SKI-DOO K&N luft filter eller orginalt?

Eirik Øverby

Medlem
19 Mar 2018
5
1
Klekken
Har en 07 Ski Doo MXZ 800 hvor jeg har montert K&N luftfilter da den orginale var borte. noen som sa til meg at den burde ha den orginale pågrunn av lufta, figuren sa til meg at den burde få kjøligere luft istedenfor den varme lufta som er inni motoren. stemmer dette ?
 
Beste er nok å få frisk luft utenfra som @LarsK sier, men på min 800 rev med ekstra ventilering fungerer åpne filter mye bedre. Men den er trimmet.
 
Historisk sett har alltid fabrikk *resonansboks* alltid vært best på BRP. Det er snakk om svært lite filtrering av luft, mer snakk om å dempe resonans/støy og lede luften riktig med minst mulig turbulens. Det er det sistnevnte som er så mye bedre på en fabrikkmontert boks. Måten luften beveger seg igjennom boksen er superviktig for best mulig effekt.
 
Skulle du finne på å montere original, husk at det er 2 forskjellige typer, der den nyeste ( 800r?) Gir noen gamp mer :)
 
det er vell ikke bevist at den 800r luftboksen gir mere gamp, men de fleste sier det. mulig jeg tar helt feil nå, men det er sånn jeg har oppfattet det
 
Har ikke noe bevis for hånd, men påstås å være bevisst i dyno. Skulle jeg kjøpt, ville jeg sett etter den typen først :)
 
Men jeg har sett at jeg mangler bokstavelig alt til det originale luftboksen. Forrige eier drukna scooter'n og kasta eller rota bort delene
men vil det funke om jeg lager litt mer lufting på kåpe, lage noen hull, slik at mer kald luft vil komme inn til K&N filtrene ?
 
Jeg kjører som sagt med åpne filter, ikke kn men likt nok, og ventilasons kit på min rev
 
Screenshot_20200109-175158_Gallery.jpg

Har vanligvis team sekundær på, har ikke fått testet endringene jeg har utført. Er "reserve " skuter.
 
  • Liker
Reaksjoner: RS
Ofte å se på div Facebook sider i Norge også, men også på forumet.