SKI-DOO Mister framdrift

Mopsen_69

Medlem
8 Des 2024
5
1
Tana
Har en formula 3 600, starter og går, og girer pent, men når jeg kommer til 140, så mister jeg framdrift og det føles ut som reima går, og turtallet skyter i været uansett instilling på primæren, og så får jeg ikke framdrift før motoren er nede på ca 5000rpm. Noen som vet hvorfor
 
fjær til sekundær? eller noe som gjør at reima blir skyvd så høyt på sekundæren at den mister grep, og må falle i fart til sekunderen begynner å gå fra hverandre igjen?
 
I 140km/t? I virkelighetens verden så skjer det motsatte av det du beskriver her. (I en slik hastighet så er reima på tur til å bunne i sekundær - hvis den ikke allerede har gjort det).
Samme æ tenker, hvis fjæra e dårlig at den botner og derfor spinner, siden skjer i ca samme fart uansett instilling på primær
 
Samme æ tenker, hvis fjæra e dårlig at den botner og derfor spinner, siden skjer i ca samme fart uansett instilling på primær

Har du prøvd å se hva som skjer med variatorene når beltet er i lufta, variator-deksel demontert og du gir full gass?
Kan jo være at variatorene må ha litt "motstand" for å avsløre feilen, og i såfall kan du jo bare bruke bremsen samtidig som du gir gass.
 
Har du prøvd å se hva som skjer med variatorene når beltet er i lufta, variator-deksel demontert og du gir full gass?
Kan jo være at variatorene må ha litt "motstand" for å avsløre feilen, og i såfall kan du jo bare bruke bremsen samtidig som du gir gass.
Nei hakke prøvd
 
Hvordan er sekundær kalibrert? Er den kontrollert med en digital fiske/koffertvekt?