POLARIS Karlstrøm's Iqrr wc1200 triple

Fikk oversendt en video av den her fra en kar ikke så langt unna deg(får ikke spilt av de over her på iphone), og lyden av den er helt rå!

Men skjønner godt du trenger mer belte;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Karlstrøm
Lyden ble ikke så "gal" som jeg trodde og sikkert mange andre trodde :thumb: mange andre scootere som bråker mere.

Er jo bare annet styre og lykta som er endret sånn utseende messig :p

Til min type kjøring så passer ikke kort scooter, liker pudderkjøring og den slags :D
 
  • Liker
Reaksjoner: RS og Petter ST
Blir nok et challenger extreme 2.5" :)

Challenger Extreme er meget bra i løssnø, men på hardt er kammene for myke, har det på Sidewinderen.
Med lite effekt går det bra, men du har jo effekt i turboklasse nå!:)

Peak graver litt mer i pudder, men god fremkommelighet og har veldig bra feste på løypa!
 
Hatt challenger extreme på 2 maskiner hittil, beste belte jeg har hatt :) Kapper man kammene noen mm, så er det det beste allroundbeltet man får tak i :)

Er redd for holdbarheten på peakbeltet i høy fart, leser mange mister kammene i høy fart på de beltene.
 
  • Liker
Reaksjoner: trulsen
Hatt challenger extreme på 2 maskiner hittil, beste belte jeg har hatt :) Kapper man kammene noen mm, så er det det beste allroundbeltet man får tak i :)

Er redd for holdbarheten på peakbeltet i høy fart, leser mange mister kammene i høy fart på de beltene.

Kjøpt 3" belte så kapper du det ned noen mm istede om det er plass :D
 
Har kjørt 208 kmt med 163" Peak nedskjært til 48 uten å miste kammer, men har ikke testet høy fart med full kamhøyde.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har skjedd nada siden jeg parkerte den:( Vært mye jobbing og prioritert andre ting:cool: Håper og komme igang igjen snart da:)
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
En liten oppdatering. Begynt sånn smått og jobbe med scooteren igjen.

Er forlenging som står for tur nå. Har demontert understelle å belte, kappet tunneltoppen av. Skal bruke pro ride tunneltopp med kjøler, pro ride tank, axys sal og pro ride stigtrinn.

Understellet blir et 155" pro rmk/assault og beltet mest sannsynlig 155" challenger extreme.

Venter på nye drivhjul og vendehjul+ litt annet fra usa, så blir ny oppdatering når jeg får delene.
20181229_172730.jpg
20181229_172723.jpg
20181229_215521.jpg
20181229_215514.jpg
20181229_215529.jpg
20181227_203709.jpg
20181227_203703.jpg
20181227_220718.jpg
20181229_172712.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 9 brukere
det der var jo en genial måte og gjøre det på :thumb: :)

hvordan bli det seende ut foran ved konsollen når du har på pro ride tank?
 
det der var jo en genial måte og gjøre det på :thumb: :)

hvordan bli det seende ut foran ved konsollen når du har på pro ride tank?
Vet ikke enda hvordan det blir seende ut der. Originalkonsollen passet ikke, så må vell finne konsoll fra pro rmk å tilpasse
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
En liten oppdatering igjen mens man venter på deler:) Egentlig ikke fått gjort så veldig mye siden sist da:cool2:
Venter på vendehjulene, powerjets, skinz forsterkning til understellet og skinz arc :)

Fått drivhjulene fra avid 7t 2.86", angrer at jeg ikke kjøpte 8t eller 9t da jeg muligens har funnet forlenget girkasse:cool:
Uansett så har jeg demontet de gamle og montert de nye på akslingen.
20190107_190255.jpg
20190107_191507.jpg
20190107_204705.jpg

Fant helt nytt challenger extreme 155" belte hos Åsheim maskin for en rimelig penge :D
Montert beltet, ble rimelig god klaring, med 7tanns drivhjul og 63mm belte :)
20190103_193045.jpg
20190107_201320.jpg
20190107_201409.jpg

Laget dropbranketter.
Kappet vekk ca 8cm av railsene da jeg skal ha 10" vendehjul, Gjenstår og sandblåse og sveise railsene samt flytte "strammehullet" opp så det matcher med lagret til vendehjulene :)
20190112_131101.jpg
20190112_141806.jpg
20190112_142852.jpg

Har også kappet vekk ca 10cm av tunnelen så det matcher opp med innkortingen av understellet. Gjenstår og sveise på rør imellom kjølerne.
Har også begynt og lage til tunnelsidene bakerst, brodern(@lyspæra) skal ta med sidene på skolen å få knekket til en fals :)
20190112_144504.jpg
20190112_144519.jpg
20190112_155401.jpg
20190108_215637.jpg
20190108_215617.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 20 brukere
Prosjekt understell:
Kortet inn med ca 8 cm. Flyttet strammehullet opp litt, så jeg slipper unna offset aksling.
Pulverlakkert railsene, montert skinz forsterkning og skinz arc.

Må dra på mandag og kjøpe nye lager og bolter til antistab akslingen.

20190118_194042.jpg
20190119_170203.jpg
20190115_195023.jpg
20190119_224958.jpg
20190119_224951.jpg
20190119_225022.jpg
20190119_225007.jpg
 
Da er vendehjulan kommen og de er montert, montert 8" oppe i understellet også:)
20190216_135919.jpg


Kjøpt og montert forlenget girkasse, monterte pro rmk caliper også:thumb:
20190209_153200.jpg
20190209_212116.jpg
20190209_215218.jpg
20190209_215223.jpg
20190209_121510.jpg


Montert extrakjøler:)
20190121_173822.jpg
20190124_204150.jpg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 13 brukere
Noen flere bilder ute i dagslys, siste bildene har jeg poppet fast ventkit på huven.
Har fått en liten testtur, og er fornøyd med forlengingen :)
Største problemet nå er skiene:tdown: For smale og innfestningen er for langt bak:tdown:


Slit også med at jeg ikke får nok turtall, får 7900rpm nå, skal forhåpentligvis ha rundt 8500rpm:hmm:
Fikk 8000rpm ifjor mens den var kort, prøvde med 4gram lettere vekter men forsatt 8000rpm. Så noe som gjør at jeg ikke får mere turtall.

Må sjekke tenningen, evt stille den.
Sjekke at alle eksosventilene åpner.
Skal måle mottrykk i pipene.

Men scooteren drar som fy fordeom:D
Hadde 110kmt opp en bakke, kontra 100kmt på turboproen jeg hadde tidligere :D


20190216_135745.jpg
20190216_135758.jpg
20190216_135815.jpg
20190216_135829.jpg
20190216_135849.jpg
20190216_210944.jpg
20190216_211042.jpg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 19 brukere
Ser direkte rå ut den her maskin :cool: høres ut som at du enten har en eksosventil som ikke fungerer eller har feil med tenning:hmm: men kan også være at du har feil mottrykk i pipene som du sier