GENERELT DYNOTRÅDEN 2

Der å da ja. Men korrigert så er det 180hk. Om dette virkelig stemmer, er det helt villt.

Det heter seg at hvis barometertrykk eller temperatur er langt utenfor standard så er ikke korrigering 100% nøyaktig. Den hadde kommet med mere korrekte tall om det ikke var slikt lavtrykk i Vest-Finnmark idag. Men uansett ser den jo råsterk ut. Jeg vil tippe den er korrekt 170 hk. Den viser 160 observert effekt! 850 vil bli dynokjørt flere ganger i vinter, så det blir spennende :)
 
Det heter seg at hvis barometertrykk eller temperatur er langt utenfor standard så er ikke korrigering 100% nøyaktig. Den hadde kommet med mere korrekte tall om det ikke var slikt lavtrykk i Vest-Finnmark idag. Men uansett ser den jo råsterk ut. Jeg vil tippe den er korrekt 170 hk. Den viser 160 observert effekt! 850 vil bli dynokjørt flere ganger i vinter, så det blir spennende :)

Det er uansett en meget god effekt med observert på 160hk under slike forhold. Var å kjørte en for noen dager siden, som enda ikke var innkjørt, å den virket sterk syntes jeg. Nå fikk jeg det bekreftet.
 
Man skulle jo tro at det med barometertrykk vs korrigering skulle vært linjært nedover. For hvis ikke blir egentlig resultatene fullstendig feile om man bor høyt oppe. Det kan være kombinasjonen i været/temperaturen som gjør at den korrigerer så mye. Det som er sikkert er at det blir spennende å se en ny test under "bedre" værforhold :)
 
Man skulle jo tro at det med barometertrykk vs korrigering skulle vært linjært nedover. For hvis ikke blir egentlig resultatene fullstendig feile om man bor høyt oppe. Det kan være kombinasjonen i været/temperaturen som gjør at den korrigerer så mye. Det som er sikkert er at det blir spennende å se en ny test under "bedre" værforhold :)

Skal du dynokjøre 850 i vinter? Vet om en som kunne tenke seg å gjøre det hos deg :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen
Det er nu noe som er riv ruskende feil med kjøringen av 850.
Den har observert hk 160 og korigert 180. Og den har bare 4,7% korigering.
Om dette stemmer kan man aldri tro på noe korigering.?
Det går ikke å få fra 160 -180 hk med 4,7 % korigering.
Eller?

Kjørte ikke marklund 850 til 163?
Usa er den kjørt til 163-165.
 
Det er nu noe som er riv ruskende feil med kjøringen av 850.
Den har observert hk 160 og korigert 180. Og den har bare 4,7% korigering.
Om dette stemmer kan man aldri tro på noe korigering.?
Det går ikke å få fra 160 -180 hk med 4,7 % korigering.
Eller?

Kjørte ikke marklund 850 til 163?
Usa er den kjørt til 163-165.


Ja i forhold til oppgitt korreksjonsfaktor i dynotesten så skal korrigert effekt være ca 167 hk. (160x 1.047)

Må ha skjedd noe i programmet. Dem finner nok ut hva som har skjedd
 
Vi beklager men har brukt en feil correctin metode, her er observert og korigert effekt korekt
Etter kalibrering av moment arm har jeg glemt å huke av på riktig, for at dynotest skulle bli 100% riktig sjekket vi kalibreringa:fuckoff:

Summit E-tec 850 2017 ute av innkjøring....fy f... for en effekt
Selv om vi var litt uheldig med exstrem lavtrykk

På topp 2017 e-tek 850 169,9 hk std kor (obs 160.9 hk);)
Polaris 2017 axys 800 kommer ??
20170317_131008.jpg
 
Hva står det på tunellen til 850 da? Det har vell brukt å stemme sån høvelig med virkeligheten?
På våre modeller her på berget står det 115Kw, eller 156,4Hk. Yter gjennomsnittet som den HSK har bremset, så er jo det meget bra!
 
Nu ser det bedre ut. Tror de fleste 850er over 160. Men vi har allerede merkede forskjellige motor kraft når dem clutches. Samme hva 800 etec.
Er kanon om effekt er slik.
D&D dynokjøre ny cat 800 med 15 hr på teller. 153 hk. Dem hva ikke mye fornøyd med den effekten.
 
  • Liker
Reaksjoner: jornenge
Det er nu noe som er riv ruskende feil med kjøringen av 850.
Den har observert hk 160 og korigert 180. Og den har bare 4,7% korigering.
Om dette stemmer kan man aldri tro på noe korigering.?
Det går ikke å få fra 160 -180 hk med 4,7 % korigering.
Eller?

Kjørte ikke marklund 850 til 163?
Usa er den kjørt til 163-165.

Dynotech 170hk
 
Ja med etanol holdig fuel og 2 grader mer tenning. Ikke std lengere

Det er ikke korrekt. 170.1 hk.

Di brukte vanlig 89oktan som di målte inneholdt 5% etanol. Ikke mer tenning pga. di ikke hadde nyeste buds.

5% etanol er det vel i di fleste (om ikke alle) stasjoner her til lands i dag.
 
Litt off topic, men er det sånn å forstå at 800 e-tec nyter godt av mer fortenning(opp mot 2 grader)og at motoren gjerne har rundt 0,7 fra fabrikk, ref DTR dynokjøring?
 
så det var dynotester i siste nr av snowrider - AC, Cat og Lynx 800 på ca 148 hk , 850 på 162 og sidewinder på 194 om jeg ikke husker feil...?
 
  • Liker
Reaksjoner: Apex xtx
Vi kan trykt si denne jaws axys effektpipa så langt har vært er en suksess effektmessig

Jaws sier di vil jobbe videre med pipa.....:hmm: kommer løsning for 2018 modeller
med at det er en annen egt sensor i 2018....

Vi kjører en full axys pipetest på slutten av sesongen
Jaws
dynoport
slp
spi
bikeman
ssi vi vi får tak i
 
Nu nærmer det seg tid for å teste litt i dynoen(enda litt til i gammeldynoen)

Vi holder på å oppgradert til vår motordyno til
vann kjølt Eddy-Current Absorber (brake) og Electronic Control (fabrikk dyno)
bare bremseenheten uten akslinger veier 450 kg

20170620_204037.jpg

Vi skal dynoteste Polaris Axys 2017 std
slp pipe
dynoport pipe
SPI pipe

Jaws effektpipe
NYE Wøssner Pro/axys stempelkit
forskjellige ettermarkes topper(også 2 prototyper)
Vi skal prøve å opptimalisere alle piper med PC5

for å se filmer av dynokjøringene er det bare å følge med på Hsk racing fb side
har noen spørsmål til test resultatene er bare å poste

 
Under testing av piper til axys har vi virkelig prøvd å makse alle piper med fuel boks, dette med nyinkjøpt AFR fra land & sea med kalibrerings fungsjon alle tester 7500-8550 20 sekunder;)

stock axys 2017 142 hk peak 8150-8200 AFR 13,5, prøvd å øke pipetrykk men gikk i DET omg

SLP 145,5 hk peak 8200-8350 mager på melloregister,fuel boks må brukes (litt høyt pipetrykk) AFR 13,8

SPI 137-138 hk peak 8300 mager på mellom og på topp, hisider pipetrykk AFR 13,5 max uten DET

DYNO PORT 145 hk peak 8400 hk , dro av 5% fuel på topp (litt høyt pipetrykk) AFR 13,9

JAWS 152 hk Peak 8350-8550 perfekt på mellom og topp( vi har justerer pipe trykk perfekt) AFR 13.8
Med å magre ut ca 5% økte effekten til 154 hk AFR 14,2 (Helt problemfritt med 20 &30 sekunder reper i dyno)
(DET kom med AFR 14,6)

Slik vi modder jaws pipene for våre forhold får vi minimum 9 hk og med fuel boks over 12 hk, det som også er viktig er hvor fort motoren bygger effekt..
gassresponsen med jaws blir ekstremt bra, det er også viktig..må skje litt når man kliper inn gassklipa :)
Denne pipa ble også dynokjørt av Tynset bil & mc og dem fikk over +10 hk økning

Er ikke mulig av polaris å lage en oem pipe for max effekt og som skal klare utslippskravene på mellomregistret, Polaris må lage en pipe som er effektiv på mellomregistret pga utslippskravene og da er ikke pipa optimal på flatt jern

i neste runde skal vi teste div topper, stempler og mer

testing av 18 axys kommer :)
 
Sist redigert: