LYNX Lynx Brutal tråden

Noen som vet hvordan monteringkit disse skal ha på C&A skiene? Fikk min i går, og merket fort at det var ikke mye bitt i DS+ skiene. Har liggende et sett med C&A, men skulle hatt monteringskittet. Er det samme som G4 Summit?
 
Er nok lik Summit ja. Selv syntes jeg Brutalen svingte meget bra, faktisk overraskende bra.
 
Kjøpte min brukt. Ser balatareimen er på det slakkeste så skal sette den i midterste posisjon. Tipper det er der den står originalt? Nå skal det sies at føret et så som så nå, men har vært veldig fornøyd med C&A i alle år. Fordeom de er tungstyrt på hardt underlag er det bra bitt i de, samt de sporer ikke i det heletatt.
 
Noen som har prøvd å endre på giring eller variator? Var egentlig veldig fornøyd med giring og variatoroppsett på en 49 Ranger PRO jeg hadde. Virket sterkere og jevnere på lave farter. Løypa til hytta er som trollstigen og man henter fort 500moh på 20min kjøring. Men kan ikke kjøre fort det stykket. Og all kjøring utenom det er i skogen, så blir aldri noe fart av det.
 
Syntes Brutal oppsettet var såpass fin at jeg kjøpte samme vektarmer på min(982). Ble en helt annen scooter å kjøre. Jeg har riktignok annen fjær på min så tar løs på 2650 men fy søren så fin den er i skogen nå.
 
Kjøpte et variatorkitt i fjor fra MHP, fikk det montert i går og fått testet litt i dag. Tar løs på 2800omdr, drar mye harder på. Pr nå drar jeg ca 8100. Muli jeg må legge på litt mere vekt. Kjente på variatorene etterpå og dem var lunk. Så har trua på dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: RS og MHP
Om noen skulle ønske samme variatorkit som @Kr Ingebrigtsen så legger jeg linker her. :) Sku selvfølgelig ønske jeg kunne hatt ferdig kit på lager i Norge med det lar seg desverre ikke gjøre pr nå som jeg ikke har eget firma lenger.

SLP Powershift vkit til Brutal delenr #41-459

Helix 50-40-.20 delenr #52-106

Prisen ligger på 413.90 dollar + frakt og toll. Billigste frakt jeg fant er USPS som tar 79 dollar til Norge. Med dagens dollarkurs utgjør det ca. 6390 kr når toll er betalt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kr Ingebrigtsen
Kjøpte et variatorkitt i fjor fra MHP, fikk det montert i går og fått testet litt i dag. Tar løs på 2800omdr, drar mye harder på. Pr nå drar jeg ca 8100. Muli jeg må legge på litt mere vekt. Kjente på variatorene etterpå og dem var lunk. Så har trua på dette.
Har du fått mil på det oppsettet? Lite snø i år oppe på mavas osv ... var der for 3 helger siden å det var 30 ish cm overvann på mavas slet noe voldsomt med vann på reim.. opplevd det samme? Tips? Skal skaffe variatorkitt i sommer tenkte jeg men ikke bestemt hvordan. Sliter med høy reim temp på saktekjøring eller mye av på gass er som om den ikke klipper nokk i reim ved igangsetting.
 
Har vel fått ca 40 mil med oppsettet. Mere aggressiv i starten, ikke lite lett og kjøre veldig rolig. Den kliper hardere på reima men opplever fortsatt slur på reimen men da har jeg kjørt med sluffe og kjelke i tillegg i rundt 20km/t. Åpnet nå etter noen tunge turer til hytten og svarte spor på primær. Så skal man kjøre tunge lass i rolig tempo funker nok det orginale bedre. Men det er jo ikke det denne maskinen er bygget for. Og heller ikke det er opptimalt.
På grensen og turer inn til Mavas vil dette fungere bedre enn orginalt. Drar merkbart bedre, og skivene er kaldere Jeg har ikke opplevd vann på reimen enda. Kjørte på litt overvann sist jeg dro fra hytten men ikke vann på reima. Jeg har bukplate på. Hørte det ble nevnt at det blir liggende vann under bremskiven som kastes opp.
 
Sist redigert:
Har vel fått ca 40 mil med oppsettet. Mere aggressiv i starten, ikke lite lett og kjøre veldig rolig. Den kliper hardere på reima men opplever fortsatt slur på reimen men da har jeg kjørt med sluffe og kjelke i tillegg i rundt 20km/t. Åpnet nå etter noen tunge turer til hytten og svarte spor på primær. Så skal man kjøre tunge lass i rolig tempo funker nok det orginale bedre. Men det er jo ikke det denne maskinen er bygget for. Og heller ikke det er opptimalt På grensen og turer inn til Mavas vil dette fungere bedre enn orginalt. Drar merkbart bedre, og skivene er kaldere Jeg har ikke opplevd vann på reimen enda. Kjørte på litt overvann sist jeg dro fra hytten men ikke vann på reima. Jeg har bukplate på. Hørte det ble nevnt at det blir liggende vann under bremskiven som kastes opp.

Om du setter på original helix bil den bli lettere å kjøre rolig med og antakeligvis slure enda mindre. Men ofrer den ekstra aggressiviteten i starten da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kr Ingebrigtsen
Slik så skivene ut før rengjøring nå ikveld. Har kjørt ca 2500km nå og er på samme reima enda. Men den begynner bli dårlig så ny reim fra høsten av. Ganske dype spor i skivene nederst. Flere som har dette?
 

Vedlegg

  • IMG_2267.jpeg
    IMG_2267.jpeg
    261,7 KB · Sett: 82
  • IMG_2266.jpeg
    IMG_2266.jpeg
    250,2 KB · Sett: 82
Slik så skivene ut før rengjøring nå ikveld. Har kjørt ca 2500km nå og er på samme reima enda. Men den begynner bli dårlig så ny reim fra høsten av. Ganske dype spor i skivene nederst. Flere som har dette?
Ser nifst ut med "sprekkene" i primæren! Ville studert de nøye etter vask av skivene.
 
Det er dette jeg mener er skivebommen fra Lynx. Jeg har prøvd Brutalen i vinter et par ganger i forskjellige forhold og scooteren er morro å kjøre. Jævla til tak i beltet! Flipp bak på kjelken kunne jeg ha levd med uten men lavgir er helt klart en tabbe å utelate. Den scooteren kommer til å bli brukt til mye sledekjøring av svært mange og ja, det går "fint". Jeg gjør det også med min X-Terrain RE, men Commander og Expedition er bare bedre på dette. Med lavgir hadde ikke dette vært noe tema. Kunne hatt den clutchingen de er levert med(jeg syntes den var finfin) og smettet den i lavgir og vips så kan du dra slede uten å ligge kontant rundt innslag rpm å kjøre. Commander RE virker veldig fristende. Samme understell men lavgir også.
 
Jeg hadde lignende dammer under min 49 ranger da den var ny, det var kjølevæske. Det var litt større dammer da, og den var nesten tom etter sommeren. Tok 2 verkstedbesøk før de fikk ordnet det, dårlige klammer på slangene.
 
Hei,
har en 24 modell Brutal og har vurdert å montere vippeforlenger i understellet. Noen som har gjort det og vet eventuelt pris på dette?
 
Har blitt fortalt at det ikke anbefales fordi den blir så veldig wheelie villig.
 
Jeg er på ingen måte proff, men de fleste som har testet nyeste 49 Ranger er happy for at vippeforlengeren er fjernet på den iaff. De bikker heller opp leppa bak ved rygging da den fungerer som en plog hvis ikke. 49 Ranger har alltid hatt vippeforlenger frem til nå, skal sies.