Hei!
Eier en RR selv og er kanon fornøyd. Ja, den er gammel men du bedre hvor mye moro den gir meg!
Mye gode poeng i det som har blitt skrevet over her, men RR har ikke samme motor som R. Nå er ikke jeg noen ekspert på akkurat den fronten, men tror det er bunndelen som er forskjellig, også har ikke R motoren separat oljetank.
Jeg mener bruksområdet har alt å si, for å bestemme om du skal ha en RR eller ikke.
Personlig, så er største bakdel med en RR, bensinforbruket. Det er
høyt ved aktiv kjøring. Vet det er flere som har dyset om for å endre litt på dette, men ettersom dette er en forgassermotor, vil den uansett bruke mye mer en innsprøytning.. jeg kjører med originale dyser, og klarer ikke en hel dag på fjellet.. jeg kjører til det stopper, fyller på 10L jeg har i kanne på tunnelen, så går turen mot bilen.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt som en el-bil eier som skal fra Trondheim til Oslo i februar når det er -20, har litt rekkeviddeangst
på solfylte dager med kanonforhold, legger forbruket en liten demper på stemninga.
Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å pendla poden over på f.eks en indy 600, eller en etec. Krefter i massevis, mye "enklere" å kjøre, og du slipper rekkeviddeangsten
RRen er tung på styret, mye skitrykk. Du blir sliten i arma om du er vandt mere moderne scootere.
Jeg løste dette ved å bytte til R forstilling og Ez-steer styrelink, ble en helt annen scooter.
Er det overhodet ikke noe annet alternativ, vil jeg i tillegg til det overnevnte, sjekka om drivakslingen ligger å sliter på luftfilterboksen, og om det er klaring mellom startsnor og slange til kjølevæska som går bak bremsekaliptern.
Ellers er variatorreimene på disse, svindyre.. kan være verdt å ha i bakhodet.
Lykke til!