GENERELT DYNOTRÅDEN 2

En luftpumpe på 800ccm klarer ikke pumpe mere luft enn en anne luftpumpe på 800cc når turtallet er ca det samme.
Om det går 20år til er en 800ccm fortsatt bare 800ccm

Man henter mer hk hvis man klarer å fange opp mer luft/bensin i motoren før den tenner. Det gjør vel de nye motorene også. Men alt har sin begrensning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsinist
Her er vår test av CTEK 800 med JAWS pipe og åpne luft veier :)

26730971_10155842894091145_1731366708868160066_n.jpg
26731549_10155842894276145_1037744343162612609_n.jpg
 
Har du mulighet å legge kurvene med orginal og med jaws oppå hverandre for å enkelt se forskjellen gjennom hele registeret?
 
Rimelig sikker på att det står 109kw på min, som igjen er 148hk som er rundt det den har blitt dynokjørt til her i Norge. Syns selv den er veldig rapp, rask og sterk, men har ikke kjørt mot en eldre modell, men det kan jeg og Jørgen ta en gang :)

Edit: Sjekket skiltnummer på et par som ligger til salgs på Finn. 2018 er oppført med 109kw = 148hk, og 2017 er oppført med 111kw = 151hk.

Sjekket opp i staten vegvesen, de oppgir 109kw(148hk) mens på tunnelen står det 104kw. Vektene på hardcore og mountain cat er også oppgitt til det samme, 251kg, men det stemmer jo ikke helt.
 
Sjekket opp i staten vegvesen, de oppgir 109kw(148hk) mens på tunnelen står det 104kw. Vektene på hardcore og mountain cat er også oppgitt til det samme, 251kg, men det stemmer jo ikke helt.
Spørst om Satans Vegvesen tuller litt i papirene sine da.
 
Ca 15hk + med "åpne luftveier" og pipe må jo være ganske så bra... Hvordan er denne Jaws pipa på støy vs original?
 
Man bruker original lyddemper om man vil ha lite støy. Det blir litt mere lyd, men veldig liten forskjell fra std. :) Testen er med std lyddemper.
Har jo faktisk blitt et issue det der med støy, Svenskene har jo innført strenge regler og kontroller på "trimburkar" i det siste.
 
Usikker på om detta er plassen for detta spørsmålet, men prøver. Ser at svenskene oppfordrer til å montere 1,5 grads sporkile (og kanskje PC5) som oppgradering på suzuki motoren uten noe annen trim, har det blitt test om det gir noe mere form for effekt?
 
Usikker på om detta er plassen for detta spørsmålet, men prøver. Ser at svenskene oppfordrer til å montere 1,5 grads sporkile (og kanskje PC5) som oppgradering på suzuki motoren uten noe annen trim, har det blitt test om det gir noe mere form for effekt?

Akkurat montert på min ilag med større y-pipe, bli ikke verre ihvertfall. Føles rappere. Mange som gjør dette i statene også .
 
Ok:) klarer ikke helt å se hva den y-pipa kan gjøre med effekten, når oem e så åpen som den kan bli. Må jo da vere at vinkelen på piperøret kan vere forskjell, og på grunn av det kanskje kan gi mere effekt. Men det er jo bra om man merker forskjell med annen sporkile:)
Tru om det kan bli bedre på gammle M-chassiet også med den sporkilen der, siden det tydeligvis er godt utprøvd:)
 
Har portet min originale y-pipe litt, på grunn av dårlig utført kontroll av produsenten, på ene siden så hadde sveisen så hard gjennombrenning at det bare var 2/3 åpning ut fra eksosport, pluss at jeg fjernet sveiseperler og glattet ut innvendig i y-pipe. Dette ga effektøkning på min. Jeg har også HO motoren, men jeg mener da at røret på y-pipen min hadde samme dim som eksosport på sylinder, hvertfall hadde den det etter porting.
 


Jeg er umiddelbart skeptisk til tallene her av flere årsaker.
Ut fra BSFC synes jeg det virker som det blir i magreste laget. Klarer vi å se korreksjonsfaktorer, dyno kalibrering osv ut fra videoen, nei?
Jeg for min del kunne tenkt meg og høre Turbokarlsen sine synspunkter på disse dynokjøringen. Det ligger en video med kjøringer mens motoren angivelig er i brake-in mode også med 160-165hk.
 


Jeg er umiddelbart skeptisk til tallene her av flere årsaker.
Ut fra BSFC synes jeg det virker som det blir i magreste laget. Klarer vi å se korreksjonsfaktorer, dyno kalibrering osv ut fra videoen, nei?
Jeg for min del kunne tenkt meg og høre Turbokarlsen sine synspunkter på disse dynokjøringen. Det ligger en video med kjøringer mens motoren angivelig er i brake-in mode også med 160-165hk.


Har store problemer med å tro på disse tallene jeg også, ser du på dynokjøringene av 800 motorene så bremser dem 155hk ish i usa og det er jo langt over det dem bremser her til lands, så jeg tror vi skal ha mere troa på ca 150 hk ish
 


Jeg er umiddelbart skeptisk til tallene her av flere årsaker.
Ut fra BSFC synes jeg det virker som det blir i magreste laget. Klarer vi å se korreksjonsfaktorer, dyno kalibrering osv ut fra videoen, nei?
Jeg for min del kunne tenkt meg og høre Turbokarlsen sine synspunkter på disse dynokjøringen. Det ligger en video med kjøringer mens motoren angivelig er i brake-in mode også med 160-165hk.



Testen er korrigert opp fra 159,8 hk til 171,6 hk......
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker