Hvorfor så mange SKS 146 til salgs?

max-nut

Medlem
6 Jan 2011
593
223
...
Pusler med tanken om å kjøpe noe brukt men nesten nytt når jeg kommer hjem til Norge i slutten av måneden.

Jeg kunne da ikke unngå å legge merke til at det er riktig mange 2018 Polaris SKS 800 til salgs. Legger også merke til at mange av de har kjørt veldig lite km, og/eller har montert SLP torque arm, eller noe lignende.

Var det noe med at disse tok reimer? Eller er det andre grunner for at så mange ønsker å selge?
 
Nei, 2018 modeller, så 800. Kikker også litt på 850, men vil være så lite hjemme i vinter at jeg ikke kan forsvare en helt ny scooter. Så ser på 2018 og 2017 modeller av BRP og Polaris, og det slår meg at det er riktig mange 2018 SKS 146 til salgs
 
Torque arm er vell mye montert på axys ettersom motor-fester er for myke og slites fort ut men 2018 og opp er kommet med hardere fester og skal visst ikke ha dette problemet, så hvorfor de er montert her er vell kun for å spare motor fester og forebygge mindre reim bruk.
Har ikke hørt om noen med sks 146 med mye reim bruk. :hmm:

Er vell bare at mange folk skriver at axys bør ha tourqe arm men få som vet at 2018 har nye fester?
 
Nei, 2018 modeller, så 800. Kikker også litt på 850, men vil være så lite hjemme i vinter at jeg ikke kan forsvare en helt ny scooter. Så ser på 2018 og 2017 modeller av BRP og Polaris, og det slår meg at det er riktig mange 2018 SKS 146 til salgs
Nei tenkte at mange vil bytte fordi de vil ha 850.
 
kjenner værtfall en i bygda som sleit med reimer, girte den om å ble visst bedre
 
Nei tenkte at mange vil bytte fordi de vil ha 850.


Det kan jeg egentlig godt forstå. Såvidt jeg kan så koster en ny SKS 146 850 159000. og flere steder får du fremdeles med en verdisjekk på 8000kr. Så det blir mange plusser ved å bytte

- Ny og sterkere motor
- 2 års garanti på hele ruklet
- 4 år på motoren
- 8000 å handle for
- Og ikke minst en fette ny scooter

Når jeg tenker meg om, er jeg egentlig forundret over at ikke alle eierne forsøker å bytte inn fjorårets SKS 146 :biggrin:
 
Det kan jeg egentlig godt forstå. Såvidt jeg kan så koster en ny SKS 146 850 159000. og flere steder får du fremdeles med en verdisjekk på 8000kr. Så det blir mange plusser ved å bytte

- Ny og sterkere motor
- 2 års garanti på hele ruklet
- 4 år på motoren
- 8000 å handle for
- Og ikke minst en fette ny scooter

Når jeg tenker meg om, er jeg egentlig forundret over at ikke alle eierne forsøker å bytte inn fjorårets SKS 146 :biggrin:

4 år på motorn???
 
2 år i Norden.4 i USA.Som du sir har noen fådd utvidet ved feil.
 
Har selv sks 146 800 2018, når jeg først fikk scooteren tok jeg 5 reimer på 400/500km.
Det viste seg da at den/de var for høyt girt, løste seg etter nedgiring :)

Sykt morsom scooter, kjører selv med varriatorkit og Jaws pipe som gjør den svært leken!
 
Jeg har en sks 146 800. Har nå 950 km på den, ikke tatt ei reim ennå. Nå er den ikke akkurat herja med heller...
 
En av teoriene for at det var så mange 2018 Polaris SKS 800 146 til salgs var at de ville kjøpe 2019 SKS 850.

Nå er det 11 brukte 2019 SKS 850 til salgs på finn, den rimeligste til 135.000kr. For meg virker det som om scootersalget mer eller mindre har stoppet opp?