LYNX .

Det påvirker bare gassjusteringen, det blir som å holde litt gass mens du starter scooteren. Hvis det bare er det du har gjort, er det noe annet feil på scooteren din. Starter normalt helt fint med litt gass.
Er jo bare å justere wire slik at du har litt slakk i gassklipa igjen.
Ta opp pluggene og sjekk at du har gnist. Hvis du har det, får den ikke bensin. Scooteren din har vel en primer? 3 pump bruker å gjøre susen. Hvis du ikke har primer er det full choke som gjelder.
 
Det påvirker bare gassjusteringen, det blir som å holde litt gass mens du starter scooteren. Hvis det bare er det du har gjort, er det noe annet feil på scooteren din. Starter normalt helt fint med litt gass.
Er jo bare å justere wire slik at du har litt slakk i gassklipa igjen.
Ta opp pluggene og sjekk at du har gnist. Hvis du har det, får den ikke bensin. Scooteren din har vel en primer? 3 pump bruker å gjøre susen. Hvis du ikke har primer er det full choke som gjelder.
.
 
Sist redigert:
Hvis skutern gikk før du prøvde å "justere" forgasseren, får så å nekte å starte etterpå? Da er det for meg ganske åpenbart hva som er feil!
Men prøv å "dramme". Skru ut pluggene åg skvett litt bensin nedi. Ligg for guds skyld unna startgass!! Tørker ut oljefilmen på bevegelige deler og forårsaker skjæring til slutt. Mye værre på totakter enn firtakter.
Starter skutern med en dram, er det jo klart hvor feilen er. I og med at du har forsøkt å "justere" er gasseren nå ute av grunninnstilling og du må starte der. Det hjelper ikke å skru litt her og litt der, for at en tror ditt og datt.
Systematisk feilsøking er tingen ;). Ikke TSS på BRP maskinene sier folk her, da gjenstår forgasser, pumpe og slanger. Start med å sette forgasser tilbake til grunninnstilling, sånn jeg forklarte deg tidligere, så tar vi det videre derfra, hvis den fortsatt ikke starter.