Lynx 2020

X-terrain 900t ser ut som en jævla fin maskin til alt utenom kjøring i den tetteste skauen hvor man må hive scooteren rundt hit og dit. Kan være en skikkelig milsluker det der samtidig som den byr opp til dans.
Helt enig!! Tror dette blir en kjempemaskin. Men ut fra det jeg har tilgang til å bygge på denne maskinen på nettet, så er det noen få ting jeg savner. Justerbar styreforhøyer, klikk on passasjersete og med 3900 understell med litt grovere matte. Kansje dette er noe leverandør i Norge kan fikse hvis man vil ha???
 
Tror ikke du vil klare å få den levert med 154" belte. Hadde vært fint men 146" funker fint for meg. 2" kammer er perfekt i min bok for formålet. 59 og 64mm er dårlig til alt annet enn den dypeste puddersnøen synes jeg. Har 59mm belte nå og synes det begynner å gå trått når farten økes. Skal jeg ha en X-terrain 900t er det for å kunne holde 100-110kmt på de lange flate strekningene uten så alt for mye joming fra beltet. En skikkelig milsluker rett og slett. Har lyst til å kjøre til Ivalo over Inari en gang, midt-Finnmark rundt osv.
 
Tror ikke du vil klare å få den levert med 154" belte. Hadde vært fint men 146" funker fint for meg. 2" kammer er perfekt i min bok for formålet. 59 og 64mm er dårlig til alt annet enn den dypeste puddersnøen synes jeg. Har 59mm belte nå og synes det begynner å gå trått når farten økes. Skal jeg ha en X-terrain 900t er det for å kunne holde 100-110kmt på de lange flate strekningene uten så alt for mye joming fra beltet. En skikkelig milsluker rett og slett. Har lyst til å kjøre til Ivalo over Inari en gang, midt-Finnmark rundt osv.
Det er vel det du snakker om her den er tiltenkt og laget for. Men når det gjelder dobbeltsal, har ikke Lynx slik klikk-on sal, slik at man slipper å skru for å veksle mellom enkeltsal og dobbel?
 
Fin maskin
E909710D-D0C2-49DA-A279-3C000A5CAA75.png
 
Jo Lynx har click on sal. Har kjøpt det til min men har ikke ryggstøtte. Tar 10 sekunder å bytte sal men de har ikke 1+1 løsningen lengre. Vet ikke helt hvorfor den ble faset ut. Jeg syntes den var helt fantastisk smart. Mulig det er fordi det er så mange saler å få kjøpt nå med forskjellige høyder, bredder osv.
 
Er det ikke noe easy shift greier? Skulle tro det var en forbedret syncro?
 
Ser at Lynx kommer med nye ski for 2020. Blade DS+. Ut fra bildet ser kjølen mye større ut. Vanskelig å si om det er andre forskjeller.
 
Det er jo nødvendig med annen girkasse nå som man får kraftigere motor i de. Kassa i 1200ene har jo vært kjent for å rase, 900ene har den holdt bedre i.. Samme kasse da i 900 turbo hadde jo garantert blitt katastrofe.

Artig at Lynx også får 900t fra 2020, blir vanskeligere å velge scooter da.. Skal man gå for Commander eller Expedition tro?
 
Se der ja. Har prøvd å finne den men har bare funnet vanlig tunell. DS-kit :)
 
Nytt veiskille, denne gangen 4 takt......... Også her sitter det langt inne med omstilling......2T etec vi har kan startes med startsnor(std LTD modell), vet ikke 4T på fjellet uten strøm......
Liker Synchro girkassa godt, vet ikke mye om den nye Easy shift typen som har reim.......
Husker bare dårlige minner om Ockelbo 4500 hvor det ofte var problemer med den jævla kuggreima!!

I 2001 kom Lynx ST 600 GLX. Første scootern med 50 cm bredt "høykambelte" på 36mm, godt understell og forstilling og ikke minst en "kraftig" 600 kubikk motor..........Kjøpte den da fordi den hadde alt jeg ville ha på en scooter....

Nå kommer Commander med 4 takt turbo, fordelen mot Commander 2015 er ikke så åpenbare. Større motor, bedre fjæring, bedre rygge egenskaper(selv om Commandern vi har er jævlig god til det)......Litt mindre motorlyd er vel den største forskjellen. Mulighet til belte med mindre kammer som evt kan benytte skrupigger er ett pluss.........Bensinforbruk er nok ikke så forskjellig, men gjør at Titan ikke er i noen vurdering!

PÅ mandag får vi se den live, så kanskje alt faller påå plass da!!!!!
 
Skjer det noe magisk over 200K mener du? Lynx'en min kostet vel 190K i 2018.
 
Skjer det noe magisk over 200K mener du? Lynx'en min kostet vel 190K i 2018.
Må innrømme at jeg ikke har fulgt noe særlig med etter de passerte 170000 en gang i tiden. Om det skjer noe magisk? Ja, det kommer noen ekstra feer fra Rovaniemi og rister deg opp ned slik at de siste slantene faller ut ;)
 
Ser at RAVE 850 kommer i to lengder for 2020. RAVE Re kommer i 137" og RAVE Enduro i 129". Ellers ser de ganske like ut.
 
Kan se ut som jeg går for en X-terrain RE 900t til neste år. Har kjørt litt X-terrain 3900 600R og må si at jeg likte den veldig godt. Veldig mye bedre å kjøre enn Xtrim'en min. Mye bedre skitrykk så den føles mer plantet og presis. Nå er demperne veldig myke på X-terrain'en jeg prøvde så den var utrolig behagelig å kjøre men noe racer er det ikke. RE'en er nok mye hardere satt opp og får ikke den samme limousine følelsen og det er greit nok. 600'en var for myk. 600R motoren er foresten en sprek liten rakker.

Skal bare ha bukplate, linq fester og slepekrok på X-terrain. Resten tar jeg fra Xtrimen min. Blir en aldri så liten Hurricane flash rimelig kjapt tipper jeg :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Nye girkassa har kjede og elektrisk innkobling av revers på 4 takt(ikke endring av rotasjon).
Xterrain 900 Ace Turbo visstnok kun 3700 lengde på beltet.
Expedition litt billigere fullspekket enn Commander med 900ACE Turbo, men ikke samme understell.
Smalere framstilling med bøyde lenkearmer på vanlige Commander, bredere og rette lenkearmer på GT modellen.
 
Ingen 2020 lynx jeg falt for..
så venter på tilbud fra forhandler på en en 2019 ranger 49 600r

Xtrimen funker ikke lenger til mitt bruk.. må ha en scooter som kan trekke tunge kjelker
 
Ingen 2020 lynx jeg falt for..
så venter på tilbud fra forhandler på en en 2019 ranger 49 600r

Xtrimen funker ikke lenger til mitt bruk.. må ha en scooter som kan trekke tunge kjelker
Har du prøvd nye Ranger? Hvis ikke, gjør det først. Som jeg har skjønt det er den blitt mer ekstrem enn forrige generasjon slik at den føles mye mer vinglete. Er nok primært laget for å kjøre i dyp snø i de finske skoger. Det er nesten så den er i klasse med Summit og Boondocker håndteringsmessig.
X-terrain 600R er mer turscooter og veldig enkel å kjøre og har også radiator. Hører flere som kjører i yrkessammenheng at de foretrekker forrige generasjon Ranger 49 framfor den nye.
 
Har du prøvd nye Ranger? Hvis ikke, gjør det først. Som jeg har skjønt det er den blitt mer ekstrem enn forrige generasjon slik at den føles mye mer vinglete. Er nok primært laget for å kjøre i dyp snø i de finske skoger. Det er nesten så den er i klasse med Summit og Boondocker håndteringsmessig.
X-terrain 600R er mer turscooter og veldig enkel å kjøre og har også radiator. Hører flere som kjører i yrkessammenheng at de foretrekker forrige generasjon Ranger 49 framfor den nye.

Ja har kjørt den og likte den veldig godt.
Og utifra det forhandleren min sa etter å ha prøvd 2020 ranger med easyride understellet så blir det en 2019 med PPS.
Ranger har og radiator.
Eneste eg skulle hatt er 850 motor, men det får man ikke i verken ranger eller commander.
 
Kjørt endel med Ranger Ace 900 med tunge sleder, fylt opp med turister..... Syns ikke helt den duger til dette, da den mangler lavgir......
 
Eg ser ikke behovet for lavgir til mitt bruk.
Men trenger bare litt bedre løssnøegenskaper og litt bedre kjelketrekker enn det xtrimen er.
 
noen som har testet den 900t motoren?

Hvordan er den og hvordan er den når den får puste fritt? (altså med annen ecu flash)