ARCTIC CAT M800 har blitt slapp

nilken

Medlem
27 Okt 2011
53
7
Kviby
Vet noen hva som er feil her. Har jaws svane og y-pipe pc5 med tenning, luftfiltermod og cpc vekter på den. Har tidligere hatt problem med å få rett toppturtall etter trimming. Det ble løst med å vekte av det gamle variatorkittet jeg hadde i. Er det vanlig at man må vekte av litt i når man setter på trimm for å få høyere toppturtall? Virket ihvertfall supert etter dette. Sist tur ble motoren litt dau i starten med en slapp effektoppbygging. Får fortsatt 8400-8500 som toppturtall. Kan det være feil med eksosventiler?
 
Servomotoren til APV gjør en vending når turtall økes 1 gang. Etter det står den dørge stille. Deretter må motor stoppes startes før den igjen gjør en vending ved første turtallsøkning. Test er gjort uten belstning uten variatorreim. Hva kan være feil? Er vell neppe feil på apv motor siden den gjør en vending? Legger ut en video under
 
Ser no ut som om at APV motor funker som den skal, den gjør jo ikke mere før rundt 7000rpm en gang, å rundt 7800rpm åpner den helt. Har du satt tenningskilen rett vei?
 
Vet noen hva som er feil her. Har jaws svane og y-pipe pc5 med tenning, luftfiltermod og cpc vekter på den. Har tidligere hatt problem med å få rett toppturtall etter trimming. Det ble løst med å vekte av det gamle variatorkittet jeg hadde i. Er det vanlig at man må vekte av litt i når man setter på trimm for å få høyere toppturtall? Virket ihvertfall supert etter dette. Sist tur ble motoren litt dau i starten med en slapp effektoppbygging. Får fortsatt 8400-8500 som toppturtall. Kan det være feil med eksosventiler?
Hvis du må vekta av etter trim, er det en sikkert tegn på at trimmingen ikke var vellykket.
 
Skal teste i morgen. Har fått ny mapping. Tenkte også å koble vekk mikrobryter i klypa. Noen forslag til oppsett i sekundær for bedre backshift. Har ikke team sekundær.
 
Da har æ fått testa etter nån småfix. Var feil på mikrobryter i klypa. Fikk i samme slengen byttet nødstoppbryter som har fusket lenge. Viste seg at mappinga var helt på jordet. Nu kan æ endelig laste på vektan uten at toppturtall blir for lavt. Er det noen som har tips til oppsett i senkundæren? Har en original 44/40 helix og original svart fjær med blå stripe. Hadde vært digg med råere backshift.