POLARIS Axys sks silber turbo

nøkland

Medlem
2 Jul 2006
301
148
Vest-Agder ( Eiken)
Hey
Kjørt ein sesong nå med silber turbo, kjørt 6,5-7 psi heile vinteren og funka egentli veldig bra, sleit med høg a/f på 12-12,5 på full gass. Men det holdt hele vinteren

Testa litt på drag i slutten av sesongen med mer trykk, siste løpet gjekk den på 10psi og rein 100ll. Men fikk fort DET. Så til vinteren må de gjørs no mer.
Tenker lavere komp, cold air intake og intercooler av ein slag.

Skal prøve og montere power comander for og øvestyre og gi litt mer fuel på topp, siden bunn og mellom registere funker bra.

Noen som har tipps til:
Lav comp topp
Intercooler
?
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Hjelper lite med lav komp og IC hvis du ikke kan levere nåkk bensin, std dyser leverer max 135-140 l/B . Skal du over 6-7 psi må du øke bensinmengden betydelig, 10 psi boost krever min 160-170 l/B får å få en stabil motor
 
Blei stille hær ei stunn.
Silber har egen ic ja men hadde ikkje lyst på vann te luft kjøling.
Nye injectorer er bestillt så då kan trykke opp:)

Ting på vei i posten nå:
Front montert ic med vifte
1000cc dyser
Ssi topp
Øhlins dempere.

Begynne å nerme seg vinter nå så på tia å få ting på plass :)
 
4D5ADC6C-C9FC-4769-9FAC-BD238113BE8C.png
 
Fått montert litt av delene nå, sattser på alt er kommet når eg kommer heim fra jobb. Så den kan bli ferdi før snøen kjæm :D
 

Vedlegg

  • 866B497D-A9C2-4989-AD82-CD3A4F251260.jpeg
    866B497D-A9C2-4989-AD82-CD3A4F251260.jpeg
    357,2 KB · Sett: 253
  • 1E16A6D9-1B23-4220-97DD-AB2504C01D35.jpeg
    1E16A6D9-1B23-4220-97DD-AB2504C01D35.jpeg
    260,5 KB · Sett: 271
  • F9990C81-3B0E-4C4D-B9FE-CBE3CB1CD454.jpeg
    F9990C81-3B0E-4C4D-B9FE-CBE3CB1CD454.jpeg
    193,2 KB · Sett: 268
  • 1580FFCA-BCA3-4D4F-9AB0-020E7D2055F8.jpeg
    1580FFCA-BCA3-4D4F-9AB0-020E7D2055F8.jpeg
    258 KB · Sett: 251
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere
Fått satt sammen det meste nå og fått starta den. Fikk veldig mye bensin på tomgang så har montert pcfc og fått justert den ned på tomgang og litt opp over. Men den kutter med ei gang den bygger turbo trykk. Mulig det kan ver map sensoren som er gåen? Står ein 3bar map sensor på :)

Noen som har vert borti det samme?
2636B9A8-7BC6-4737-B627-7BF393787468.jpeg
86B6F040-8D37-42A9-BB63-D0428B503CCE.jpeg
 

Vedlegg

  • 6BFEF882-F0DA-4AB9-AF7A-C9875876B1BA.MOV
    208 MB · Sett: 157
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Lite aktiv på denne sia så blitt lite oppdatering :rolleyes:

Fikk aldri injektoran til og fungere sammen med hjerne, powercomanderen, så blei bare kjørt på 10psi og justert opp til 12 på slutten av sesongen:p men nå må det mer fuel til.

Lurer på og montere kitt fra csp eller bondoocker sitt fuel kitt. Noen som har noen annbefalinger?

2CB62D63-84BA-48AE-8A57-EBCA25E9F75E.jpeg
BADE2C2D-955E-45C6-A088-7840E7AAEAFE.jpeg

Lite snø førte til innkjøp av kjøretøy for og komme seg lettere til fjells:biggrin:
B5B8F385-E66F-4030-A9A5-86DDC48D3585.jpeg

Fyste bakkeløp for sesongen. Scooteren sklei på oppvarmings bukken og flerra belte i beskyttelse plata:spy:
EC2D7A36-4642-4DED-9859-71A8D4CB3F7C.jpeg

Nytt understell 163", 9" vendehjul, 8t drivhjul. Så nå står den nesten klar til neste år:thumb:
621B35EC-9F26-4650-B066-73A7EE5E1C24.jpeg

Understell er fra gammlere pro rmk, og forsterkninger fra 155" axys for dei som lurer på hvorfor det ikkje passer heilt:biggrin:
 
Hvilke drivhjul har du på i 8t,ble det trangt å få på drivaksel og belte kontra 7 t 2,86?
 
Då har eg endelig fått montert G3 redline fuel kitt som force bruker og dump ventil. Kjøre med base map som csp bruker funker ikkje heilt optimalt.
Kjører nå med silber mappa hjerne pluss G3.

Kjørte den på 14-15psi i helga og med afr på 10,5-11 så nå får den vertfall bensin
sattse på det blir litt mer snø utover så eg får tid til og finjustere den litt