POLARIS Fjusker rmk assault 2012mod

24 Okt 2019
9
3
Overhalla
Hei har en rmk assault 2012 som jeg sliter med å få til å gå skikkelig på full guffe...
Har bytte tps sensor å justert. Byttet coil bensinslange med filter å injectorer. Men etter alt dette er den forsatt ikke go. Tatt komp test 7.5 på en side å 7.3 på andre side. Det som er rart er når den har stått en stund å jeg starter opp igjen så går den fint en liten stund, før den begynner å fjuske/beffe på full gass pådrag.
Prøve kjørt flere ganger å er akkurat det samme som sist skjer om igjen. En gang fikk jeg feilmelding om at den detonerte.


Kan noen hjelpe meg. Har planer om å dra på tur nå om torsdagen, så er desperat
 
Gammel bensin?
Dumt og ta komptest når motor er kald da, komptest skal tas når motor har arbeidstemp
og med åpne gass spjeld. (Koble ut cps eller dødmann)
Det beste er som regel og ta en sylinder lekkasje test etter min erfaring.
Har du sjekket Reed ventiler at disse ikke er slitte? Men da pleier scooteren ofte å bli litt tungstartet og ha litt lurvete tomgang og som du sier er sur på fullt turtall.
Plugger regner jeg med du har byttet.
 
Ikke sjekket Reed ventiler pga at den går kjempefint på tomgang også med litt gasspådrag. Problemet kommer ikke før jeg gir bånn gass. Nye plugger. Bensinen er fra forrige sesong. Men det var da problemet startet. Så tviler på at det er bensin. Skal ta ny komp test med varm motor
 
Da holder jeg en liten finger på eksos ventiler / rele, men pleier vell ikke oppstå fusk av den grunn. Var også litt elektrisk feil på disse, huske og ha lest at noen hadde problemer med orginal dødmanns snor, gassklype ++
 
Burde forsøke å koble ut tss sensor i gassklypa, må vel inn med et lite resistor nettverk for å bypasse den. DET kan tyde på noe mekanisk som et veivlager, eller for lite fuel. Pumpe/dyse som fusker. Var det ikke noe sjuke på 2012 med produksjonsfeil på dyser slik at lim hadde rent inn på kontaktpinnene?
 
Har vært litt tull med injektorer ja, men de er skiftet hvis jeg skjønner han riktig, har du sjekket at programvaren stemmer med fargen på injektorene, har du tilgang til diagnoseutstyr, ville sjekket at spesielt eksostemp sensor ikke er på bærtur, å i samme slengen sett på at de andre sensorene viser riktig, slik som innsugstemp, motortemp, atmosfæretrykk, da disse er med på å gi riktig blanding,