SKI-DOO muselia's killerbee gen2, 2018 Summit 850 x

Har denne 860 summit'n vært i benk? Har du fått gjort noe med understell, nboggie? Hvilket oppsett har XM'n i understellet?
Det er jo et kjent issue dette med at "nyere" ski-doo(XP, XM og G4) vil på bakrullene om man ikke gjør noen grep med understellet. :)
 
Noen bilder fra første turen til paradis med mopeden:wow::wow:
IMG_20190103_221223_149.jpg
20190102_171103.jpg
IMG_20190104_141826_128.jpg
IMG_20190104_155246_679.jpg
Snapchat-1198406387.jpg
20190104_115711.jpg

Snapchat-1315401420.jpg
Snapchat-1597267639.jpg

"Noe" forskjell i flyteevne DS3 vs Blade
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har denne 860 summit'n vært i benk? Har du fått gjort noe med understell, nboggie? Hvilket oppsett har XM'n i understellet?
Det er jo et kjent issue dette med at "nyere" ski-doo(XP, XM og G4) vil på bakrullene om man ikke gjør noen grep med understellet. :)
Nei ikke benka.Vi teste på sne i bakka,der det til slutt tells.:thumb: min har nextech kit i understell. Trengs mye justering ,men fikk noen formeninger i dag på hvilke justeringer som trengs. ZRP baksaks ankom Oslo i dag,så den får æ montert så straks den kommer hjem i posten.
13 summit e nestn helt orginal,bare sotte opp perfekt i lag med veldi bra variatoroppsett e den en 850 killer.

Prøvekjørte 860 å den var akkurat slik jeg liker de snehæstan oppsattt
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Bare lurte på om den var benka, vært interessant å se hva et slikt kit kan gi av hk. Hva slags styringsenhet brukes, tenker da på sånt som PC5 med eller uten autotune etc? Har et 860 kit liggende som jeg aldri har montert... ;)
 
Morro å se at gammle xm er så kvikk :)
E-tec800R har jo i alle år vær "dissa" for slapp gassrespons av kritikerne... Men, når motoren tar i fra lavt turtall å drar jevnt og fint over hele registeret, så har man kanskje ikke bruk for denne "gassresponsen" opp til høyt turtall som andre motorer må ha for å ta i.. :sneaky:

Fortsatt er E-tec800R markedets 3 mest moderne 2takts motor, etter E-tec600R og E-tec850! :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: Krattfinn
Morro å se at gammle xm er så kvikk :)
Enda mer Morro å testkjøre en som er skikkelig oppsatt,for en gang skyld.
kompisn va så grei å sendt me en shockwave justerbar helix,så jeg får begynt å forsket på rett oppsett til 850'en.

Må få på tyngre giring og kutte kamman til 68mm + Noen justeringer i understell med ny zrp saks.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har en jobb og gjøre på min 850 på variatotsiden :)
Har fått følelsen av at det er en del å hente på variatorer i ski-doo ja etter 12år med flere varianter... Litt for dårlig at de ikke er bedre satt opp i fra fabrikk, ellers har jeg personlig lite å sette fingeren på med ski-doo. :thumb:
 
Du klarer aldrig og treffe alle brukerne på 1 oppsett.. for meg er variator og giring en personelig sak. Tusjer variator. Føler på backshift. Sjekker toppturtall og trackspeed. Det som funker for meg. Setter storsett alt tilbake til orginalt når jeg selger :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Du klarer aldrig og treffe alle brukerne på 1 oppsett.. for meg er variator og giring en personelig sak. Tusjer variator. Føler på backshift. Sjekker toppturtall og trackspeed. Det som funker for meg. Setter storsett alt tilbake til orginalt når jeg selger :)
Ja det er veldig opp til hver enkelt hva man synes er "rett". Jeg girer opp til man mister trackspeed og går 1 tann tilbake. Setter opp med moderat helix og justere resten på fjærer etter kjørestil.fintuner med pinvekt og ramp profil. Begynt å foretrekke lavt innslag så man har mer følsomhet på grepet via gassn. 850'en orginalt kjenner man har veldi lav giring, i tillegg til at det mangler vekt i tuppen på loddan så den slutter fort å trekke

Da blir første oppsett slikt:
-2:21 giring
-Crowell machine 990 vekter.
-150-350 primær (skulle hatt 130-350)
-190-305 sekundærfjær
Med slickshift lager som gir bedre backshift og litt mer fjærspenn.
-Shockwave helix
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Kan man laste pinner på samme måte som i TRA på denne P-drive variatoren? Jeg kjører denne vinter'n med 2:21 gearing, kjørte 2:31 sist vinter.

Selv har jeg ikke fått testa noe skikkelig enda i mangel av snøføre, men ser for meg at jeg kanskje skulle ha hatt litt mer fjærspenn i både primær og sekundær enn det som er originalt. Jeg har kun montert sea-level vekter(2017) som het 951 så vidt jeg husker. Bare det ugjorde MYE på innslag som gikk ned i fra ca 4400 til 3600. Jeg liker å ha et rimelig mykt innslag da det passer min kjøring og kjørestil adskillig bedre enn et "lyninnslag" på 4400omin.
 
Kan man laste pinner på samme måte som i TRA på denne P-drive variatoren? Jeg kjører denne vinter'n med 2:21 gearing, kjørte 2:31 sist vinter.

Selv har jeg ikke fått testa noe skikkelig enda i mangel av snøføre, men ser for meg at jeg kanskje skulle ha hatt litt mer fjærspenn i både primær og sekundær enn det som er originalt. Jeg har kun montert sea-level vekter(2017) som het 951 så vidt jeg husker. Bare det ugjorde MYE på innslag som gikk ned i fra ca 4400 til 3600. Jeg liker å ha et rimelig mykt innslag da det passer min kjøring og kjørestil adskillig bedre enn et "lyninnslag" på 4400omin.

P drive er som å tune en helt vanlig polaris eller cat variator.
Kommet mange ulike ettermarkedsvekter til p-drive som tillater å justere plasseringen av vekta på "armen".
På TRA kunne man kjøpe nye armer å laste vekt på + pinvekt. Men på p-drive blir det enda mer merkbart.Jeg er mye mer bekvem med å justere tradisjonell flyweight en tra3.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Standard "must doo" på ny maskin, bort med all skum:biggrin:
20190105_153056.jpg


Gjør seg med 2" lavere styre. 3" rsi kloss på nå. Passe bedre til en litn finn:D
20190108_195947.jpg

Skinz rasmussen fix flytte styrestag 2"frem som tillater at styrehøyer står paralellt med styrestag for best ergonomi og at styret ikke kommer for "langt bak" horisontalt
20190108_195936.jpg
 
blowhole- gloryhole , samme fan ka man kalle d :D:D lokte svidd gummi langsveisfra:eek: funker gjør det og :thumb:
Monterte lufting der på min selv foran denne sesongen, fant en pose med 6-kanta greier i fra et sidedeksel som jeg krønsja på en 2011 X-RS.. Men det er jo ikke "blowhole" da... :biggrin:
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Ja lufting fungerer, ingen tvil. Mtntek kitte er veldi simpelt. Koble opp en vannbestandi pcvifte med gitter forran å mekke til trakt/oppheng er ingen hokus pokus. Jeg må bytte kontakten til mtntek pga dårlig kontakt. Skal på med deutch som burde løse overslagsfeil som kommer opp på displayet v oppstart om bryter til vifte står på
 
Kjøpte en godt brukt 07 mxz 440x med 02 lynx 800 motor. Denne får i første omgang nye cylindre,fett i veiv,stempel,innsug,800r luftboks,aaen pipe,ny giring og nytt variatoroppsett. Sist men ikke minst, må det vanvitti høye styret senkes :eek: 8" til 3" kloss bør bli greit
Etterhvert må alle foringen i understell å forstilling sjekkes.
received_10211272439118598.jpegreceived_10211279023243197.jpegreceived_10211279052323924.jpegreceived_10211272439078597.jpeg


Dagens småpjusk; demontere variator å sjekke hva som må byttes.
440x race tra med 427 ramper. Skal gi de et forsøk før jeg bytte de.
Ny fjær med høyere sluttspenn, justerbart vektkit + nye ruller, så er denne klar for sesongen.
Noen som har tips til oppsett for team tss04?
20190110_175912.jpg20190110_180949.jpg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Deler ankommet å montert.
shockwave blir montert med ny fjær strax
20190117_095018.jpg

Zrp beskyttelse til brems
Snapchat-73790930.jpg

Z motion baksaks montert i lag med oil-lite foringer til å låse tmotion
20190117_110241.jpg

20190117_105542.jpg
20190117_113826.jpg

IMG_20190117_192310_029.jpg


Grip'n rip pto motorfeste montert.
20190117_122913.jpg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere