ARCTIC CAT Martin's 18 AC Alpha elevate turbo (fortsettelse på gammel tråd Arctic Cat MF 900ss 153")

GLADNYHET! For kjærringa vell og merke:p Mtntk kitte er avbestill da de ikke klarer å levere turbokitte før vår partiet nu. Før man vet ordet av det så blir det er enda senere. Om det ikke blir noe anna kit nu, så får man ta ny vurdering av turbo til neste sesong.

Det som står til vurdering nå er silber, bdturbo eller pushturbo. Evt force senere engang. Tvile på push, kitte virker interresangt, men om kitte funke er en annen sak. Så ligg det mye tråder om ken fra tiliere om dårlig kundeservice osv når han begynte med dette.

Så må se hva det blir til.
 
Konklusjon, det blir ikke turbo i år:tdown: så får se ila sommer eller neste sesong. Turbo skal det bli etterhvert. Som plaster på såret så har jeg bestilt bakfanger fra Force:) Turbokarlsen skal bestille offset aksling å 10" vendehjul til meg også:thumb:

Så har han fått øvre drevet mitt som var ifm turbo. Så den får ligge som en påminnelse om turbo:p
 
:)Nå har jeg fått testet elevate kittet litt. La merke til den mer leken å lettere å hive over osv. Byttelånte med pesslaad. :) likte scootern mye bedre nu:cool: slik fremre demper er sotten opp nå/var så var scootern en skikkelig wheelie maskin:cool::wow: klikket dempern fra hakk 3 til 1, ble mindre steiling da. Så kom meg endelig opp en bakke da:p

Skal prøve å ta ut litt luft nestegang. Selv på hakk 1 er det ingen problem å få den opp:nerve: scootern var ikke i nærheten så steilevennelig før.

Også fått på de nye klistermerkene mine:wow: fargeforskjellen er ikke så stor i virkeligheten kontra bildene:)
20190221_160739.jpg
Snapchat-493563316.jpg
 
På tide med oppdaterings mens man seiler til Tromsø:) @Turbokarlsen måtte bestille offset aksling og 10" vendehjul fra TKI isteden, da iceage ikke selg 10". I dag så har også @pesslaad montert dette på:cool: Han monterte også de svarte tverrstagene som jeg hadde liggende:)
received_621911561604403.jpeg
received_2224450910947871.jpeg
received_383800902464628.jpeg


Ble ikke bakfanger fra force pga frakta ble dyrere enn bakfanger. Så ble backwood bakfanger, men de gjorde en feil når de lagde den. Dem hadde glemt å lest mine spesifaksjoner, men får genser osv i trøst:)

Fikk feriepenger som jeg ikke forventet, så før man viste ordet av det. Så måtte turbokarlsen bestille inn hardcore frontfanger og alpha sete med assembly:p
 
Da er scootern testet pånytt og nå fungerer den :cool: hadde loddet en ledning på feil plass som gjorde at ekstra dysene ikke fungerte, men det er i orden nå:cool: bare å vente til ila uka, så får man nok testet litt mer:eek:
20190421_185632.jpg

 
Turbo kitet fungerer ekstremt bra, mappet til pesslaad måtte finjusteres på min. Gikk smertefritt etter det, men er litt mer justering :) scootern drar som fan, den er litt rappere enn pesslaad sin. Mest sannsynlig på grunn av forskjellig variator oppsett, utenom vektene.

Va sykt arti å kjøre med turbo:cool: burde ha hatt lengere belte å understell da den steiler lett:rolleyes:
 
Får komme med noe oppdatering, blir nye stempler på meg også etter skrekkbilder fra pesslaad:unsure: I tillegg er det bestilt ssi topp med 12.5.1 kompresjons forhold. Har lenge tenkt på ny topp og i forbindelse med stempelbytte så passer det utmerket:thumb:

Har noe annet på ønske listen som kanskje blir bestilt senere i sesongen, tiden får vise:)

 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Får komme med noe oppdatering, blir nye stempler på meg også etter skrekkbilder fra pesslaad:unsure: I tillegg er det bestilt ssi topp med 12.5.1 kompresjons forhold. Har lenge tenkt på ny topp og i forbindelse med stempelbytte så passer det utmerket:thumb:

Har noe annet på ønske listen som kanskje blir bestilt senere i sesongen, tiden får vise:)


Blir spennende å se hvordan motoren din har tålt turboen ja, når man ser på Andreas sine skrekkbilder. @pesslaad, uheldig med mappinga? mye dET?
 
Blir spennende å se hvordan motoren din har tålt turboen ja, når man ser på Andreas sine skrekkbilder. @pesslaad, uheldig med mappinga? mye dET?

Mye uheldig i starten til man fikk mappingen ganske bra. Men vær prøvekanin i tillegg på kitet og var plaget lenge med alt for høgt turbotrykk. Men kjører med høgt trykk i dag også i forhold til originaler stempler. Var en del DET til å begynne med ja :whistling:
 
Endeli oppdatering her, har påbegynt å bytte stempel og topp nu :) nå gjenstår det bare å montere topp, eksos og kjølevæske:wow:

Så er det litt mapping som gjenstår. Turen for 2 dager siden, så gikk den godt, men fikk DEt:hmm:

Uansett mine sylindera og org stempel va 1000 ganga bedre enn @pesslaad sine :punk:
20200226_173812.jpg
20200226_182228.jpg
20200226_190633.jpg
20200226_190635.jpg
20200226_190641.jpg
20200226_190644.jpg
20200226_230410.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Karlstrøm og TRS
Update! Har kjørt og prøvd og tunet scootern, men har bare vært plaget. Heldigvis har Turbokarlsen gode ører der han klare å høre at noe va på trynet :wow:

Har vært mye feilsøking. Ene sylindern tente ikke onkli, var veldig våt. Så toppen har vært av for å sjekke o-ringer, sjekket dyser, sjekket coil og byttet om, sjekket reeds osv.

Tilslutt sjekket vi spjeldhuset, her så vi at ene spjelde var mer åpent enn det andre. Etter en grundig sjekk fra Turbokarlsen, så oppdaget han feilen. Synkroniseringskruen manglet den lo nedi rammen. Etter at dette var fikset, så ble ting likare. Nu er det bare tuning igjen.:)
20200303_153509.jpg
 
Ja det kan lønne seg å vaske ørene ordentlig, når man skal tune motora :p men uansett bra at dere fant feilen, før noe mer gikk galt :thumb: regner med at den skruen er festet med loctite no ;)