POLARIS MHP Garasjetråd

Nye fjæra ankommet. Må se om jeg får bytta den ila påska. :)
 

Vedlegg

  • 20180328_200241.jpg
    20180328_200241.jpg
    177,6 KB · Sett: 179
  • Liker
Reaksjoner: stianduas
Rene Canada-forhold nu! :D Peise rått å kjøre nu, men også den mæst forferdelige turn jeg har hatt med tanke på at jeg kjørte aleina. Mokka på meg krampe i begge arman og måtte drive litt skogsbruk når jeg først var igang. :p Et under egenlig at scootern kom ned fra fjellet i en del uten å ha bøyd nokka. Irritere mæ nok en gang over at jeg ikke fikk de mest sketchy manøveram på film sia GoProen gikk tom for strøm, så får væl se om jeg finner reservebatteriet til den :hmm:

God påske forumfolk ihvertfall :)
20180330_152808.jpg
20180330_172746.jpg
20180330_173551.jpg
20180330_174633.jpg
 
Ja forholdene nå er helt spinnvill. Min 137" er helt ubrukelig nå. Best å holde seg på løypa. Bittert men sant. Kan ikke huske å ha kjørt i så vanskelige forhold noen sinne.
 
Ja forholdene nå er helt spinnvill. Min 137" er helt ubrukelig nå. Best å holde seg på løypa. Bittert men sant. Kan ikke huske å ha kjørt i så vanskelige forhold noen sinne.

Trudde seriøst at en 155" med 57mm kamma sku være godt innafor den kjøringa og bruk jeg vil være borti i finnmark, men nu sku jeg gjerne hatt en 174" med 82mm nu!!!
 
Jaja, det som brukes det slites sies det. Har fådd sprekk i frambukken som går 3/4 rundt. Blir sveist og forsterka i gjørnan nu ihvertfall så satse vi på at den hold etter det. :)
20180414_164828.jpg
20180414_164839.jpg
 
Synes jeg har sett ganske mange Polariser hvor frambukk sprekker i sveisen eller rett ved sveisen. Absolutt all drivkraft går jo fra beltet via frambukken til chassiet så det er ikke der man skal spare vekt.
 
Synes jeg har sett ganske mange Polariser hvor frambukk sprekker i sveisen eller rett ved sveisen. Absolutt all drivkraft går jo fra beltet via frambukken til chassiet så det er ikke der man skal spare vekt.

Ser ikke ut som de har prøvd å spare vekt der da, ut ifra det jeg kan se så er godset like tjukkt som tidligere chassis. Men trur at det som kan ha virkning er at armen er litt lengre på axys så det blir mer kraft som yter på der. Har hatt noen harde og landinger og noen er litt sjeivere enn andre som jeg trur kan ha skylden i sprekken. Sjekket understellet for sprekker da jeg fikk scootern og da var det helt, så er kommer i mitt eie. Uansett, blir som sagt forsterket i gjørnene nu så satser på at det holder heretter ;)
 
Superartig føre nu! Sku bare vært litt varmere så det blir litt mykere føre og bedre kjøling men ellers helt supert! De som sliter med å få axys på stussen hsr ikke scootern satt opp rett :p
received_1795726997401998.jpeg
 
Har endelig kaura meg til å bytte sekundærfjær til 160-240 og etter så mye mikkmakk med å bytte må jeg si jeg ble rett og slett skuffet. Hadde forventa mer med tanke på alle de gode tilbakemeldingene om akkurat det oppsettet jeg kjører nå. Syntes scootern føltes mer som å kjøre stock oppsett i sekundær med litt bedre backshift enn før. Funker kanskje for noen men for min kjøring vil jeg ikke ofre upshiften så mye som jeg opplevde nå. Backshiften med stock fjær er ikke noe å klage på heller så bytter tilbake til 222-155 fjæra.
20180424_152347.jpg
 
Flere som plages med E-VES rele? Har bytta det en gang tidligere og fikk tendenser igjen på siste turn. La antistatisk fett og teipa kontakten tett så skal ikke ha kommet vann til. Blir nok reserverele med på tur neste sesong.
20180609_215105.jpg


Planer før neste vinter:
- Nye skigummier da de jeg har bare er mos igjen
- Ny forstilling som det ikke ble noe av til årets sesong. Vurderer T-Rex 36"
- Få shimsa om bakdemper. Bottner aaalt for lett selv på maks hardhet. Eventuelt finne Assault dempere slik som i forstillinga. Orginalt er det jo satt opp for onga, ikke store, stærke gutta på over 0.1 tonn :p
- Lavere styre står høyt på ønskelista. Orginal mid-rise blir litt høyt får bratt skogskjøring synes jeg.
- Noe mere lys for tidligste del av sesongen i mørkeste mørketia. Backwoods BMP sitt LED bar sett ser jo meget brukbart ut. :hmm:
- Finner jeg tak i et strøkent-ish serie 6/7 belte eller CE så blir nok det vurdert også.
 
Mathias, bestill de til meg å da med det samme om de ikke koster heroin
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Mathias, bestill de til meg å da med det samme om de ikke koster heroin

Bestille til dæ åsså for årskort på essoburger :p 79.99 dollar så nærmere 700 kr + toll og frakt. Har trua på at de er bra. De orginale blir mos før sesongen er omme. Verste er å bli stuck i en sidehill fordi skien bestemte seg plutseli å stå loddrett
 
Sånn smått begynt å bestille inn dela til SKSn. Får se om jeg når å få begynt med den i langfrien eller om IQen får all oppmerksomhet. :needsnow:
 
Bestilte just samme sekundær fjør sort-lilla 160-240, var det rett og slett dårligere enn orginale fjøra? Eller hadde du en annen type i? :)

Syns det var et skritt tilbake med denne fjæra i. Kanskje det funker bedre med orginal helix og svart/lilla fjær, men ikke med pro helix. Skal uansett bare teste en gang til på jorde når sneen kommer bare for å være sikker. Blir da å ta med to sekundærvariatorer, kanskje en 3. også med annet oppsett for å teste og bare bytte variator sia det ikke går gå lang tid. Har også snakka litt med SLP angående andre alternativer som kan funke bra, og tenker da å kanskje teste med rak 42 og svart/grønn 140-220 sekundærfjær. Trur ihvertfall den fjæra kan funke bedre med pro helix enn svart/lilla fjær.
 
Så du sir at mitt oppsett bare er drit? Som du tipset meg å ha? :hmmm::p
 
Trege bare dæ :cool: Oppsettet du tipsa om funke for øvrig knall på min 146 :D
 
Ikke godt å si. Sku gjerne hadd enda hissigere oppsett :tdown:
 
Vi får væl tæste litt til vintern da. Kanskje prøve med orginal giring på din igjæn og anna fjær og vækte :hmm:
 
Litt dela ankommet. Durapro ski pads, Passo Racing oljelokk og T-Rex Fab 36" forstilling :D
20181007_190704.jpg
20181008_150517.jpg


Understellsdempere skal til Lindbäck Suspention Service ila uka for overhaling og få de stiva opp litt. Fremdempere var overhalt i fjor og hadde ingeb problem med dem sist vinter så venter en sesong til før de blir overhalt. Planlegger også å få forsterka bukker i understellet. De er som kjennt svak for støt sideveis og med fører på den 3-siffra sia av vekta som ikke er fremmen for skjeive landinger og hardt bruk er det like greit. Skulle få forsterka frambukken sist vinter da jeg sprakk den men hadde ikke stålplate tilgjengelig da så blei bare en rask nødsveis da.

Ellers så tenker jeg å prøve å få på et belte med høyere kammer, tenkte på Talon da men må se. Leker litt med tanken om å forlenge den til 163" også da hvis det blir beltebytte. Er litt frem og tilbake på tanken om lavere styre. Til slutt å nevne har jeg en sal fra en gammel assault jeg høgger jeg tenkte å skjære ned og inn for å ha et sete som er minimalt i veien.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere