ARCTIC CAT Hamnvik`s Alpha!

E328309C-88CD-459B-BD0C-F0116AD66A35.png
E328309C-88CD-459B-BD0C-F0116AD66A35.pngHar min der, henter jord fra pyramiden:)
 
Flytta jordinga. Fikk feilkode på noe annet i bd boks. Demonterte og satt orginalt og monterte igjen. Alt fungerer nå ser det ut som.

Hvor mye rpm er optimalt på denne motoren med tanke på vekting av vk kittet?
 
8400-8500 :) Om du har alpha så ville æ prøvd å satt i tuppvekt. Men skru den inn baklengs i tuppen og i tillegg ha vekt i hælen. Da slæpp du å skru ut hele vekta om du må ha den ut igjen. Da tar bare av reima og bekke inn ytterskiven så det blir plass å få ut vektskruen.
 
8000rpm har motoren mest effekt orginalt vertfall.
Ligger på 8100-8150 på min alpha no med 80,5g, og den drar vanvittig godt:D skal sies eg har m&m Racing sitt kit på den så har jo noe mere effekt en orginalt.
 
Mine vekter e vekta til 80g, ligg på 8150-8250 :) SSI vekter , kun bytta y- pipe på min
 
Da er alt montert.
Har bare å renske luftfilter som får bli en annen dag.

Men nå kommer den med feilkode på bd boks...

Hva et galt? Alt er som det skal ellers

8D827F69-791C-4D7D-A4CC-0CDC8CF54990.jpeg
 
Sjekk for brudd, løsne ledninger på ledningnettet ved kontaktene, sjekk at ikke pinnene er bøyd på kontaktene og se om det kan være vann i dysekontakten :)
 
Fikk kjørt litt idag. Blir bare mer og mer glad i denne scooteren

Må vekte litt om på vk kittet. Fikk 8500 på max idag. Men det var som forventet å måtte justere litt.

Må også prøve meg frem litt med luft i dempere. Ikke helt enig med meg selv hvordan jeg liker de.
 
Flere som har vært plaget med sensor i gassklipa? Koblet ut hele greia i kontakten bak sekundervariator.
Var blitt is og drit inni boksen.

Byttet tilbake til orginal skiene. Likte de bedre enn capro som var kjøpt for å teste. Solgte disse

Sliter litt med at scooteren er tungstartet av og til? Spesielt om man har falt av og dødmannsnora har stoppet scooteren.
 
Broderen har vært plaget 2 ganger denne sesongen pga det iset seg inni pinnen som holder gassklipa på plass. Vi bare riklet på det så den fikk vandring og aktiverte microbrytern :) Vi har ikke vært plaget med det på 18 modellene iværtfall og ikke hørt noe om 19 modellene enda som vi har solgt :hmm:
 
Må ha mere luft. Helst noe som passer som på bildet.
Noe å klippe selv hadde vært greit om det ikke finnes noe ferdig greier
739D9702-AA6E-4D9F-9346-BD7AF603334C.jpeg
 
Har kjørt problemfritt 850km motormessig. Men igår startet den å fjuske. Er store mengder med pudder snø nå. Så ene øyeblikket får jeg max turtall. Neste rett over 7000.. Lusket meg hjem og parkerte. Har passert 910km på scooteren nå.
Demonterte huven å for å se om det var noe tegn til lekkasje på eksos etc. Fant en liten eksoslekkasje med y-pipa mot svanehal. Men det skal ikke utgjøre dette effekt tapet. Har tidligere logge på 8400-8500 i max turtall. Vært strålende fornøyd med den.

Inni innsugsvane var det en del is/vann!? Tenker selv det kan ha noe å gjøre med saken. Men hvorfor kommer det snø inn her plutselig. Finner ingen plass det skal gå ann.


Reagerer også litt på hvordan stemplene ser ut på scooteren etter så kort tid. Veldig svart pundt nede på stemplene. Og veldig brune resten. Har ikke sett stempel med såppas mye koks på tidligere. Regner med det er koks som er der.

Andre som har hatt like problemer?
 
Om du har snø inni luftfilter boksen, så ta lys inni for å se hvor du har åpninger. Sjekk om alt er montert rett, mange tetter igjen åpningene med silicon.

Hadde åpning på min, etter jeg monterte det litt feil engang, der sporene ikke gikk onkli på plass. Er uansett som regel litt åpning noen plasser.
 
Luft inntaket til cat er en skam. Det har vært så dårlig siden starten med proclimb chassiet.
På min alpha så har jeg montert inn Mountain fit sitt mesh kit inne i innsuget for å slippe at motoren suger inn vann.
640E249A-B2FC-4E75-B94E-BE3088C021BF_1_105_c.jpeg