POLARIS Karlstrøm's Iqrr wc1200 triple

Se der ja:) no ser det ut til at motoren har våknet ordentlig til liv :thumb: bare å finne et variator oppsett som fungerer bra :)

Får bra lyst til å bygge en 1200 selv :rolleyes:
 
:rasende::rasende::mad:
20190303_132719.jpg
20190303_132825.jpg
 
Ves gold, fått godt med olje.

Skjedde midt under kjøring, så kan ikke tenke meg at det er kaldskjæring.
 
Påtide med en liten oppdatering her:)
Fikset maskin for 3 uker siden. Kjøpte 3 nye stempel og 5fot mtntk kjøler hos @Turbokarlsen :) Fikk samtidig litt snikreklame for Turbokarlsen på scootern:)
20190331_174228.jpg
20190331_174255.jpg
20190331_173922.jpg


@lyspæra hadde ny sylinder liggende:) Måtte dreie ned sylinderskjørtet noen millimeter for at sylinderen skulle passe i blokka.
20190331_174057.jpg


Årsaken til skjæringa er mest sannsynlig at vannpumpa var lekk, trakk falskluft og fikk ikke skikkelig sirkulasjon. Fått laget ordentlig pakning nå og er helt tett :D Ble ei dyr pakning tilslutt:rolleyes:
Kjøpte vanntempmåler hos @nilsen700 og monterte på.
Hadde en langtur på 16.4mil etter løype og høyeste temperatur jeg så var 37°, gjennomsnitts temperatur var ca 25° etter løypa.
Ligger på 23°-25° når jeg herjer også.
Syns det er litt vell lavt så skulle egentlig hatt en termostat.

Fått montert meg ny antistab aksling.
20190331_174207.jpg


Da jeg demonterte moteren etter skjæringa oppdaget jeg at ene eksosventilen hadde vært borti stemplet. Ganske stort merke i stemplet. Bare flaks det ikke har skjedd noe mer her.
Derfor kjøpte jeg alle stemplene nye. Tok og slipte av ventilen ca 2mm.
20190331_174139.jpg



Hadde enda ett uhell, hadde kjørt ei stund så stoppa jeg scooteren. Skulle starte den å da steinsto motoren. Viste seg at ene skruen til statorplata var kommen seg løs og kilt mellom statoren og svinghjulet.
20190331_173811.jpg
20190331_173851.jpg
20190331_174020.jpg
 
Kan jo investere i kjølevanntank fra 850 med innebygd termostat kanskje. Den går vel på rundt 35 grader da :hmm: Hva har du i forbruk på det beistet her?
 
  • Liker
Reaksjoner: Norway
Kan jo investere i kjølevanntank fra 850 med innebygd termostat kanskje. Den går vel på rundt 35 grader da :hmm: Hva har du i forbruk på det beistet her?
Var jo ikke så dum den kjølevannstanken der :hmm::)
Forbruket på litt aktiv løypekjøring er 3.47l på mila :biggrin::penger:
 
Var jo ikke så dum den kjølevannstanken der :hmm::)
Forbruket på litt aktiv løypekjøring er 3.47l på mila :biggrin::penger:

Ganske så nøyaktig dobbelt så mye forbruk som Axys 800 da. Men kan ikke tru akkurat det er din største beskymring når du først har tatt deg bryet å bygge en maskin som det her :p
 
Kjørt sund svinghjulet. Noen som har peiling om jeg kan bruke dette svinghjulet? Er bare 3 magneter istedenfor 6 som på det gamle. Også har det ikke den der lange greia som jeg har ringet inn

Ny svinghjulet nede
20200317_193710.jpg

Ny svinghjulet til venstre
20200317_194221.jpg
 
Noen som har formening om hvordan en luftfilterboks burde se ut? Treng det og være noe volum på den eller hold det og bruke f.eks 1 kanal som går fra huven og forgrenet til forgasserne?

Slit med at eksosen blir presset inn under huven og inn i luftfiltrene nå, vist jeg kjører sakte i mye snø, resultere i at den daue ut?

Har forresten forsterket tunnellen med nye tunnelsider og laget ny bakfanger?
20210116_230846.jpg
20210116_230804.jpg
20210119_213416.jpg
 
har ett sånt kit fra powderfreaks liggende om ikke du har fått ordna med termostat. selges billig.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210126-011911_Chrome.jpg
    Screenshot_20210126-011911_Chrome.jpg
    158 KB · Sett: 120
Tror ikke det kom opp noe spesifikt om dyserør? Var med på reisen med en godt trimma motor som ikke reagerte på bytte fra 380 til 720 dyser.
Var for små dyserør.. blir som å øke fra en toms til to toms kran i enden av en hageslange. Får ingen effekt.

Ser det var andre detaljer her også, har ikke oversett det. Men den må vertfall reagere på bytte av hoveddyse. Og god gammel testmetodikk med korte strekk på fullgass + nødstop og lese plugger/stempel gir fasit.