GENERELT DYNOTRÅDEN

Status
Stengt for ytterligere svar.
Norske tall hadde vært best ja =)
Hadde jo vært greit om gutta med dyno kunne tilby seg å kjøre noen nye modeller i benken for å se hva di faktisk gir uten at dette hadde kostet skjorta så kunne man jo prøvd litt lettere modifiseringer for å sedd hva som gir effekt. Tror det kunne blidd mersalg av dette =)
 
Nå vil jeg se NORSKE tall og ikke amerikanske tall hvor du får kjøpt jet fuel på bensin stasjon og har englestøv i lufta hvor orginale maskiner plutselig får 10-15 hk mer der enn her til lands. Jeg tenker norsk 95/98 oktan, norsk luft og norsk dyno :)

Mene du at 153 hk i cat 800 er fantasi tall? Og hvorfor skal vi stole blint på noen her i Norge på Dynokjøring nor dem driv å trimme sjøl?
Er det ikke let for dem også å lage tall som kunder ønsker? Og litt av diskusjonen her nu er jo på akkurat det med store avik .
146 mot 160 + hk samme Årsmodel og kjørt i samme dyno.....
 
Nå vil jeg se NORSKE tall og ikke amerikanske tall hvor du får kjøpt jet fuel på bensin stasjon og har englestøv i lufta hvor orginale maskiner plutselig får 10-15 hk mer der enn her til lands. Jeg tenker norsk 95/98 oktan, norsk luft og norsk dyno :)
No such thing. Effekt er relativt, det er hva all dynokjøring forteller i klartekst. For meg har bare dynotall verdi som før/etter tall etter modifisering med ellers like parameter. Hva de tallene faktisk er mener jeg personlig ikke kan ha noe reell verdi for andre. Det kan om så være oppgitt i bananer. 100 bananer før modifisering og 110 bananer etter...
 
Har ikke sakt at det er fantasi tall :)
Og ja, derfor jeg skreiv at jeg ville likt å sett tall fra nøytral dyno hvor den ikke tilhører en som trimmer og selger trim :)
 
No such thing. Effekt er relativt, det er hva all dynokjøring forteller i klartekst. For meg har bare dynotall verdi som før/etter tall etter modifisering med ellers like parameter. Hva de tallene faktisk er mener jeg personlig ikke kan ha noe reell verdi for andre. Det kan om så være oppgitt i bananer. 100 bananer før modifisering og 110 bananer etter...
Du er inne på noe-----

Har aldri brydd meg så mye om hva en motor gjer for effekt.men mer hva man får ut på belte. Det er det som driver scootere fremover.
Men det blitt ett stort hysteri dette med dynotall/motoreffekt
 
Har ikke sakt at det er fantasi tall :)
Og ja, derfor jeg skreiv at jeg ville likt å sett tall fra nøytral dyno hvor den ikke tilhører en som trimmer og selger trim :)

Flere som ikke kjøper tuner-tall helt. Synd at det er inntrykket vi sitter igjen med!
Pynte på talla kan slå tilbake rett i fleisen... Ikke undervurder dine kunder og potensielle kunder sier jeg bare.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
jeg tror dynobremsetallene stemmer ganske så bra, jeg har den catta som ble bremset til 172 hk. når jeg kjører mot kompisen min som har en helt likedan scooter så drar jeg lett ifra han, selv om kjærringa sitter på meg så kjører jeg lett ifra den orginale ac800 proclimb.
jeg trur effektene i scooterne i dag er rundt 150hk- er fordi det effekten er justert ned for å kunne kjøre på 95okt, min cf2010mod kunne ikke kjøres på 95okt uten OCIN varsel.
 
Har ikke sakt at det er fantasi tall :)
Og ja, derfor jeg skreiv at jeg ville likt å sett tall fra nøytral dyno hvor den ikke tilhører en som trimmer og selger trim :)
Morro for "bragging rights" men husk at tallet i seg selv egentlig ikke har noe særlig verdi. Du får egentlig bare et rimelig godt grunnlag for å si hvem som har mest og minst. Du kan ikke ta de tallene og gjøre endringer på motoren og så få testet motoren på en annen dyno og si at nå har du fått x antall hestekrefter mer(eller mindre).
 
Dyno er ett bra verktøy for motorbyggere som bruker det seriøst og ikke for å skryte på seg mye hk
og best i byen. Jeg har sett flere motore som har vært byggd her i Norge som skal ha fantasi Hk ikke
klare å dra ett variator kitt til en Std scooter av samme merk........Så flere skryter på seg hk og ferdighet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Robert
Angående dynotech så har jeg skrevet en forklaring på hvorfor de får endel høyere tall enn andre dynoer. Jeg dokumenterte det grundig i innlegget også. (Husker ikke hvor det var jeg skrev det, men det kommer nok frem her. Tror det var i dynotråen)

Arctic cat er 147-149 hk std. 2012-2013. Målt hos meg, hos HSK og hos Jaws Performance. (Tror SHS også)

Jeg skrev "Jeg tipper at man såvidt bikker 160 hk med 860 kit!" Jeg baserer det på tester jeg vet er gjort i dynoer.

Det blir helt feil å drive å sammenligne hva en Arctic cat 800 klarer å levere av hk i Hammerfest.
Arctic cat er en veldig trimvennlig motor, det trodde jeg de fleste visste. Bare det at det finnes en pipe som gir 12 hk setter vel all tvil til side. Hvor mye effekt har dere sett med pipe på etech? Porting?
Det er jo flere som har hatt 860 kit her i Norge og Sverige. Jeg har ikke sett noen dynotester (fra norge-sverige) som gir særlig høye tall.
Jeg vil på ingen måte rakke ned på 800 etech, men vil være realistisk. Det er en bra motor, for all del.

Og til sist, er dere i tvil om antall hk i noe dere kjøper så kan dere teste det i en annen dyno enn hos selger.
 
Dyno er ett bra verktøy for motorbyggere som bruker det seriøst og ikke for å skryte på seg mye hk
og best i byen. Jeg har sett flere motore som har vært byggd her i Norge som skal ha fantasi Hk ikke
klare å dra ett variator kitt til en Std scooter av samme merk........Så flere skryter på seg hk og ferdighet.


En liten kommentar til dette-
Hvis man f.eks har en scooter som går på 8000rpm originalt og man trimmer den opp 20 hk med max effekt på f.eks 8600rpm, så er det ikke sikkert den klarer dra originalt variatoroppsett. Men den kan utvilsomt ha 20 hk mer enn originalt.
 
  • Liker
Reaksjoner: KRSVANE
Angående dynotech så har jeg skrevet en forklaring på hvorfor de får endel høyere tall enn andre dynoer. Jeg dokumenterte det grundig i innlegget også. (Husker ikke hvor det var jeg skrev det, men det kommer nok frem her. Tror det var i dynotråen)

Arctic cat er 147-149 hk std. 2012-2013. Målt hos meg, hos HSK og hos Jaws Performance. (Tror SHS også)

Jeg skrev "Jeg tipper at man såvidt bikker 160 hk med 860 kit!" Jeg baserer det på tester jeg vet er gjort i dynoer.

Det blir helt feil å drive å sammenligne hva en Arctic cat 800 klarer å levere av hk i Hammerfest.
Arctic cat er en veldig trimvennlig motor, det trodde jeg de fleste visste. Bare det at det finnes en pipe som gir 12 hk setter vel all tvil til side. Hvor mye effekt har dere sett med pipe på etech? Porting?
Det er jo flere som har hatt 860 kit her i Norge og Sverige. Jeg har ikke sett noen dynotester (fra norge-sverige) som gir særlig høye tall.
Jeg vil på ingen måte rakke ned på 800 etech, men vil være realistisk. Det er en bra motor, for all del.

Og til sist, er dere i tvil om antall hk i noe dere kjøper så kan dere teste det i en annen dyno enn hos selger.

Jeg kan skaffe til veie et komplett Spi anlegg å låner det gjerne bort til Hsk om di vil prøve dette på en E-tec for å se hvor mye effekt dette gir =)
 
Mene du at 153 hk i cat 800 er fantasi tall? Og hvorfor skal vi stole blint på noen her i Norge på Dynokjøring nor dem driv å trimme sjøl?
Er det ikke let for dem også å lage tall som kunder ønsker? Og litt av diskusjonen her nu er jo på akkurat det med store avik .
146 mot 160 + hk samme Årsmodel og kjørt i samme dyno.....


Vi kjørte 15-20 tester på en 2012 M800. 149 hk helt std. 153hk med Panseret skjøvet 7-8 cm lengre frem. Rikelig med frisk luft rundt hele scooteren. Så nå vet alle hvordan få 4 hk ekstra for noen småkroner. Frogskin eller lignende ;)

Ett tips til: Jaws testet etech en god del. 147hk i snitt helt std. 151hk med den store luftboksen lettet bort fra den lille.
 
En liten kommentar til dette-
Hvis man f.eks har en scooter som går på 8000rpm originalt og man trimmer den opp 20 hk med max effekt på f.eks 8600rpm, så er det ikke sikkert den klarer dra originalt variatoroppsett. Men den kan utvilsomt ha 20 hk mer enn originalt.

Stemmer bra at mere turtall nødvendigvis ikke betyr mere moment ja =)
 
Jeg kan skaffe til veie et komplett Spi anlegg å låner det gjerne bort til Hsk om di vil prøve dette på en E-tec for å se hvor mye effekt dette gir :)
En liten kommentar til dette-
Hvis man f.eks har en scooter som går på 8000rpm originalt og man trimmer den opp 20 hk med max effekt på f.eks 8600rpm, så er det ikke sikkert den klarer dra originalt variatoroppsett. Men den kan utvilsomt ha 20 hk mer enn originalt.

Man skal vell kke være rakett forsker for å skjønne det. Men man må jo være dum om man trimmer en 800 fror Trail bruk og øker RPm med 600 rpm. Den scooteren kommer aldri til å funke bedre en std 800 vil med Variator kit. Den scooteren som vi testa hva Clutch fra tuner og gikk dårligere en Std med VK. Så ble det bytta VK på den og den gikk ikke med det heller. Det ble testa flere ganger med forskjellig settup. Den skulle det være over 150 hk. Pol 800. Så hvor hva alle de nye HK blitt av?

Er en polaris 800 en lett trimmed motor? Her kommer det jo ut opp mot 170 + hk men en E-tec er ikke lett trimmet?
Er det sli at RK-Tec i usa lyger om sine 184 hk på e.-tec? Han sier også at han stoler kunn på Dynotech sin dyno.

En liten stikker: Salgstriks er å reklamere med 184hk på e-tech 860kit ;) ) Dette er en komentar fra deg tidligere.
Vilke dynotall har du sett på 860 E-Tec og fra vilken leverandør?

Det som du og en annen driver med i Norge er det alle skal forholde seg til , er det slik?

Jeg kjøper ikke Dynotall fra noen, Men det er jo blitt et hysteri her i Norge. My hk,femst i køen tror alle.

D&D dynokjørte 16 cat 800 til 153. det samme gjorde Dynotech. er det helt urealistisk det?
 
Jeg kan skaffe til veie et komplett Spi anlegg å låner det gjerne bort til Hsk om di vil prøve dette på en E-tec for å se hvor mye effekt dette gir :)


Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke HSK jobber med etech mer.
Man skal vell kke være rakett forsker for å skjønne det. Men man må jo være dum om man trimmer en 800 fror Trail bruk og øker RPm med 600 rpm. Den scooteren kommer aldri til å funke bedre en std 800 vil med Variator kit. Den scooteren som vi testa hva Clutch fra tuner og gikk dårligere en Std med VK. Så ble det bytta VK på den og den gikk ikke med det heller. Det ble testa flere ganger med forskjellig settup. Den skulle det være over 150 hk. Pol 800. Så hvor hva alle de nye HK blitt av?

Er en polaris 800 en lett trimmed motor? Her kommer det jo ut opp mot 170 + hk men en E-tec er ikke lett trimmet?
Er det sli at RK-Tec i usa lyger om sine 184 hk på e.-tec? Han sier også at han stoler kunn på Dynotech sin dyno.

En liten stikker: Salgstriks er å reklamere med 184hk på e-tech 860kit ;) ) Dette er en komentar fra deg tidligere.
Vilke dynotall har du sett på 860 E-Tec og fra vilken leverandør?

Det som du og en annen driver med i Norge er det alle skal forholde seg til , er det slik?

Jeg kjøper ikke Dynotall fra noen, Men det er jo blitt et hysteri her i Norge. My hk,femst i køen tror alle.

D&D dynokjørte 16 cat 800 til 153. det samme gjorde Dynotech. er det helt urealistisk det?


Hva mener du med at alle må forholde seg til det jeg gjør? Ingen må forholde seg til meg såfremst de ikkje spør meg om det. Det jeg skriver om her på forumet er mine meninger og mine erfaringer.
Og ser jeg at noen skriver noe her på forumet som jeg mener er "helt på trynet" eller feil pga uvitenhet så kommenterer jeg det om jeg finner det passende.
Jeg har ikke tall på hvor mange som har kjøpt feile ting og gjort feile ting etter oppfordringer fra andre, både her på forumet og på facebook. Og jeg føler for å hjelpe andre. Er det feil så ville man nok hørt det.

Det med å øke fra 8000 rpm til 8600 på en 800 var et eksempel bare.

Når det kommer til RKT så kan det godt være at det har vært bremset de hk dem oppgir i USA. Kanskje de har høyere tall std også der borte? Men har de motorene de samme hk her i Norge med våre forutsetninger? Fortell meg hvorfor vi ikke har sett dynotester i norge med slike tall?
Den "stikkeren" du kommer med står jeg 100% prosent for :) HK selger.....selv om de bare er på papiret.


Ang. Polaris og hk tall så har jeg ikke mest erfaring med de. Men de tallene du referer til mener jeg å huske er med innblandet racefuel.
Hvis man ser på portene og størrelsen på polaris-ac og brp 800 syl så kan man se litt hvorfor ac er mer trim-vennlig.

Flere her skriver at effektøkningen er det viktigste, og det er jeg helt enig i. Kjøper dere big bore eller andre ting så kan dere få det dynokjørt. Og ikke nødvendigvis hos selger.


Ps. Har sett dynopapirer på etech 860 med 164 hk.og 160 hk. Ikke langt unna det samme som var på de litt eldre 860. Noen klarte vel litt til på de.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Erlend.F
Man kan stille spørsmål rundt påliteligheten til enkelte dynotestinge som e gjort, hvor dynokjører etter og ha begynt og selge "trim" får mye lavere HK standard..

For eksempel ble Polaris 800 2012 bremset til 149-151 HK originalt før, men nå er dem under 140 hk og man får høy GAIN av HK ved kjøp av trim.

Jeg har dynotester som jeg kan legge ut for og bevise testingen som er utført av samme person
 
Man kan stille spørsmål rundt påliteligheten til enkelte dynotestinge som e gjort, hvor dynokjører etter og ha begynt og selge "trim" får mye lavere HK standard..

For eksempel ble Polaris 800 2012 bremset til 149-151 HK originalt før, men nå er dem under 140 hk og man får høy GAIN av HK ved kjøp av trim.

Jeg har dynotester som jeg kan legge ut for og bevise testingen som er utført av samme person

Ja det er litt merkelig det der at disse motorene plutselig fikk så lav effekt. Kan jo hende dynokjører gjorde feil som ble oppdaget senere, men valgte å ikke fortelle om dette for at troverdigheten ikke skulle bli satt på spill.
Jeg vil tro at å spille med helt åpne kort er det beste i lengden for har man først fått tvilen på seg er det ikke bare bare å hente seg inn igjen sånn uten videre!!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Håvard stille du dynoen til disposisjon for en symbolsk sum om æ tar med mæ scooteren å litt forskjellig ned til dæ? :)

Stoler du på at dynoen min viser rette tall da? ;) Jeg har desverre ikke tid på denne siden av nyåret ihvertfall. Jeg er begynt å jobbe som Auto-takstmann i tillegg til verkstedet, så det er dårlig med tid. T-Trim her på forumet har også tatt kontakt ang dynokjøring på sin etech.

Ps. Hvem jobber for symbolske summer for tiden ;) Jeg jobber til daglig ikke med Skidoo siden vi har brp forhandler rett nede i veien. Men vi får se på nyåret :)

Man kan stille spørsmål rundt påliteligheten til enkelte dynotestinge som e gjort, hvor dynokjører etter og ha begynt og selge "trim" får mye lavere HK standard..

For eksempel ble Polaris 800 2012 bremset til 149-151 HK originalt før, men nå er dem under 140 hk og man får høy GAIN av HK ved kjøp av trim.

Jeg har dynotester som jeg kan legge ut for og bevise testingen som er utført av samme person


Dette gjelder ikke meg, men jeg syntes å huske at de testene var gjort uten panser og luftboks, og at det har vært forklart på forumet før. Mulig jeg husker feil. Og det er klart at man må fortelle nøyaktig hvordan dynotesten ble utført.
Jeg har også hørt fra to dynoer i norge og to dynoer i sverige at Polaris har under 140hk helt std. Åpner man luftveiene så kommer det vel mer hk. Sånn er det ihverfall med de andre nyere 800ccm.
 
Stoler du på at dynoen min viser rette tall da? ;) Jeg har desverre ikke tid på denne siden av nyåret ihvertfall. Jeg er begynt å jobbe som Auto-takstmann i tillegg til verkstedet, så det er dårlig med tid. T-Trim her på forumet har også tatt kontakt ang dynokjøring på sin etech.

Ps. Hvem jobber for symbolske summer for tiden ;) Jeg jobber til daglig ikke med Skidoo siden vi har brp forhandler rett nede i veien. Men vi får se på nyåret :)




Dette gjelder ikke meg, men jeg syntes å huske at de testene var gjort uten panser og luftboks, og at det har vært forklart på forumet før. Mulig jeg husker feil. Og det er klart at man må fortelle nøyaktig hvordan dynotesten ble utført.
Jeg har også hørt fra to dynoer i norge og to dynoer i sverige at Polaris har under 140hk helt std. Åpner man luftveiene så kommer det vel mer hk. Sånn er det ihverfall med de andre nyere 800ccm.


Æ e ikke så opphengt i om den har 146 eller 160hk da æ heller vil se om forskjellige ting gir noe mere effekt.
E så fornøyd med den så tar til takke med di hk den enn måtte ha =)
Da ser vi på nyåret om det kan bli en anledning =)
 
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke HSK jobber med etech mer.



Hva mener du med at alle må forholde seg til det jeg gjør? Ingen må forholde seg til meg såfremst de ikkje spør meg om det. Det jeg skriver om her på forumet er mine meninger og mine erfaringer.
Og ser jeg at noen skriver noe her på forumet som jeg mener er "helt på trynet" eller feil pga uvitenhet så kommenterer jeg det om jeg finner det passende.
Jeg har ikke tall på hvor mange som har kjøpt feile ting og gjort feile ting etter oppfordringer fra andre, både her på forumet og på facebook. Og jeg føler for å hjelpe andre. Er det feil så ville man nok hørt det.

Det med å øke fra 8000 rpm til 8600 på en 800 var et eksempel bare.

Når det kommer til RKT så kan det godt være at det har vært bremset de hk dem oppgir i USA. Kanskje de har høyere tall std også der borte? Men har de motorene de samme hk her i Norge med våre forutsetninger? Fortell meg hvorfor vi ikke har sett dynotester i norge med slike tall?
Den "stikkeren" du kommer med står jeg 100% prosent for :) HK selger.....selv om de bare er på papiret.


Ang. Polaris og hk tall så har jeg ikke mest erfaring med de. Men de tallene du referer til mener jeg å huske er med innblandet racefuel.
Hvis man ser på portene og størrelsen på polaris-ac og brp 800 syl så kan man se litt hvorfor ac er mer trim-vennlig.

Flere her skriver at effektøkningen er det viktigste, og det er jeg helt enig i. Kjøper dere big bore eller andre ting så kan dere få det dynokjørt. Og ikke nødvendigvis hos selger.


Ps. Har sett dynopapirer på etech 860 med 164 hk.og 160 hk. Ikke langt unna det samme som var på de litt eldre 860. Noen klarte vel litt til på de.

Er det ikke bare et par linjer her opp som sier at han har billig trim til E-Tec? Og nu jobbe han ikke med dem...HMMM.
Du liker å hoppe over spm som du ikke liker el ikke vil svare på.
1,. Hvorfor same type scooter 2011E-Tec i same dyno ga 146 og 160 + hk? Hva er troverdig? 146 når man skal selge stempel oppgradering på 10 hk... Det er vell også troverdig?

2 Du svare heller ikke på vilken 860,hvem som har byggd dem.

3 Om polaris er lettere å trimme en E-Tec.

4 om det hva blada Race fuel el ikke. Dem ble solgt som 150 + hk trail scootere som ikke gikk bedre en std med VK. Hvorfor?
Der ble prøvd allt og ingenting gjorde at den ble bedre. IIkke fra bygger self. Troverdig 150+ hk?

Du svarte heller ikke på D&D 153 på 16 cat? og fra Dynotech. Er det mye Power 153?

Du tok jo sjøl kontakt med D&D bak min rygg for å kjøpe 860 E-Tec kit. Hva det for å lære noe el vilken årsak? Du tror jo ikke på hva dem lager. Fantasi Power....

Dem vise jo det i all type dragrace. Deres modete scootere er på top 3 i omtrent alle løp.
og på hayday kjørte Dylan rose M8000 i Stock 800 in på 5,19. Nei men dem kan jo ikke noe så det går vell ikke?????
 
  • Liker
Reaksjoner: Nortech
Er det ikke bare et par linjer her opp som sier at han har billig trim til E-Tec? Og nu jobbe han ikke med dem...HMMM.
Du liker å hoppe over spm som du ikke liker el ikke vil svare på.
1,. Hvorfor same type scooter 2011E-Tec i same dyno ga 146 og 160 + hk? Hva er troverdig? 146 når man skal selge stempel oppgradering på 10 hk... Det er vell også troverdig?

2 Du svare heller ikke på vilken 860,hvem som har byggd dem.

3 Om polaris er lettere å trimme en E-Tec.

4 om det hva blada Race fuel el ikke. Dem ble solgt som 150 + hk trail scootere som ikke gikk bedre en std med VK. Hvorfor?
Der ble prøvd allt og ingenting gjorde at den ble bedre. IIkke fra bygger self. Troverdig 150+ hk?

Du svarte heller ikke på D&D 153 på 16 cat? og fra Dynotech. Er det mye Power 153?

Du tok jo sjøl kontakt med D&D bak min rygg for å kjøpe 860 E-Tec kit. Hva det for å lære noe el vilken årsak? Du tror jo ikke på hva dem lager. Fantasi Power....

Dem vise jo det i all type dragrace. Deres modete scootere er på top 3 i omtrent alle løp.
og på hayday kjørte Dylan rose M8000 i Stock 800 in på 5,19. Nei men dem kan jo ikke noe så det går vell ikke?????


Jeg skrev at jeg ikke var sikker på HSK og etech trim. Kan godt være at han gjør det.

1 Skal jeg virkelig svare på hvorfor noen får forskjellige hk i en dyno? Tror ikke det siden jeg ikke vet mer enn det du har skrevet her..

2 Ang. 860 etech så var det kjente merker. Og jeg kan ikke se at det tjener noen å nevne hvilke merker.
Det kan godt hende at det finnes 860 kit som gir så mye hk som du reklamerer med, men det tror jeg ikke på før jeg ser dem kjørt i en Norsk dyno. Gjerne med før og etter trim. Slik at differansen blir rett.

3 Jeg mener at Polaris er lettere å trimme enn Etech mht effektøkning. polaris har et dårliger utgangspungt.

4 Jeg verken vil eller kan svare for andre trimmere. Dessuten skrev du 170 hk, ikke 150.

Dynotech fikk sikkert 153 hk av en arctic-cat, men noen får jo bare 146 hk også. Da er de likevel 7 hk over, i verste fall. Les det jeg skrev om dynotech så skjønner du. En lett utregning viser at dynoen demmes korrigerer helt ville tall på en god del tester. Faktisk hele 50 hk på turboscootere med ca 300 hk.

Jeg tok kontakt med D&D bak din rygg?? Hva er dette for ville påstander?? Jeg har har kjøp varer hos D&D i mange år! Og da jeg ringte dem og spurte om 860 kit for en kunde så sa de at de hadde gjort en avtale med deg og vi måtte kjøpe det hos deg. Og da ble det ikke noe handel av det kittet. Hva har det med å gå bak ryggen på noen å gjøre? Hold deg for god til å dikte opp ting Trond. Hadde jeg vist om den eneretten på forhånd så hadde jeg ikke ringt dem heller.
Det hører med til historien at jeg på forhånd frarådet kunden om å kjøpe det kittet siden jeg hadde sett en test fra en privatperson i USA som viste lite hk.

Det er ingen spørmål jeg ikke liker å svare på. For jeg spiller alltid med åpne kort, la det være helt klart!
 
Jeg skrev at jeg ikke var sikker på HSK og etech trim. Kan godt være at han gjør det.

1 Skal jeg virkelig svare på hvorfor noen får forskjellige hk i en dyno? Tror ikke det siden jeg ikke vet mer enn det du har skrevet her..

2 Ang. 860 etech så var det kjente merker. Og jeg kan ikke se at det tjener noen å nevne hvilke merker.
Det kan godt hende at det finnes 860 kit som gir så mye hk som du reklamerer med, men det tror jeg ikke på før jeg ser dem kjørt i en Norsk dyno. Gjerne med før og etter trim. Slik at differansen blir rett.

3 Jeg mener at Polaris er lettere å trimme enn Etech mht effektøkning. polaris har et dårliger utgangspungt.

4 Jeg verken vil eller kan svare for andre trimmere. Dessuten skrev du 170 hk, ikke 150.

Dynotech fikk sikkert 153 hk av en arctic-cat, men noen får jo bare 146 hk også. Da er de likevel 7 hk over, i verste fall. Les det jeg skrev om dynotech så skjønner du. En lett utregning viser at dynoen demmes korrigerer helt ville tall på en god del tester. Faktisk hele 50 hk på turboscootere med ca 300 hk.

Jeg tok kontakt med D&D bak din rygg?? Hva er dette for ville påstander?? Jeg har har kjøp varer hos D&D i mange år! Og da jeg ringte dem og spurte om 860 kit for en kunde så sa de at de hadde gjort en avtale med deg og vi måtte kjøpe det hos deg. Og da ble det ikke noe handel av det kittet. Hva har det med å gå bak ryggen på noen å gjøre? Hold deg for god til å dikte opp ting Trond. Hadde jeg vist om den eneretten på forhånd så hadde jeg ikke ringt dem heller.
Det hører med til historien at jeg på forhånd frarådet kunden om å kjøpe det kittet siden jeg hadde sett en test fra en privatperson i USA som viste lite hk.

Det er ingen spørmål jeg ikke liker å svare på. For jeg spiller alltid med åpne kort, la det være helt klart!

Koffer kommer han ikke inn her å svare på det? det er jo for at han vet at han bløffe,Og dette resultatet vise at man ikke kan stole på en "Norsk" dyno som dere kaller det.
Og nu er det bare 146 Hk i 16 cat 800, Det blir bare lavere tall hele tiden.... Snar har den vell ikke mer Power en br 250.?

Du bare fortell litt av historien med D&D,men jeg skal a det være. Det er veldig rart at bar du klare å finne lite HK i E-tec om det er i usa og Sverige,. Har ikke sett el hørt noe av dette. Og at du bare kan se på portan i e_tec sylinder å si at den ikke er lett trimmet er også high Level. Men ting behøver ikke være så vanskelig forde om du synes det. Kansje det finnes noen som er MYE flinkere en du og en viss herre man. Men dette er fortsatt HK hysteri...... Det viktigste rundt dette er å bygge variatore som fungere.. Det hjelper ikke med mye Power når man ikke klare å hente ut maxned til belte.

Når det blir lagt ut en kurve fra dynokjøring i Norge vise den bare grafen. Hvorfor får man ikke se tall,Koregering,vilken koregerings faktor, Vann temp etc............

Og du vil se allt i norsk dyno.........Dokk burde reise til usa å lære dem Dynokjøring. Dere kan jo bli millionær på det............
 
Tenker vi setter strek der...
Om noen kunder er I tvil om dynokjøringer/trim, har dem all anledning til å teste hos andre (både før og etter)...

Det du sikter mot her ville være direkte svindel, noe jeg ikke tror scooterforumet er rette plassen for å følge opp, men i tilfelle på en helt annen måte og arena.

Selv om du ikke bruker navn, er det mange som forstår hvem du sikter til!
 
Koffer kommer han ikke inn her å svare på det? det er jo for at han vet at han bløffe,Og dette resultatet vise at man ikke kan stole på en "Norsk" dyno som dere kaller det.
Og nu er det bare 146 Hk i 16 cat 800, Det blir bare lavere tall hele tiden.... Snar har den vell ikke mer Power en br 250.?

Du bare fortell litt av historien med D&D,men jeg skal a det være. Det er veldig rart at bar du klare å finne lite HK i E-tec om det er i usa og Sverige,. Har ikke sett el hørt noe av dette. Og at du bare kan se på portan i e_tec sylinder å si at den ikke er lett trimmet er også high Level. Men ting behøver ikke være så vanskelig forde om du synes det. Kansje det finnes noen som er MYE flinkere en du og en viss herre man. Men dette er fortsatt HK hysteri...... Det viktigste rundt dette er å bygge variatore som fungere.. Det hjelper ikke med mye Power når man ikke klare å hente ut maxned til belte.

Når det blir lagt ut en kurve fra dynokjøring i Norge vise den bare grafen. Hvorfor får man ikke se tall,Koregering,vilken koregerings faktor, Vann temp etc............

Og du vil se allt i norsk dyno.........Dokk burde reise til usa å lære dem Dynokjøring. Dere kan jo bli millionær på det............


Du skriver mye rart, ikke så rart at noen ikke vil svare.

Jeg har aldri skrevet eller påstått at jeg ikke får noe ut av etech. Jeg har aldri prøvd det heller. Hvor har jeg skrevet at jeg har fått til noe bedre enn noen andre? Jeg refererer bare til hva man leser og hører. Jeg er også åpen for at det kan gå an å få bra med hk i etech. Men det tror jeg når jeg ser det. Det finnes veldig mange overalt som sikkert er mye flinkere enn meg, Hvor har jeg påstått annet. Men det finnes også mange som er mye flinkere enn meg til å skrøne.

Hvis etechen har så mye hk så få det dokumentert. Hvis oss det!

Ta f.eks 925 kittet til AC . Jeg har IKKE laget det, men tunet utallige timer med det. Det kittet selger seg nærmest selv for tiden! Vi lagde en liten filmsnutt ifjor og lot noen kunder prøve 925, både her og på sørlandet. Den funker skikkelig bra og har bra med HK. Det er solgt over 20 sånne kit i Norge i år! Hvorfor? for det er vist fram og mange har sett at det funker.
Trenger jeg nevne motoren til Morten Blien?

De scootrene som vi bygger her gjør vi stort sett hele jobben på. Fra skruing til testkjøring, og jeg vil påstå at vi har stort sett gode resultater og fornøyde kunder. (du vet sikkert om noen som er misfornøyd ;) )

Alt i alt så handler det om å bruke sunn fornuft og å være realistisk.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.