POLARIS Iq 600r 2013 gjenopplivelse

Skal du lage motorplate, eller fås det kjøpt?:)
Må nok lage sjøl :)

Får kun bruka Org motorfestene bakerst(de to mot tunnel) da de 2 fremste måtte fjernes pga. Blokka ;)

Har vel kommet fram til en måte eg blir og prøve først.. legger ut bilder når den tid kommer :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: lyspæra
Mangler vel bare helsveising på den eneste pipa som måtte bygges om for og få klaring under huv.. + litt omvinkling av 2 av flensene inn mot sylinder samt lage en lyddemper løsning :D
 

Vedlegg

  • IMG_6738.jpg
    IMG_6738.jpg
    160,4 KB · Sett: 241
Blir det vanncross i sommer da?
tja mye mulig :) første prioritert er værtfall og få den til og gå framover :thumb: har jo 36" z-bros forstilling liggende osv såå..

Har fått gnist på plugger værtfall, men må finne ut hvilke ledninger som er til stoppknapp/nøkkel, varme til holker og litt diverse :)
har finni turtall og kontakten til lykta værtfall;)
 
Noen som vet med sikkerhet at eg kan fjerne oljepumpa på denne og blande rett i tank? Eller smører pumpa diverse lager osv også? :hmm:
 
Ikke skjedd så mye her annet en at eg har Bygd om/bygd ny styring. blir dessverre litt slakk pga ledda... vinkla eksosen ferdig, mangler bare helsveising av pipene og lage lyddemper på de nå :)

Leter enda etter quick drive drev fra pro ride og ei reim til axys så eg kan bygge ferdig quick driven! :D :thumb:
 

Vedlegg

  • IMG_6839.JPG
    IMG_6839.JPG
    284,3 KB · Sett: 220
  • IMG_6840.JPG
    IMG_6840.JPG
    249,5 KB · Sett: 210
  • IMG_6841.JPG
    IMG_6841.JPG
    293,1 KB · Sett: 207
  • Liker
Reaksjoner: 5 brukere
Bygd om forstilling fra en gammel lynx eg hadde stående her til en eventuell "watercross" forstilling :thumb: :D
 

Vedlegg

  • IMG_6851.JPG
    IMG_6851.JPG
    265,9 KB · Sett: 204
  • IMG_6854.JPG
    IMG_6854.JPG
    308,7 KB · Sett: 211
  • IMG_6855.JPG
    IMG_6855.JPG
    296,9 KB · Sett: 193
  • IMG_6858.JPG
    IMG_6858.JPG
    336,2 KB · Sett: 211
  • IMG_6859.JPG
    IMG_6859.JPG
    316,6 KB · Sett: 203
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
forsøk på og få litt lyddemping værtfall :p
er vel opprinnelig ei "bråkepotte" fra en ski doo rev og 2,5" rør der hvor pipene er skjøtet sammen :thumb:
blir litt demping.. men ikke allverden :p

måtte ta lyddemper ut enten ved a-armer eller bak og inn i tunnel pga lite klaring for gikasse/quickdrive.. såå gikk for det letteste først og kun skjære hull i buken :)

tunneldump kan man alltids lage til seinere
 

Vedlegg

  • lyddemper.jpg
    lyddemper.jpg
    85,6 KB · Sett: 230
Njaa.. dabba litt ut da eg har hatt 2 andre scootere og få stelt istand før vinteren :)

Meen forhåpentligvis så blir motorfester sveisa imorgo :thumb: og etter det så kan den begynnes og settes sammen :D

Har endra litt på styringa da (ikke helt ferdig som dere ser) men slik som den er nå så slipper eg di leddpipene :)
 

Vedlegg

  • IMG_0397.JPG
    IMG_0397.JPG
    229,6 KB · Sett: 175
  • IMG_0414.JPG
    IMG_0414.JPG
    265,5 KB · Sett: 179
  • IMG_0417.JPG
    IMG_0417.JPG
    298,4 KB · Sett: 184
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Bakre motorfeste "plate" er på plass værtfall.. er ikke utdanna sveiser så det blir som det blir... holder værtfall :D

Ble ikke det peneste da eg prøvde endel ganger fram til eg fant ut at det var tomt/for lite gass....

Mangler da egentlig bare og lage/bygge om festene på blokka og sørge for at motor står rett m.tanke på linjering av variatorer :thumb:

Snudde innsug gummiene for og få litt mere klaring mellom sek aksling og forgassere :thumb: samtidig så måtte coil rekka flyttes opp litt. Da det ikkje var klaring nok nå som gasserne heller litt lenger mot syl.

Men.. noen som veit med sikkerhet her om oljepumpe kan taes bort på de her motorene? :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    319,7 KB · Sett: 178
  • IMG_0429.JPG
    IMG_0429.JPG
    239,1 KB · Sett: 179
  • IMG_0434.JPG
    IMG_0434.JPG
    315,7 KB · Sett: 169
  • IMG_0435.JPG
    IMG_0435.JPG
    279,1 KB · Sett: 182
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
henta kjøler fra en lynx big pipe 670. blir og bruke denna som "ekstra" kjøler.. så og si samme prinsippet som MTNTK sine, bare gratis :p

denne er også sveist om litt i framkant da desse også har innebygd front kjøler.. den delen er kappa bort og sveist igjen :thumb:
bygger ikke stort mere ut en det standar kjølern gjør i pro tunnelen.. så tror ikke dette skal være noe problem m.tanke på klaring for belte :D


sikkert ikke mange som følger med her men.. er det noen der ute som sitter på en billig drivaksel fra for eks. dragon, assault el lignende som har 2,86pitch tenner? trenger den akselen som har speedometer giver (stål akslingen) på seg slik at eg kan bygge den litt lenger for og passe iqr :)
 

Vedlegg

  • 46788283_2610607115623836_8243859561946021888_n.jpg
    46788283_2610607115623836_8243859561946021888_n.jpg
    66,7 KB · Sett: 172
  • 46800192_259585381382936_7782573649084547072_n.jpg
    46800192_259585381382936_7782573649084547072_n.jpg
    101,9 KB · Sett: 172
da er eg like langt ;)


Har litt problemer med en 15pro me bd turbo.

fikk Det. idag på testtur etter veg, er gnist.. display lyser når eg drar i snora.
scooter vil ikke starte nå. 0 tegn til liv egentlig..

10.2 rk tek topp, wøssner stempel, v-force 3r, intercooler med vifte osv... så ut som at den kunne slått ut på for mye turtall, så det stod 84-8500 en gang værtfall :p
ser ut som at pto syl har fått mere fuel en mag. (pto plugg er sort og våt, mens mag er brun og tørr). Af på full gass var 11.7 :)

ifølge bd boksen skal eg ha 6.6psi ladetrykk, mens boost måleren viste værtfall 10-12psi..?

noen som har forslag til hva dette kan være? :p
 
Prøv å start scootern uten BD boks kobla til. Dra rundt motor uten plugger for å tømme for eventuell bensin i blokka og brenn plugger før du prøver å rive start. La scootern bakke seg god og varm uten og kjøre før du prøver å koble til BD boksen igjen.
 
Hold full gass å dra den igang. tillegsdysan drukner den ved DET, skjedd mæ flere gang på pro ride med samme turbo oppsett. men bruker å starte igjenn om man holder fullgass når man drar
 
scootern starta me nye plugger, funka greit til den begynte og lade trykk men sååå.. Det. igjen (når eg hadde ladetrykk i 1-2sec).
først med org. polaris plugger, så me br9es plugger...

bd boksen er stilt på 6.6psi, boost måler viser vel oppunder 1bar, noen som har noe tips her? :p
a/f ligger på 11.7 på full gass, så skal ikke gå for magert værtfall, (98oktan) fuel..
 
Tilbake til iqr saken her.. motorfester framme i ramma er på plass :thumb:

Må bare få lånt meg linjeringverktøy så eg får justert motor riktig før festa på blokka blir laga ferdig :D
 

Vedlegg

  • IMG_0509.JPG
    IMG_0509.JPG
    275 KB · Sett: 133
  • IMG_0510.JPG
    IMG_0510.JPG
    273,4 KB · Sett: 136
  • IMG_0511.JPG
    IMG_0511.JPG
    212,4 KB · Sett: 149
  • IMG_0505.JPG
    IMG_0505.JPG
    225,1 KB · Sett: 131