I vinter har vi opplevd store problemer med en lynx commander 600 e-tec.
Det startet med feilkode P0428. Men det ble fortsatt kjørt videre mens vi ventet på ny eksosgassensor. Det tok litt lang tid før sensoren kom. Vi byttet eksossensoren og feilkoden og motorlampa forsvant. Sensoren var ikke av samme type som den som var i, men hadde riktig nummer.
Men med litt pådrag så kom neste feilkode, P1562 og revlimit. Vi byttet statorplaten, og alt så ut som at vi endelig hadde en scooter som funket igjen. Men under kjøring så kommer det opp "knock" varsel i displayet, samt at scooteren ikke vil gå på tomgang. Vi byttet tennplugger og scooteren går fint når den er kald. Men når den er kjørt varm så vil den ikke gå på tomgang, samt at det kommer enkelte ettertenninger.
Min teori er at motoren er "kokset" ned.
Er det noen her med lignende erfaringer eller teorier om hva som må gjøres?
Det startet med feilkode P0428. Men det ble fortsatt kjørt videre mens vi ventet på ny eksosgassensor. Det tok litt lang tid før sensoren kom. Vi byttet eksossensoren og feilkoden og motorlampa forsvant. Sensoren var ikke av samme type som den som var i, men hadde riktig nummer.
Men med litt pådrag så kom neste feilkode, P1562 og revlimit. Vi byttet statorplaten, og alt så ut som at vi endelig hadde en scooter som funket igjen. Men under kjøring så kommer det opp "knock" varsel i displayet, samt at scooteren ikke vil gå på tomgang. Vi byttet tennplugger og scooteren går fint når den er kald. Men når den er kjørt varm så vil den ikke gå på tomgang, samt at det kommer enkelte ettertenninger.
Min teori er at motoren er "kokset" ned.
Er det noen her med lignende erfaringer eller teorier om hva som må gjøres?