LYNX Girolje

26 Feb 2012
23
2
Hei. Er dette ein olje som kan brukes på girkassa på ST 600,all data er etter boka utanom at den er merkt "Marine". Snø og vatn blir vel ikkje sammenlignbart i denne samanheing muligens ;) Men er dette galskap !!
72496-fb8addf6d2c5772921c4c67c819af9e3.jpg
girolje.jpg
 
Sist redigert:
Tror det går helt utmerket. Bra funn for øvrig. 75w-140 GL5 er ikke super enkelt å finne. Tror jaggu jeg skal kjøpe en liter eller to selv å ha på lur.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Den funker nok bra den, men er det noen fordel å gå for 75W-140 over 75W-90? Er det ikke bedre med ei litt meir tynnflytende girolje på kalde vinterdager? ;)
 
75w-140 er omtrent like tynnflytende som 75w-90 derav 75w(winter). BRP oljen er forøvrig jævla klissete til å være relativt lettflytende.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Er jo et super enkelt drev. To lager, to tannhjul og en kjede som bader i olje. Tømte ut oljen på min nå og oljen hadde vel ca 2000km på seg og så mer eller mindre ny ut. Nesten ingen metallpartikler i oljen, kjedet har ikke hatt kontakt med selve kapslingen noen steder. Original olje er rimelig og enkel(for meg, kjører forbi en forhandler flere ganger i uken) å få tak i. Går nesten én flaske(355ml) før det er fullt.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Er jo et super enkelt drev. To lager, to tannhjul og en kjede som bader i olje. Tømte ut oljen på min nå og oljen hadde vel ca 2000km på seg og så mer eller mindre ny ut. Nesten ingen metallpartikler i oljen, kjedet har ikke hatt kontakt med selve kapslingen noen steder. Original olje er rimelig og enkel(for meg, kjører forbi en forhandler flere ganger i uken) å få tak i. Går nesten én flaske(355ml) før det er fullt.
Eg har nok ein del større forbruk,eg skifter oljen min 2 gonger på vinteren sjølv om eg køyrer lite. Grunn: Oljen er grå og får nok tilførsel av vatn på ein eller annan måte,ikkje bra men finn ikkje heilt ut av det.
 
Det er fordi du kjører for lite og oljen blir aldri varm nok til å kvitte seg med kondenseringen. Når eksos blir sånn passe varm og ting og tang går rundt inn i kjedekassen blir det til slutt varme nok til at vann fordamper bort. Litt vann i oljen gjør ikke så fryktelig mye. Ideelt er det ikke men oljen klarer det helt fint.