Nei det er sant, men et godt oppsett kan være nok til at man er fornøyd og sparer de 20k+ kr det koster for fox eller øhlins
Det er sant 20k mindre å bruke på turbokit
Nei det er sant, men et godt oppsett kan være nok til at man er fornøyd og sparer de 20k+ kr det koster for fox eller øhlins
Det er sant 20k mindre å bruke på turbokit
Jepp. Jeg er fornøyd med WE demperne på min SKS etter at Lindback Suspention Service brukte annen olje og 20 psi mer N2 trykk. Ingen problem med bunning av dempere på de hopp jeg har nerver til hvertfall. Er 100 kg uten ryggsekk
Okay skal notere det, men det bør gå an å få ei god innstilling på OEM dempere på en kar som veier 80 kg fullt kledd uten å måtte bytte olje å trykk i de.
YessJoda finne rett kobinasjon mellom preload og antall klikk på kompresjonsjusteringa så blir det bra. Jeg fikk olje og trykk i forbildelse med overhaling som jeg likevel sku ha
Jepp, demperene mine er inne hos Lindbäck nå. Blir vel ferdig i helga. De var spot on fra fabrikk, trenger bare service. Han sier at den originale oljen er helt ræva og oppfører seg nesten som parafin og lukter nesten som det også. Bare skikkelig olje utgjør mye. Høyere gasstrykk øker gjerne effektiviteten til shimstacken og klikkerjustering blir mer merkbar på bekostning av mer friksjon internt i demperene fordi alle tetteringer nå presser mer på. Kanskje også slitasjen øker noe men for snøscooter utgjør det sikkert minimalt.
Blitt litt kjøring i det siste Kjørte litt i lavlandet for et par dager siden og fikk litt film av det. Ikke mye hillclimbing men flatland er gøy det og
Ser ut til å være brae forhold
Ja det er ei stund sia sist vi har hat såpass mye sny ja har du gjort noe med variator oppsettet på scooteren din?
Oki, synes du d fungerer bra? Hører mange si at det ikke er helt optimalt for vår høyde, så vil tro at det er en del effekt og hente på variator oppsett på 850Alt er helt originalt
Oki, synes du d fungerer bra? Hører mange si at det ikke er helt optimalt for vår høyde, så vil tro at det er en del effekt og hente på variator oppsett på 850
Skjønner når det gjelder luftinntaket på scooteren din, så har jo BD komme med ei fin løsning til disse maskinene daFungerer greit, men er nok litt å hente på et variatorkit så det blir vel kjøpt inn etterhvert, ja I pudder som dette pakker det seg med snø på innsug, og hvis man ikke er flink å koste av de så kan man miste litt RPM etterhvert. Man hører også når motor begynner å få mangel på luft. Opplevde et par bogs på turen på grunn av det. Regner hvertfall med det var det. Var litt spesielle forhold for pudderet på innsuget ble hardt etterhvert, ikke rart den roper etter luft da.
Lurer også litt på om noen har nedgirt 850? Det kunne jo være litt artig å prøvd
Har du 2020 map? Trurdu har mer igjen for et godt variatoroppsett enn nedgiring. 850 har mer enn nok power til den giringa den kommer med
Den har 19,5 flash. Får 2020 flash når den skal inn på førstegangsservice Ja, blir nok et variatorkit fra deg til neste sesong. Det sagt så drar den 8200 RPM sånn som den er
Gode tips. TakkIngen dårlig maskin dette heller. Bare påse at du har bra kompresjon i motoren og få et bra oppsett i variatorene så blir du nok å kose deg bra på den også Alt under 120 psi ville jeg byttet stempler på. Derfra går det raskt nedover etter min erfaring. Stemplene som kom i disse holder ikke kompresjon alvorlig lenge så ville kjørt wøssner eller wiseco. Og hvis du først har oppe motorn så anbefaler jeg å bytte toppen. Gjort unververker for hvor kvikk motoren oppleves når jeg monterte på min gamle '16 mod 800 Får du overhalt demperne så be om 20 psi mer nitrogentrykk i senterdempern og kjøre 20,8 cm preload på den (altså lengde på fjæra med belte i lufta). Det gjør underverker for lekenheten til scootern.
Må ikke du få meg til å angre 850 salget mer enn jeg allerede gjørIce Age Khaos conversion kit ?