Lynx 2019

Tipper det kommer bedre motorfester. Å noe dem mener skal gi bedre luftgjennomstrøm av luft :needsnow:
 
Jeg har ennå ikke hatt en eneste plage med reimen på min 2018 Boondocker DS. Har ikke vært ett eneste problem. Har kjørt med full gass i dyp snø stort sett hele tiden.
 
Vet ikke alle detaljer bare at BRP er lei av reimhavari og tester ut en løsning som er litt omfattende. Jeg tipper at det er først og fremst er motorfester men også ny sekundær halvdel. Mye av det som er nevnt som oppdatering på 19 modeller.
 
Da har jeg også fått testa XterrainFantasisk gasstrspons, nesten skummelt å rygge Scootern går utrolig bra i løssnø. Oppsummering :Lettkjørt kvikk scooter til allround bruk. Men selvfølgelig koster morro endel
 
Hva ville dere ha valgt av Boondocker RE 3700 eller 3900? Og hvorfor?

Sitter å lurer litt på å bytte fra DS til RE neste år. Dette p.g.a bedre dempere og muligheten til å trekke slede (pluss litt snørekjøring med ungene) de gangene det trengs.
 
Hva ville dere ha valgt av Boondocker RE 3700 eller 3900? Og hvorfor?

Sitter å lurer litt på å bytte fra DS til RE neste år. Dette p.g.a bedre dempere og muligheten til å trekke slede (pluss litt snørekjøring med ungene) de gangene det trengs.
Jeg har vel landet litt på at skal jeg ikke ha 137", skal jeg ha 154". Ser for meg at skal man ha lengre belte for framkommeligheten sin del er det for lite å hente på bare 146".
 
Under lettere/gode forhold ja men når man virkelig trenger mer enn 137" for å komme seg noen vei blir liksom 146" litt for lite. Det hjelper så klart men jeg ser ikke den enorme forskjellen som med 154". Da ser man helt klart stor forskjell og en belte lengde som gir et helt annet handlingsrom.
 
Da har jeg vært på roadshow og fått sett på de nye modellene, og det blir vel snart bestilt en ny Ranger. Synd vi ikke fikk prøve, men det blir nok en knall maskin. Det er dog en ting som irriterer meg, Når du skal kjøpe en 49 Ranger så har de en del faste oppsett som ikke kan gjøres om på.

Promodellen med E-tec leveres med toseter "light". Du kan sette på ryggstø, men det blir helt på trynet, du må ha den store toseteren for at det skal bli bra. Men du kan ikke velge bort den lille toseteren, den må jeg beholde uansett. Dermed blir scooteren flere tusen ekstra dyrere. Forskjellen på setene er såpass små, at man blir jo ikke å skifte setet når man kjører solo, man tar jo bare av ryggstøet.
Forhandleren synes selv det var helt på trynet, og spekulerte i at de vil presse folk mot kjøpe 900 ACE ST hvor stor toseter og ryggstø er inkludert i standardpakken. Hadde det ikke vært for denne detaljen ville en Pro E-tec med stor toseter og ryggstø blitt billigere enn 900 ACE ST.
 
Sist redigert:
Er da helt vanlig. Er ikke værre enn at hvis jeg bestiller en toseter til min blir det et tillegg til det setet som scooteren er levert med. Sånn er det med alt utstyr. Støtfangere som blir montert på osv. Den originale blir tatt av og levert til kunden løs.
 
Hadde vært delvis enig om den hadde blitt levert med enseter som standard, men ikke når den er levert med en toseter light og du må kjøpe en ekstra toseter for å få et skikkelig produkt. Poenget er at den burde blitt levert med det store setet som standard, det får du kun hvis du kjøper 900 ACE, som i utgangspunktet er dyrere og er 4T som jeg ikke vil ha. Jeg kunne mye heller tenkt meg å putte på mer ekstrautstyr for de pengene.
 
Ser ikke problemet. BRP har mange seteløsninger og det er garantert ikke alle som vil ha akkurat det setet scooteren er levert med. Noen har dobbelt uten forhøyning til passasjer mens andre igjen har enkelt sete eller "feil" enkeltsete som feks min og da må jeg kjøpe det setet jeg vil ha.
 
Da er oppdateringene for Lynx 2019 publisert. Ganske omfattende vil jeg si men ikke helt uforventet.
http://www.brplynx.com/content/dam/...ents/LYNX TECHNICAL UPDATES MY19_web_1708.pdf

Interessant at det er endret en del på Xtrim RE for å begrense skiløftet...

Står ingenting om hva de skal gjøre med sidedekselet ifbm ny variatordeksel. På Ski-doo er sidedekselet en del av luftinntaket til det nye variatordekselet.
 
Da var nyscootern i hus, 49 Ranger Pro 600R med blant annet ekstralys, speil og tempmodul. Boks og 1+1 sete kommer senere. Ligger ikke mye snø, så har bare prøvd den litt på åkern. Men det kjennes utrolig bra ut, reagerer tvert, så det blir nok en stor forbedring fra den "gamle" 13 modellen.
20181215_212119.jpg
20181215_212045.jpg
20181215_145226.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
Venter på min 900 Ace, skulle egentlig fått den i uke 46/47 men den sto vist i produksjon for en uke siden...