ARCTIC CAT Arctic Cat T660 Turbo Touring Se 2007 god scooter?

Knutta

Medlem
4 Mar 2019
12
0
Aust-Agder
Hei,
Vurderer anskaffelse av en Artic Cat T660 Turbo Tourring SE 2007 mod. 140t 1723km

Det jeg lurer på er dett greie scootere til tur / konescooter?
Kjente feil?
Noe jeg burde se etter?

Takk for innspill
 
De er faktisk helt OK. Se etter lager på drivaksel venstre side. De er underdimensjonert og er litt plundrete å skifte(men fullt gjørbar med vanlig verktøy). Skaper ulyd under kjøring og gjør det umulig å justere belte rett hvis de er helt ferdig.
Variatorer trenger ofte shimming av noen med peiling hvis de tar veldig dårlig løs. Ellers går de bra, er helt ok å kjøre, billig i drift og har lite støy og vibrasjoner.

De er tunge men det har du sikkert skjønt. Motoren blir mye brukt i trucker i hele verden ellers og er veldig driftssikker.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Komfortable, bensingjerrige,nok power og kurante priser. Drivaksellagre skal skiftes hvert tredje år, og er som smaug1 skriver en svakhet. Første tegn er at speedometer og turteller "jukser". Framtunge og litt "tung på rattet". Men i bunn og grunn et veldig godt bruktkjøp. var på jakt etter en sjøl, etter at Bearcaten takka for seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
En ting til: Hvis det er "remote start" på'n, er de kjent for å tappe batteriet. Ikke sikker på hvorfor, men det er gjentagende tema på "arcticchat.com"
 
Det er nok fordi mottakeren nødvendigvis må ha strøm for å motta noe og dette får den fra batteriet. Er liksom ikke noe vei utenom det. Tanken er god...eller er den det, uansett - et godt batteri og litt jevnlig bruk så funker det sikkert fint.
 
Er mye snakk om skutere som spiser batterier rundt om kring. Særlig på Amerikanske forum, og særlig AC , spesielt 4t. Etter postingene å dømme burde vi ha bytta batteri annethvert år minst på Bearcaten, men den gikk nå 12 år på 2 batterier. Opplevde kun EN gang å måtte sette på lader. Handler nok kanskje om en kombo av flaks, og bra batteri . Små batterier som tømmes helt, for så å lades opp igjen med 8 eller10 ah lader gjentagende ganger er jo dømt til å ryke til slutt. Tviler på at mottageren til en sånn "remote start" trekker så mye strøm at batteriet tømmes og fryser i stykker i løpet av sesongen, med mindre du synes det er dritkult å stå på verandaen og starte og stoppe skuteren i tide og utide.
 
Ble handel så da har kona også fått scooter. Mistenker at jeg må bytte lager som dere skriver, da den tuller litt på speedometer og turteller.
Takk for alle gode tips
 
Hvilken motorolje anbefales til denne? og girolje? dette er slike ting jeg liker å skifte med en gang siden jeg ikke vet hva som er på eller når det ble skiftet sist :D

Og kunne noen "pekt ut" lageret som er svakheten på bilde? (hvis jeg har hentet rett sprengskisse vel og merke).
 

Vedlegg

  • Large.png
    Large.png
    244,2 KB · Sett: 214
Sist redigert:
Nr.9 (6). men kan også gå inni girkassen, gamlingen har en bearcat 660t hvor begge disse lagrene har gådd. Han fikk montert non-slip drivhjul på sin for å slippe å ha så stramt belte, og siden har han ikke vært plaget med lagrene.
 
Nr.9 (6). men kan også gå inni girkassen, gamlingen har en bearcat 660t hvor begge disse lagrene har gådd. Han fikk montert non-slip drivhjul på sin for å slippe å ha så stramt belte, og siden har han ikke vært plaget med lagrene.
Det er et godt tips. Beltet må være jævla stram på de for å ikke rape over HVIS man strammer frambukk mye(for å få god skitrekk). Jeg brukte litt tid på å slakke reima på frambukk helt til beltet sluttet å rape over og kompenserte bedre skitrykk med å stramme fjærene på skiene. Nonslip hadde gjort denne jobben enklere ja.
 
vilken motorolje anbefales til denne? og girolje? dette er slike ting jeg liker å skifte med en gang siden jeg ikke vet hva som er på eller når det ble skiftet sist :D
5w-30 eller 5w-40 tror jeg manualen sier. På girkasse står det vel bare "high quality oil" eller at du skal bruke AC sin egen. Vanlig 75w-90 duger.