Biltema selger noen typer ventiler, og dem har ventiler som kan lukkesTakker AC Tom.
Blir det henger får jeg ta en titt på slike ventiler. Har aldri vært borti slike men en eller annen campingvog/bil selger har vel slikt.
Ang varmovn så var jeg litt bekymret for at man gjorde ting værre med at evt vann på platen/gulvet som er bombardert med skruer for slike "glides"...
Får se hva dagen bringer og så får jeg oppdatere her skulle det ende med ny henger
Di fra jula tror jeg fungerer dårlig på scooter, har slike som jeg bruker utenfor campingvognen, og di er veldig myk.Claserns versjon http://m.clasohlson.com/no/Hageheller/Pr315225000
Julas web gir jeg opp. Hva tror dere?
Edit: Fant han derre Julas versjon som ikke ser så dumme ut http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/gulvplater-og-ryer/gulvplater/gulvplater-374036/
Står å ser på dem nå og de virker da temmelig harde, her i butikken. Glattere blir dem vel i -10 men spørsmålet er om dem tåler det og sprekker ....Di fra jula tror jeg fungerer dårlig på scooter, har slike som jeg bruker utenfor campingvognen, og di er veldig myk.
Har selv en 4p 445 outline. Fadern har inline. Ikke noe merkbar forskjell på kjøre egenskaper, bortsett fra selvfølgelig at hjulbuene stikker en den utenfor. Synes uansett det kompanserer, da flatt gulv er gull om du skal bruke den til bygg, store ting osv. Ser etter min mening også mye bedre utVis vedlegget 64433
Kolles dekktrykk kjører folk med? Bruker selv 1,8bar med 2 maskiner i hengerren. Kapell sikring er standard på fogelsta så kan sikkert kjøpes løst... ¨Forstår ikke koffer folk må løfte skuteren pga. innvendig hjulbue er de så store? Jeg kjører bare rett over.
4P hengerne er jo en uisolert blikkboks i forhold til JJ trailer så er usikker på om det ikke må kraftigere lut til for å få varmet opp stasen. På en JJ så er jo veggene tykke og isolert så der vil man nok klare seg med lavere effekt enn på 4P. Får spørre Mr.Google littEn del som driver med racing monterer en Weber/Eberspracher luftvarmer i JJ Trailer, Eurowagon osv. Det trenger jo bare selve luftvarmeren, en tank(jeg hadde valgt bensinvarianten), styringen enten fjernkontroll(kanskje unødvendig dyrt?) eller manuell av/på med ur og et batteri. Sistnevnte er vel ikke et absolutt must men en slik bensinvarmer drar ca 100w ved oppstart og er nok litt i overkant å dra via hengerkontakten, da er det lettere med et eget lite bilbatteri og heller lade det via bilen. Bensinvarianten bruker nok adskillig kortere tid på å starte opp og bruker dermed mindre strøm.
Har ikke sett dette i drift men kan ikke tenke meg at dette er noe hokkus pokkus. Handler jeg meg en JJ trailer hadde noe slikt blitt vurdert rimelig kjapt.
Får kjøpe en gammel Jøtul nr 1 og fyre med ved4P hengerne er jo en uisolert blikkboks i forhold til JJ trailer så er usikker på om det ikke må kraftigere lut til for å få varmet opp stasen. På en JJ så er jo veggene tykke og isolert så der vil man nok klare seg med lavere effekt enn på 4P. Får spørre Mr.Google litt
Interessant - send meg gjerne PM med link eller infoSå en annonse på face fra en som laget dieselvarmer i aluboks tiltenkt bruk i fortelt på campingvogn. Mulig det kunne vært noe?
Har også kjøpt meg en BK 1336 2t som er 360x185 og med glassfiber kapell. Og har også lurt på det med og få den oppvarmet av og til for å tine skuter og plate. Har tilgang til strøm der jeg parkerer, så trenger ingen selvstendig brenner, men kun en elektrisk.
Men har noen spørsmål jeg funderer på.
Vil fks en kupevarmer til bil vere nok? Eller må en opp på byggevarmer eller lignende?
Hva trengs av lufting når den varmes, må en borre og sette inn ventiler, må bakluka vere nede, eller kan den bare stå tett?