POLARIS LarsK sinn scooter garasje

Fikk kjøpt et sett med drop braketter hos @BRPettersen for ei stund sia, som jeg skal bruke som mal til en liten modifisering av scootern :) men om det blir i vinter er jeg usikker på :tdown: men har et par ting på ønskelista til neste sesong :) som jeg ikke tror er gjort så mye av her til lands :tdown: (skyt meg ikke om jeg tar feil) sikler på et eller annet 3"belte pluss drop and roll kit fra MTNTK Performance :cool: som jeg tror blir en kjempe bra kombinasjon med axys spindlene ;)

Her er et bilde av brakettene jeg har kjøpt hos @BRPettersen :)
_20170224_184516.JPG

Skal høre med en lokal sveiser om han tar på seg jobben :) da jeg ikke har tilgang på aluminium sveise utstyr og lite erfaring med å sveise alu ;)

Bilde av mtntk sitt drop and roll kit
_20170224_191007.JPG

Men så er jeg usikker på vilke 3" belte man skal gå for :tdown: noen som har forslag?
Blir mest sannsynlig raptor dempere til understellet også ;)
 
Da har man begynt å teste litt variatoroppsett :) Fikk kjøpt et pent brukt Diablo variator kit hos @st1ersen :) og må si jeg er imponert over hvor godt det fungerer :) men må laste på litt mer vekter ;) må også si takk til @Diablo for gode tips om hvordan man skal laste vektene :thumb: da man er helt ny på heelcliker vekter :)
 
Testet litt mer vekting idag etter tips fra @Diablo i går :) men drar fortsatt alt for høyt turtall når pipe temperaturen blir høy og scootern bygger max effekt :tdown: så må vel prøve med litt mer vekt i morgen :thumb:
DSC_0158.JPG

Må si jeg er imponert over hvor fint disse vektene girer :)
DSC_0159.JPG

Har testet med disse vektene også ilag med Diablo helix og sekundær fjær, og det funker også meget bra :thumb:

Som dere ser er det en del vekt forskjell på vektene :) men er også en del forskjell i utforming også
 
  • Liker
Reaksjoner: Diablo
Testet litt mer vekting idag etter tips fra @Diablo i går :) men drar fortsatt alt for høyt turtall når pipe temperaturen blir høy og scootern bygger max effekt :tdown: så må vel prøve med litt mer vekt i morgen :thumb:
Vis vedlegget 64620
Må si jeg er imponert over hvor fint disse vektene girer :)
Vis vedlegget 64621
Har testet med disse vektene også ilag med Diablo helix og sekundær fjær, og det funker også meget bra :thumb:

Som dere ser er det en del vekt forskjell på vektene :) men er også en del forskjell i utforming også
Du har jo for lite vekt i dem uti fra hva du har gjort med scooteren. Du har bar 2 gram er en vi bruke std. Legg mere vekt på. Vilken helix kjøre du med?
 
Hva er så bra med MDS vektene kontra Heel Clicker og GoldStar?
At MDS clutching er penger i kassa for min del,vel! :wow: alle vil vel selge de merkene de forhandler selv.. Kan ikke si noe negativt om noen andre merker,for de er alle bra! Men mds har fin geometri,og er lette og justere inn,med store sprang fra basevekt på 65g til 81,8g fullastet vekt. :)
 
At MDS clutching er penger i kassa for min del,vel! :wow: alle vil vel selge de merkene de forhandler selv.. Kan ikke si noe negativt om noen andre merker,for de er alle bra! Men mds har fin geometri,og er lette og justere inn,med store sprang fra basevekt på 65g til 81,8g fullastet vekt. :)
Slike ord bør en forhandler bruke ja, å ikke snakke stykt om andre merker:thumb:
Joda jeg skjønner at det betyr penger i kassen for din del;) har selv kjørt med MDS på min M8 2010, og det er gode vekter, ingen tvil om det:) men jeg (dette er min mening da) synes at vektene blir for tunge på grunn av geometrien, variatorene girer opp for fort i lav fart og legger seg på et for lavt turtall, som resulterer i at man må jage litt på gassklypa før en bakke for at den skal gire ned. Dette må man da venne seg til, så jeg synes ikke di passer helt for min bruk under teknisk kjøring, har for ikke lenge siden byttet til GoldStar vekter og di synes jeg passet meg personlig helt utmerket for teknisk kjøring, da man har litt lettere vekter og turtallet holder seg på et brukbart område når den girer opp i lav fart:)
Det jeg da ikke vet, er om polaris og arctic cat reagerer likens på MDS sin geometri, for jeg har ikke prøv på polaris.
Dette er da min erfaring med Arctic Cat hvertfall:)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Har lite h
Slike ord bør en forhandler bruke ja, å ikke snakke stykt om andre merker:thumb:
Joda jeg skjønner at det betyr penger i kassen for din del;) har selv kjørt med MDS på min M8 2010, og det er gode vekter, ingen tvil om det:) men jeg (dette er min mening da) synes at vektene blir for tunge på grunn av geometrien, variatorene girer opp for fort i lav fart og legger seg på et for lavt turtall, som resulterer i at man må jage litt på gassklypa før en bakke for at den skal gire ned. Dette må man da venne seg til, så jeg synes ikke di passer helt for min bruk under teknisk kjøring, har for ikke lenge siden byttet til GoldStar vekter og di synes jeg passet meg personlig helt utmerket for teknisk kjøring, da man har litt lettere vekter og turtallet holder seg på et brukbart område når den girer opp i lav fart:)
Det jeg da ikke vet, er om polaris og arctic cat reagerer likens på MDS sin geometri, for jeg har ikke prøv på polaris.
Dette er da min erfaring med Arctic Cat hvertfall:)
Har ingen hensikt og baksnakke andre merker, blir bare useriøst.. :)
Vet ikke hvordan du hadde lastet dine vekter, men pga geometrien kan man kjøre lettere vekter,men samtidig ha kraftigere upshift. Monterte på en Axys prormk i dag. 70.5g total vekt, med 3.3g på tupp og 6.5g midt på. Ble veldig bra!
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Har lite h

Har ingen hensikt og baksnakke andre merker, blir bare useriøst.. :)
Vet ikke hvordan du hadde lastet dine vekter, men pga geometrien kan man kjøre lettere vekter,men samtidig ha kraftigere upshift. Monterte på en Axys prormk i dag. 70.5g total vekt, med 3.3g på tupp og 6.5g midt på. Ble veldig bra!
Vektene mine måtte være 10g tyngre enn originalt for å holde rett rpm, så hadde 81,6g totalvekt, 3,3g på midten og resten på tuppen (forhandlers anbefaling) base vekt er 72,3g. På grunn av den total vekten så girte den tidlig opp slik at turtall datt veldig mye. Upshiften på MDS vektene er kanon bra, men når tyngden av vekta er så tung, så girer den for fort opp på lav fart.
Var ikke base vekten 65g på polaris vekten? 65+6,5+3,3=74,8g? Mulig at det er flere typer profiler på MDS vektene (non turbo) en det jeg vet om, men slik var hvertfall mine vekter.
 
Vektene mine måtte være 10g tyngre enn originalt for å holde rett rpm, så hadde 81,6g totalvekt, 3,3g på midten og resten på tuppen (forhandlers anbefaling) base vekt er 72,3g. På grunn av den total vekten så girte den tidlig opp slik at turtall datt veldig mye. Upshiften på MDS vektene er kanon bra, men når tyngden av vekta er så tung, så girer den for fort opp på lav fart.
Var ikke base vekten 65g på polaris vekten? 65+6,5+3,3=74,8g? Mulig at det er flere typer profiler på MDS vektene (non turbo) en det jeg vet om, men slik var hvertfall mine vekter.
Gikk litt fort i ste, basevekta var 60,5. Ikke 65:) så 70.3 totalt.:)
Men vil ikke kuppe tråden her med mds prat, tar det på pm!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK og AC M8 Tom
Ja da har man fått dyno testet scootern i dag og det var en litt skuffende dag :( da man hadde et håp om noe høyere effekt enn det som ble resultatet :oops: noen bilder må vel også til :)

DSC_0166.JPG

DSC_0165.JPG

DSC_0167.JPG
 
Har vært ute og testkjørt scootern i dag, og i morgen satser jeg på å få byttet ut sporkile og teste hvordan scootern oppfører seg da :) mulig jeg får filmet litt i mårra :) da man har investert i et "go pro" kamera ;)

Eneste jeg bet meg merke i idag var at scootern fjusket litt på 7500rpm, har spekulert på om det er pga sporkilen eller om det er fjærene i eksosventilene som er for stive :tdown: men skal prøve først og bytte kille og se hva som skjer da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsimusumulius
Har vært ute og testkjørt litt i dag og under første turen fjusket scootern litt på mellomregistret men kom seg vist jeg pumpet på gassen, da jeg kom hjem igjen fant jeg ut at jeg skulle prøve å bytte fjærene i eksosventilene :) og det gjorde underverker må jeg si :) etter å ha pratet litt med @AC M8 Tom litt på tlf og messenger kom vi frem til at di fjærene som fulgte med i kittet, var beregnet for bruk i 5000fot + høyde og var rett og slett for mjuk, så dem åpnet eksosventilene alt for tidlig, noe som mestsansynlig har resultert i tapt effekt på mellomregistret og muligens på topp også :tdown: heiv i 78g vekter og dro 7950rpm noe som er litt lavt, men skal ta av litt vekt og prøve på nytt :)
 
Testet litt mer med hc vektene i dag og har fått justert dem inn slik at scootern drar 8300rpm ca og sei meg fornøyd med det :) men skulle ha fått prøvd med riktig fjær i primær variator, så må vel ta en tlf til @Diablo etter helga :) tror den fjæra jeg har no ikke lar scootern få gire rett :hmm: men er litt usikker på akkurat det da:tdown:
 
Lenge siden oppdatering her no, har ikke fått testet med std sporkile enda dessverre, men har montert i di originale fjærene i eksosventilene da di som mtntk hadde sendt med i kittet var beregnet for 5000fots høyde og oppover, noe som resulterte i at eksosventilene åpnet for tidlig, har også fått til et fungerende variatoroppsett, men skal prøve å flytte litt om på skivene på hc vektene for å se hvordan scootern girer.

Var på riksgrensen og kjørte i dag ilag med noen kompiser, helt fantastisk vær i dag og helt greit føre, men har ikke sakt nei takk til mer løssnø :) men kjente jeg ble litt frustrert over variatorene i dag, oppe ved breen dropet turtall til 7800-7900rpm og litt lavere gikk den opp på turtallsperra noen ganger som resulterte i at det ble "det" varsel pga for høyt turtall :( men alt i alt en super dag i fjellet :)

Fikk også testet 850 til en kompis og må si jeg ble overrasket over hvor lett kjørt den var til og være en 165" lang scooter :) synes det var bra med futt i motoren også :) god respons og bra med moment i den, men er nok mye å hente på variatoroppsett på disse menneskene ;) Eneste jeg ikke likte med summiten var at den var for steilat i bakkene :( gikk på rullan for ingenting, og mistet farta, men no var ikke scootern satt opp iforhold til meg heller da ;) men kunne nok blitt vant til en slik scooter :)