Hvor mye avvik mener du er OK....
Hadde vært interresant å kjørt litt rundt å testa en og samme maskin for å se hvor stort avviket er....
Disse maskinene du sier har mindre Hp i din benk, er de u-rørt etter sist de var benka ???
Spørsmål til alle dyno eiere:
-Hvordan kalibrere dere dynoene deres?
-Land&Sea sine org. vekter? Calibration Equipment
-Hvilke vekt blir det kalibret etter? 0? 50? 100? lbs
Litt dumt om ikke alle bruker samme "type" vekter når det kalibreres...
Som det så fint står på Land&Sea's side:
Proper calibration is vital if you expect to get results you can compare with other published test data. It takes only a few minutes to verify the dyno’s accuracy.
“Remember… garbage in – garbage out!”
Ja, vet hvordan du gjør det, håper de andre gjør det samme... Men troverdigheten tror jeg ville vært større hvis alle brukte samme kalibrerte vekter... Ala slik justervesnet gjør det når de kalibrere vekter.. Mulig 50lbs ikker er 50lbs i nord eller sør...Jeg har egne vekter som jeg har kontrollmålt to plasser. Husker ikke i farta men ca 50 lbs. Skal man bremse motorer med mer hk så kan man kalibrere med tyngre lodd. Men det skal ikke utgjøre noen forskjell. Værstasjonen har jeg sjekket opp mot evenes flyplass og den stemmer veldig bra med deres målinger. Det sjekker jeg på en værnettside før hver kjøring. En slik side kan være som denne: EVENES
Jeg lurer på hvorfor fabrikantene oppgir så mye hk i sine motorer, når det viser seg i virkeligheten at det ikke stemmer?
Jeg lurer på hvorfor fabrikantene oppgir så mye hk i sine motorer, når det viser seg i virkeligheten at det ikke stemmer?
Jeg lurer på hvorfor fabrikantene oppgir så mye hk i sine motorer, når det viser seg i virkeligheten at det ikke stemmer?
Enkelte produsenter oppgir teoretisk effekt, det vill si uten at motoren må dra vannpumpe, oljepumpe og generator/tenning.
Jeg lurer på hvorfor fabrikantene oppgir så mye hk i sine motorer, når det viser seg i virkeligheten at det ikke stemmer?
Så da blir man jo svindla i stor stil da med andre ord?
Når det mangler 15hk på en 2010 800HO ift vognkort effekt, så har man betalt for mye avgift til staten også. Det er jo ikke bra. Ingen som øyner muligheten til og hente tilbake litt penger fra importør her?
Så da blir man jo svindla i stor stil da med andre ord?
Når det mangler 15hk på en 2010 800HO ift vognkort effekt, så har man betalt for mye avgift til staten også. Det er jo ikke bra. Ingen som øyner muligheten til og hente tilbake litt penger fra importør her?
Ja man kan jo lure.... på siden av en lynx 800 e-tech står det at den er 106KW. Prøv å spør en forhandler hvor mye hk den er? Enten svindler produsenten staten for å spare avgifter ellers svindles kundene for at fabrikken vil ha litt mere holdbare motorer enn den de engang bremset til 155hk. En grunn er det ihvertfall.
106KW kommer aldri til å bli verken 155 eller 160 hk.
turbo karlsen: Hvorfor er du så skeptisk til alt i hele verden ? Si at Kelsey(rk-tek) ikke fornekter seg.... At det ikke er mulig å bygge motorer med x antall hester, at en trimma thunder aldrig kan kjøre over 170km/t på gress osv.....
Du "krevde" at PF skulle ta en hel skoter til Mcxpress for å verifisere sin effekt i hans Thunder.
Nå som du har fortalt hele Norden at de ikke kan kjøre dyno, synes jeg du burde ta imot SHS sin invitasjon, om å ta med din dyno og komme til Tromsø og bevisa at din skepsis er berettiget.
Jeg er over gjennomsnittet interisert i motorer, så jeg er villig til å stille en viss økonomisk kompansasjon, da jeg skjønner at dette kommer til å gå ut over din produksjon/inntjening på ditt nye verksted, denne dagen.
Vell , dette blir en DIREKTE annklage. Først innsinuerer du at SHS kjører/bruker dynoen feil, så sier du at han kan fingere tallene til å bli det han ønsker.
Jeg stiller min gammle katt til disp som ikke er bremsa av noen av dere tidligere, så kan vi jo se hvem som kommer nermest en 3dje benk jeg har vært i . Du var jo interisert i dette tidligere i en tråd her å sjekke de forskjellinge benkene......
Peter er en god kompis ja, slik som du har en god kompis i Kirkenes.....
Peter er meget interisert i å høre fra kunder som er missfornøyd med jobbene hannes. Håper du kan fortelle meg hvem dette slik at jeg kan viderebringe det og det kan bli ordna opp i ! Om du ikke vil publisere det her kan du sende det på PM eller ringe meg.
For å rette litt på spøken din, Peter slutta jobbe på Mekonomen for snart 2 år siden. Der ser du hvor mye du kjenner han !!!