SKI-DOO Maptun etec 850

Nxt LvL

Medlem
15 Des 2010
93
38
Harstad
Ser Map Tun Powersports har kommet med steg1 og steg2 tuning til etec 850. Effektkurven ser bra ut. Noen som har prøvd eller erfaring?
 
Jeg kjører maptune på min 21 freeride turbo, fikk såvidt testa på tampen av sessongen så gleder meg veldig til og teste mere no til vinteren! Er i vurderinga på og oppgradere til steg 2🤔
 
Jeg kjører maptune på min 21 freeride turbo, fikk såvidt testa på tampen av sessongen så gleder meg veldig til og teste mere no til vinteren! Er i vurderinga på og oppgradere til steg 2🤔
Hva blir prisen for f.ex steg 1 her på berget, bare å bruke valutakalkulatoren eller..? Med pakke i fra det store utland ryker det vel på med mva etc...

Så ser jeg at man på steg 1 NA 850 ikke har noe anbefaling på variator oppsett, men på steg 1 turbo 850 anbefales det justerbare vekter. Vil jo tro at man må ta noen grep på variatoroppsett uansett her med såpass økning av effekt og moment.

Og om du kjøper både box kabel og lisens, fungerer dette slik at du da selv laster original map ut av ecu og inn på box, og deretter laster ny programvare inn i ecu? Slik at du da har original fil lagret i box fra MP?

Her på berget, så er jo også 17, 18 og 20mod 850 NA levert med 115KW(156hk), imens 19mod er levert med 123kw(167hk) i følge vognkort(dog med noen untak ser det ut til, Freeride 146" er oppgitt med 115KW, 154" med 123KW). Turbo er levert med 116KW(158hk) her på både 20,5mod og 21mod. Dette siste blir kun som en diggresjon da i det hele, i og med at MP har tilsynelatende 121KW(165hk) som utgangspunkt for sine filer for både NA og turbo..
 
Har summit Turbo 2021 med steg 2 maptun ,og variator kit fra i backshift , kjørte ca 1200 km fra mars og ut sesongen, er veldig fornøyd :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Hva blir prisen for f.ex steg 1 her på berget, bare å bruke valutakalkulatoren eller..? Med pakke i fra det store utland ryker det vel på med mva etc...

Så ser jeg at man på steg 1 NA 850 ikke har noe anbefaling på variator oppsett, men på steg 1 turbo 850 anbefales det justerbare vekter. Vil jo tro at man må ta noen grep på variatoroppsett uansett her med såpass økning av effekt og moment.

Og om du kjøper både box kabel og lisens, fungerer dette slik at du da selv laster original map ut av ecu og inn på box, og deretter laster ny programvare inn i ecu? Slik at du da har original fil lagret i box fra MP?

Her på berget, så er jo også 17, 18 og 20mod 850 NA levert med 115KW(156hk), imens 19mod er levert med 123kw(167hk) i følge vognkort(dog med noen untak ser det ut til, Freeride 146" er oppgitt med 115KW, 154" med 123KW). Turbo er levert med 116KW(158hk) her på både 20,5mod og 21mod. Dette siste blir kun som en diggresjon da i det hele, i og med at MP har tilsynelatende 121KW(165hk) som utgangspunkt for sine filer for både NA og turbo..

Prisen kommer jo ann på hva du kjøper til steg1, kjøper du bare lisens og får noen med box og laste det inn til deg, så får du den på din profil på MP sine sider.
Om du kjøper boxen så ligg alltid orginalfila inne på den sånn du kan laste inn og ut som du selv vill. også kan du oppgradere den til koding av nøkler, resette service, monitoring, sjekke alt av komponenta, ja alt en forhandler kan gjøre!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Bruker orginal pipa, alt for mye støy av di som er laget til nå, men tar gjerne imot tips om en stille pipe , som fungerer med trim.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
F527E36F-0D0C-44D1-A77D-DA7382F810F9.png5985549C-8994-4D39-AE07-3B9EE86A2664.jpeg
Kunne tenkt meg å mappa min 20mod Summit 850 Expert, men ser dei har redusera hestane sidan eit screenshot eg tok i Mars. I forhold til eksos så må vell Jaws sin svane og Y-pipe duge like bra som «Fat Azz»?