ARCTIC CAT M1000 H.O D&D Twin++

Mulig det. Både jeg å turbokarlsen hadde 2010-11 mod med turbo og 57/63 giring om jeg husker rett. Kan ikke huske å sett at belter har vært borti i tunnelen der. Vi hadde 76mm belte som vi kappet ned til 66mm ca :)
Dere hadde vel ikkje pigger?
Er litt sort i min tunell.
 
IMG_20170421_144802.jpg


IMG_20170421_145207.jpg


IMG_20170421_103454.jpg


IMG_20170421_155510.jpg
 
IMG_20170507_194007.jpg


Kveldstur i dag! FULL vinter og midnattsola lurer like under horisonten!
Sykt digg.

(Kompisen prøvde scootern, ikke bare å dosere gassen når man kjører M8 til vanlig )
 

Vedlegg

  • Snapchat-914957766.mp4
    5 MB · Sett: 181
  • Snapchat-472381408.mp4
    7,9 MB · Sett: 162
Scootern over ble solgt :)
Denne blir blir påske-cruisern!
M7 med M1000 motor. Noen små mods men stock sluttpotte (for comfort)
Hadde glemt hvor mye "bottom end grunt" det er i en 1000 med stock singelpipe og torsjon helix! Flott kombo! :)
Vis vedlegget 59239
Vis vedlegget 59240

Lufter salg av denne!
2005 M7 141" LE som er bygget om til 153" og M1000 motor.
"Matching Numbers" på skiltet: LE 1530.

Tenker 35K med SLP og PowerComander montert samt WRP sete, tunet og klar. Ikke portet
Svart "herje" panser kan følge med. Scooteren er ikke strøken kosmetisk men bra teknisk.
Er vel unødvendig å si, men den går ganske bra.
Kan selges rimeligere uten SLP m.m
Registrert for 2
Behjelpelig med frakt

IMG_20180129_222918.jpg IMG_20180129_222820.jpg IMG_20180129_222810.jpg
 
Sist redigert:
FB_IMG_1538124896541.jpg

Hva skal jeg finne på i år? Bare kjøre og kose seg med maskinen?
Det den virkelig trenger er dempere, det som er på nå kan vel kalles høyderegulering-stag
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
IMG_20200318_115946.jpg
Første tur med denne på nesten to år!
Blitt mindre kjøring med årene..
Men var artig å oppleve den sinnsyke forskjellen fra en stock CF1000.
Men fy den er stressende å kjøre i forhold og mye bråk så blir CF1000 på tur for det meste. De få gangene det blir tur nå.
Prøvde Alpha her sist helg, artig sak men veldig uvant. Ekstremt lett å få washout synes jeg, men nå er jeg totalt ute av trening så har nok endel av skylden.
IMG_20200318_115946.jpg
IMG_20200315_184703_443.jpg
IMG_20200315_184703_446.jpg
 
Må vel snart få ny Nicasil på syl, de er vel rundet 12000km, 7000 av de med porting.
Noen anbefalinger? Noe man må tenke på siden de er portet (av @rms )? Blir surkete hvis jeg får stock syl i retur.
 
Treng ikke ny nicasil hvis det ikke er skade i den som er på. Men hvis du skal ha ny nicasil er det bare å ta kontakt med cylmo så fikser de det. Bare si du skal ha ny nicasil på dine syl og ikke en byttesylinder. :)
 
Må vel snart få ny Nicasil på syl, de er vel rundet 12000km, 7000 av de med porting.
Noen anbefalinger? Noe man må tenke på siden de er portet (av @rms )? Blir surkete hvis jeg får stock syl i retur.
Treng ikke ny nicasil hvis det ikke er skade i den som er på. Men hvis du skal ha ny nicasil er det bare å ta kontakt med cylmo så fikser de det. Bare si du skal ha ny nicasil på dine syl og ikke en byttesylinder. :)
Enig. Og erfaring fra tidliggere at det skal endel slitasje/skade på nicasil før det utgjør noe
Må vel snart få ny Nicasil på syl, de er vel rundet 12000km, 7000 av de med porting.
Noen anbefalinger? Noe man må tenke på siden de er portet (av @rms )? Blir surkete hvis jeg får stock syl i retur.
Du får ta opp å sjekke om det er noe slitasje så du vet. Evt se ned i plugghollene med endoscop.
 
...f.. eg savne disse trimmede M1000 motorene, dæm va trimmingsvennlig ut av en annen verden. Gikk god. Funka godt. Klatra som juling... Men litt tungkjørt i forhold til moderne greier. Har sotte og sedd i motorommet på en Axys....det er plass ;) :) . Drømmen hadde vært en blodtrimmet suge M1200 motor i en nyere lettvekstskuter. M1200 hadde helt sinnsrik respons+effekt. Huske vi drag kjørte opp fjell mot Apex turbo, dæm måtte ha 1km fjell før dæm tok innpå. Så lenge det var bratt tok dæm ikkje innpå. Måtte bli nærmar slett før dæm kom forbi.