt 19 psi på dette kitte dog ikke med stock topp osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Du får det til å høre ut som Mtntk sitt kit ikke klare levere nok power noe som ikke stemme. Btw så har æ ikke kitte med den lille turboen men det gamle kite med stor turbo, andre dyse og ic. Er kjørt 19 psi på dette kitte dog ikke med stock topp osv.

Har jo ikke sakt at du har lille kitte. sa bare du var fornøyd med kitte ditt, det store kitte. Kompisen min kjører samme oppsett som du og fungerer bra det Men syns det kitte fortsatt ble for lat for min del, når jeg er vandt til min scooter Men fungerer utmerket til skogskjøring og klatring da.

Fleste kittan levere jo mye power så lenge man har ekstra dyser, lav komp topp etc..

Men nu skulle æ bare fraråde han det lillekitte Ellers marcus så må æ få prøve scootern din ila sesongen, og æ skal ikke miste den som æ gjorde med din gamle ved breen
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Fått henta hengeren :) Endte opp på en 2019 4P 445TX. Fy for en pen henger! :inlove: Den er lang, men det kommer godt med når man skal ha mye utstyr med seg.

Kassemål er 185 x 445 cm, nyttelast på 880 kg.

Tips til hvem som kan produsere store klistremerker? Skal ha sorte Polaris logoer i rundt 200x35 cm.
 

Vedlegg

  • 1.jpg
    1.jpg
    248,4 KB · Sett: 180
  • 2.jpg
    2.jpg
    277,1 KB · Sett: 186
  • 3.jpg
    3.jpg
    269,9 KB · Sett: 177
  • 4.jpg
    4.jpg
    327,3 KB · Sett: 177
  • 5.jpg
    5.jpg
    223,2 KB · Sett: 173
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: acsteinar
Det har snødd litt, men fortsatt for lite til å kjøre mye, men fikk 3-4 km på klokka i dag som en liten forsmak på hva som venter meg i vinter. Sykt gira :nerve:

20191031_133625.jpg


20191031_151906.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: RS og MHP
Vurderer sterk å gå for en Khaos mens man enda kan få noe for min 146 :hmmm::hmmm:
 
Hadde en herlig tur på fjellet i dag i ca 60 cm pudder pluss minus. Litt skummelt med tanke på underlaget, men det gikk fint. :)

Fy for en responsiv og lettkjørt scooter, hadde ikke trodd den kom til å være så lettkjørt. Føler allerede jeg er en mye bedre fører enn jeg var på 2013 PRO. Jeg er også imponert over 850 Patriot motoren. Den er enda i innkjøringsmodus, men er svært responsiv og godt drag. Ingen problem å få scooteren på stussen når man vil. :)

Helt utrolig fornøyd med 36" React forstillinga, og ellers hvordan chassis er å håndtere. Ekstremt lett å hanskes med. Skal få justert dempere slik at de passer meg bedre, syns de er litt myk kanskje, selv om jeg bare er 70 kg. Öhlins dempere står på ønskelista. Totalt sett så er jeg helt i ekstase over Axys chassiet, blir å trives på denna. Det sagt så er det jo første gang jeg eier en Axys.

Det eneste jeg hadde å utsette på denna turen er når jeg var på tur hjem så fikk jeg svært mye hyling fra reima, motor fikk litt annen gange og primærvariator ville ikke slippe reima. Da viste det seg at justeringsskruen på sekundærvariator hadde skrudd seg selv ut ila. turen, og reima var da alt for stram. Hadde lock-tite på bolten for å forhindre at det skjer igjen. Vet at dette har skjedd med flere.

Noen bilder :D

20191106_132750.jpg

20191106_132020.jpg

20191106_133559.jpg

20191106_134300.jpg

20191106_140920.jpg
 
Sist redigert:
Få justert demperne rett før du bruker flerfoldige tusen på nye dempere. Kan være du blir fornøyd med redd oppsett av de orginale ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Få justert demperne rett før du bruker flerfoldige tusen på nye dempere. Kan være du blir fornøyd med redd oppsett av de orginale ;)

De skal justeres sånn at de blir mer optimal ja, men de kan nok ikke måle seg med fox eller öhlins. Blir nok fornøyd :thumb:
 
De skal justeres sånn at de blir mer optimal ja, men de kan nok ikke måle seg med fox eller öhlins. Blir nok fornøyd :thumb:

Nei det er sant, men et godt oppsett kan være nok til at man er fornøyd og sparer de 20k+ kr det koster for fox eller øhlins ;)