Så en 16 åring kan ikke kjøre Polaris pro rmk 600 lovlig? Å er det en måte å få det lovlig å kjøre i NorgeJeg hadde kjørt pent med mammas scooter frem til jeg var 18, og kjøpt en litt større en da..
Så en 16 åring kan ikke kjøre Polaris pro rmk 600 lovlig? Å er det en måte å få det lovlig å kjøre i NorgeJeg hadde kjørt pent med mammas scooter frem til jeg var 18, og kjøpt en litt større en da..
En kompis av meg har en litt eldre polaris rmk trail 550 2007/8 modell, Den tar seg jævlig godt fram i dypsnø til å være 550. Kommer seg mange plasser som min 16' axys. De er heller ikke så dyre. Ville spart pengene på 16års skutere, og heller bruke de på ordentlig skuter når du blir 18.Er en Polaris Indy 550 es noe som er anbefalt for en 16 åring? Å er den god i nysnø/ dyp snø?
Effekt begrensningen for 16år er vel på 80hk om jeg husker riktig, så du kan dessverre ikke kjøre RMK600 lovlig på Norsk scooterlapp.Så en 16 åring kan ikke kjøre Polaris pro rmk 600 lovlig? Å er det en måte å få det lovlig å kjøre i Norge
Og nei, i norge har vi en regel på snøskuter. Når du er 16 har du lov til å kjøre det som kalles klasse 1 snøskuter. Dette er skutere som ikke overstiger 0.20 kw pr kg. Så det vil si at du kan ha en 600 cc snøskuter, men da må den veie ganske mye. Får å finne ut hvilke skutere som er lovelig på deg tar du Kw delt på vekt på skuteren. Men som jeg vet kan du kjøre alt av 600 ace, dær de er under 0.20 kw pr kg. Bare husk at jo lengre belte du har, jo mer kraft må skutern ha får å få den rundt. Min menig er det ikke noe poeng å ha lengre en 137'' på skutern, da blir det nesten for langt og du vil ha lite kraft til belte. Har kjørt 550'er med 155 belte og de har dårlig acs og dårlig toppfart.Så en 16 åring kan ikke kjøre Polaris pro rmk 600 lovlig? Å er det en måte å få det lovlig å kjøre i Norge
Igjenn anbefale æ polaris rmk 550 med 137'' pris ligger mellom 10 - 20 000 kr. Er ikke vits å kjøpe noe lengre, da motoren sliter med å få dratt rundt belte. Men e jo spørs ka budsjette ditt e. Ville sagt til dæ å ikke bortkast penga dina på en flæske ny 16 års skuter hvis du uansett skal kjøpe større når du blir 18. å kjøpe nyere skutere e rent tap økonomisk sett. Kjøper du en eldre 550/440 (1990 - 2009) får du solgt den for nesten like mye du kjøpte dem for.Hva er den beste maskinen til en 16-åring som liker fart og kjøring i dypsnøen?
Eventuelt kan du investere i Phazer, xtx eller mtx utgaven. Den går som et dass med plombering med det tar 15 min og et flatskrujern å fikse. Da får du en scooter som er lov for han å kjøre,
Nei, det er ikke sånn det fungerer. Endring av kjøretøyets egenskaper medfører at kjøretøyet må godkjennes i den stand det er etter endring og registreres som det det faktisk er.
Joda, om man ska gjøre det etter boka. Er ikke lov med effektanlegg, bigbore eller turbokit heller uten at det godkjennes det heller. Påenget med uplombert phazer er at den er på papiret en klasse 1 men går mye bedre. Jeg kjørte enda turbo på uplombert phazer da jeg var 16 og politiet sa aldri noe på det siden den var klasse 1 i vognkortet.
Altså, du kommer med oppfordringer til lovbrudd og påstår på toppen av det hele at lovbruddene er lovlige..
Kommer man i en ulykke med et kjøretøy som er endret på denne måten må man regne med et betydelig regresskrav.