POLARIS MHP Garasjetråd

Har gjort forebyggende tiltak for å ikke ta flere e-ves rele denne vinteren. Tok to av den forrige sesong. Såg baksiden av kontakten var så og si åpen ikk mot releet så har hatt silikonfett i alle tomrom der for å holde unna vann i tillegg til silikonfett mellom rele og kontakt for så å teipe det så tett som mulig. Så stripset jeg det slik at vann ikke skal kunne renne etter ledning og inn i kontakten. Håper dette holder en stund nå. Tenker å bestille Panasonic rele etterhvert da de skal være av bedre kvalitet enn Song Chuan rele som er orginalt. Mindre risiko for at relet henger seg. Vis vedlegget 70966
Understellet montert i scootern så da er begge maskinene klare for sne. :DVis vedlegget 70967
Har du delernummeret på Panasonic eller bosch relé som er samme som e-ves reléet? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Fra rægn og stiv kuling til flere daga med sne. Endelig fått lufta gulle opp og ned en traktorvei et par ganger. :D Stabilitet med 36" vs 39" virker ikke veldig påvirket. Spent på hvordan det blir når det kommer mer sne og mer enskikjøring. Lyset var ikke heller særlig påvirket selv om vindskjermen dekker dela av løkta. :) Nu er det tilbake på jobb og sitte å glede seg til mer sne og første tur for sesongen.

Var ca. 30 cm sne der bilde er tatt :p
IMG_20181125_152809.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Fått nån km for sesongen til nu. Ikke fantastiske forhold men kjørbart nok ihvertfall. T-rex forstillinga funke d faktisk overraskende bra på løype og hardt føre. Ikke ofra særlig stabilitet for smalere forstilling. Kjøre 1 cm tå-ut på skian, og ingen sporing eller uforventa bikking. Men merke fordelen med 36" kommer ved sidehilling. Mye mer stabil på sia, nesten ikke vippepunkt igjen på den :)

Fant også rot i releprobleman mine fra forrige sesong. Ene kontaktn i pluggen va blidd så slakk at det var nesten ikke kontakt igjen. Var tydelig at det var kommet vann inn i kontakten som har frøsse og gjor den løus. Har kjøpt silikonfett som legges i kontakten og krympestrømpe over for å få det vanntett, i tillegg til en av de tøyposan som polaris har over kontaktan.

Investerte også i Skinz NXT LVL vindshield replacement bag. Ikke verdens fineste ting å ha på toppen av panseret men var mer ute etter funksjonen. Er mesh som går nedi den orginale oppbevaringsrommet som gjør at varme fra motor kan varme ekstra hansker, lue og lignende. :)

received_230809244517148.jpeg
received_631420630607427.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
syns nå ikke det ser så allverdens galt ut eg di der "vindskjermane" :)

har du sjekka om det faktisk blir noe varme i denne? syns det org. oppbevaringsrommet ikke funker noe serlig bra, selv tenkt og kjøpe slik en til min :thumb:
 
syns nå ikke det ser så allverdens galt ut eg di der "vindskjermane" :)

har du sjekka om det faktisk blir noe varme i denne? syns det org. oppbevaringsrommet ikke funker noe serlig bra, selv tenkt og kjøpe slik en til min :thumb:

Næi har ikke sjekka temp i den enda. Om den ikke blir ekstremt varm så er det ihvertfall lett tilgjengelig oppbevaring uten å måtte ta av seg sekken eller gå av scootern for å åpne tunellbaggen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har gjort tiltak for å minimere risk for vann i E-ves rele og oljepumperele. Har fyllt kontakten med silikonfett, lagt krympestrømpe over som også er fyllt med fett og teipet siste lille åpning så godt jeg kan. Til slutt la jeg en av de tøyposene som polaris bruker til å ha kontaktene i over. Hadde en ekstra liggende så håper jeg slipper releproblemer iår. :)
IMG_20190118_171144.jpg
IMG_20190118_171227.jpg


Også montert isrivere fra Summit da de wire-isriverne jeg hadde ifjor var bare søppel.
IMG_20190118_173948.jpg


Var på tur idag, og egentlig en veldig fin tur... i ca 1 time. Var såpass med sne at man ramla til over kneet i sne når man hoppa av scootern, men var uheldig og kom den ene plassen det var litt mindre sne på en ski og traff en stein akkurat feil. Så da ble jeg enda et offer for svake spindler på Axys. :( Heldigvis vet jeg hvem jeg skal ringe i slike situasjoner, så jeg ringte @Steile Cato og før jeg rakk å begynne å kjøre med den ene skien jeg hadde igjen ned fra fjellet så var det ordnet med ny spindel som kommer i ettermiddag. :) Nå er det ut i garasjen og demontere restene av spindelen slik at det bare er å hive ny på når den kommer og ut på ny tur imorgen :D
IMG_20190119_110502.jpg
IMG_20190119_112107.jpg
IMG_20190119_112119.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim og lucas9020
Bare hyggelig å kunne hjelpe :) Nede tid på scooter suger max :confused:
 
Jepp! Jeg er bare glad for å kunne hjelpe og til tider er det veldig greit å ha gode kontakter :thumb:
 
Så sant så sant Cato! Fikk ihvertfall nye spindler få timer etter jeg traff stein. Skaden skjedde en gang mellom 12 og 13 og klokka 17 hadde jeg fått nye spindler. Begge ble byttet da jeg fikk de som par til god pris, så ser det litt bedre ut med samme farge på begge sidene :)
IMG_20190119_173251.jpg
IMG_20190119_172402.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har ikke lagt merke til det, men FY spindlene er spinkle i sideprofil :eek::confused:
 
Synes du det? Det er vel 5mm tykk gods av ekstrudert aluminium og 75mm bred. Burde da være sterk nok i massevis. Må være kvaliteten på aluminiumen som er elendig?
 
Det er jo laget av støpt alu. Hadde vært sterkere om de var frest ut av en smidd kloss med alu. Axys spindler ser ut til å være en anelse tynnere enn de på pro ride. Tenker det må investeres i blingfactory sine billet spindler om man er uheldig igjen. ;)
 
Endelig en skikkelig tur, fant masser av urørt puddersne! Konklusjon samme som alltid, er ikke lite sne, folk vet bare ikke hvor de skal finne den :p

For å svare på @Aanund sitt tidligere spørsmål angående varme i NXT LVL baggen så har jeg fått noen turer med den nå. Og ja, det blir varme i den. Ikke skikkelig varmt, men varmt nok til å holde lunk i et ekstra par med hansker og lue. Meget høvelig også når brillene dugger, legger dem inni baggen og kjører et stykke så er de tint og duggfrie igjen. Anbefales å utnytte den lille varmen man får fra motoren der :)
IMG_20190120_105040.jpg
IMG_20190120_113503.jpg
IMG_20190120_112350.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Det er jo laget av støpt alu. Hadde vært sterkere om de var frest ut av en smidd kloss med alu. Axys spindler ser ut til å være en anelse tynnere enn de på pro ride. Tenker det må investeres i blingfactory sine billet spindler om man er uheldig igjen. ;)
De er neppe støpt. For meg ser de ekstrudert ut siden de er formet som de er. Da kommer det en flere meter lang profil ut av en dyse som blir kappet i ønsket bredde(her 75mm). Støp ville bare gjøre det dyrere for en så enkel design.

 
De er neppe støpt. For meg ser de ekstrudert ut siden de er formet som de er. Da kommer det en flere meter lang profil ut av en dyse som blir kappet i ønsket bredde(her 75mm). Støp ville bare gjøre det dyrere for en så enkel design.


Gir mening. Billet er vel uansett det sterkere alternativet
 
Nei ikke nødvendigvis. Den er jo laget i et stykke den du har og kan lages i akkurat like sterkt materiale som en maskinert del. Det som kan gjøre en maskinert del sterkere er at utformingen kan gjøres mye mer avansert og styrke kan legges til der det trengs og lettere der det ikke trengs. Dette gjøres med rimelig fiffig programvare og ikke akkurat noe som hvem som helst har midler til.
Er ganske sikker på at de spindlene kunne vært laget sterkere med bedre valg av materiale og/eller produksjonsmetode.
 
Måtte selvfølgelig påtur idag ætter halvanna uka med jobb! Forska litt med demperoppsett idag. Slo opp i verkstedmanualen for axys og sjekket opp preload på fjærer. Fremdemperne funket egentlig meget bra slik jeg hadde dem fra før, fjæra stramma 5mm kortere enn slik det kommer fra fabrikk. Bak var det knapt satt opp til unga (75kg+). Det funke dårlig når pilotn er 102 kg i bare boxern, og sikkert da 110-115 med alt kjøreutstyr og ryggsekk. Stramma da opp fjæra til specs etter verkstedmanualen for fører på 100-130 kg. Scootern ble mye mer behagelig å kjøre etter løypa da, men litt mindre villig å løfte fronten. Men syns bakenden spratt litt vel mye under livlig kjøring i humpete løype så må prøve med en anelse mindre preload og kanskje et klikk eller to opp på piggybacken. :hmm:
IMG_20190202_114607.jpg
 
Montert SLP pipa idag og testa litt. Lydmessig er den det stilleste uorginale eksosen jeg har hørt på en scooter. Ved bakking og lav rpm er det ca som en pro ride 800, og over 7500 rpm får man litt mer 2takts hyl men ikke så mye at det blir slitsomt over tid å kjøre med.

Effektmessig virker det som den fikk litt mer krefter på topp å jobbe med. Skal ikke påstå noe hk men scootern klarer definitivt å strekke litt mer på bena enn før. Fikk også mer rpm men nøyaktig peak rpm har jeg ikke sedd enda pga lite plass å holde full gass der jeg testa og hadde nok me å se hvor jeg kjørte når skian peke på månen og løkta lyse 90 grader opp i været. Har ikke justert variatoroppsettet og virker ikke som jeg trenger det. Ser ut som den har gått fra 8150-8200 til 8350-8400 rpm peak fra stock til slp pipe. Ifølge slp skal peak effekt med pipa ligge ca der. :)
IMG_20190215_213034.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Fått testa SLP pipa litt i hælga. Funke egentlig meget bra. Ser ut som turtallet har økt 200+ rpm og orker mer på øver turtall. Ble som å få et 7. gir når man kjører. :) Neste som skal testes er sort/grønn 140-220 sekundærfjær. Vet ikke helt hva jeg skal tru utfallet av det blir. Er litt der at jeg trur det kan funke bra og det kan være helt ræva. Har ihvertfall gjort klar en sekundær med den fjæra og pro helix så det er bare å bytte om når jeg får fri igjen. Men imorn er det jobb igjen så får se når det blir.
IMG_20190216_134305.jpg


Føret er forresten ipåklagelig. Hemmeligplassen leverer som vanlig, sne langt over buksespenna :D
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Sikkelig uheldig denne sesongen. Kjørte av endeleddet på venstre nedre a-arm og hadde selvfølgelig ikke reserve. Så da var det bare å hive på orginale a-armer så man får kjørt imorn også :)

Har prøvd med ny sekundærfjær, sort/grønn 140-220. Trur jeg traff blink på variatoroppsettet der! Raskere upshift uten at det gikk merkbart utover backshift. Prikken over i-en!

Vet ikke om jeg gidder å montere T-rex forstillinga igjen, så tenker jeg bestiller nytt endeledd og selger det kanskje. Så hvis noen er interessert i lite brukt 36" forstilling til axys send meg en PM. Kosta 4000 kr ny inkl mva så tenker jeg selger for 2500 kr + frakt. ;)
received_1192829280879715.jpeg
IMG_20190301_164645.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim