ARCTIC CAT Arctic Cat bilder og Cat talk - Tråden for store og små spørsmål

  • Trådstarter Slettet medlem 1398
  • Startdato
Så var første mann ute til å bygge om et vanlig understell til "monorail"

https://www.snowest.com/forum/showthread.php?t=442156

Hjemmelaget alpha skid.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 7 brukere
Var med på demo av nye modellene igår, Alpha’n er nol den store nyheten, men mange andre også som har gått i skyggen av den og viser seg og vere artige skutere.
Fikk øynene ekstra opp for Norseman 8000 og Thundercat Turbo med iACT, Norseman er en perfekt mellomting, og egner seg godt til løype som til leik. Hadde eg bodd i Sverige eller nord med lovlige løyper hadde nok Thundercat stått høyt på ønskelista.

Fikk kjørt Alpha’en endel, og den overrasket mere en forventa. Trodde den var enkel og legge på siden, men ikke att den var så lett!
Forholdene på demo plassen var tung og våt snø, så den fikke testet seg i element som absolutt ikke er optimalt, og der overrasket den. Washout som er den store skrekken til mange var ikke bekymringsverdig, eller stort mere merkbart med Alpha iforhold til andre modeller fra både AC eller andre merker. Blir en artig vinter i møte.

Glemte kanskje og si det. Men Alpha og Silber turbo kit er bestilt ;)
 
Vill no si dem har fått det bra til å ikke bare med tanke på reimer, når katta bare benke 141hk originalt å fortsatt hold vell så godt følge med 850 med ca 20hk mer:engel:

Tja.....hva skal jeg si....?
Du vet hvordan man får effekten fra motor ned i bakken....? :rolleyes:
 
Tok reim på 110 mil på 17 hardcore, da vridde reima seg rundt 180 grader faktisk.. :confused:
Noe eg savna på catta var at det ikke er noe reim holder i motor rommet, slik andre merker har..
 
Var din original?
Når reima gikk første gang var den orgnial ja :cool: vet ikke grunnen, men har aldri opplevd før at rima snur seg helt rundt.
Men for å si det slik, reimene på hardcoren jeg hadde holdt ganske mye lenger en på 850 jeg har nå. Der har jeg tatt reim på 30 mil, 25 mil og 85 mil...... Det som kanskje hadde vert moro og vist var om cat har løst ut noen reimer på garanti da de har 100mils garanti :cool: Sammenligne hvor mange reimer BRP har måte delt ut vs cat sine utlegg:hmm:
 
Oppdaget i dag at fjæra i primærvariatoren på min 17mod Hardcore er knekt. Regner jo med at dette vil dekkes av garanti da scooteren er kjøpt ny nå i januar (overligger) og har ca 800km på telleren.
Scooteren er orginal.

Så nå lurer jeg egentlig litt på om jeg skal gå rive i annen fjær og helix, samt justerbare vekter.
Tanken på jaws-anlegg slo meg å. Men det blir jo ganske dyrt?

Hva tenker dere? Ny fjær, helix og vekter? Evt hvordan?
Har jo lyst på mere power i den meteren med pudder jeg kjører i 3 turer i året :p
Scooteren brukes til litt av hvert. Skogskjøring og leking. Brukers også på pølsetur med dattera mi (selvom hun synes det er gøy med "leking i pudderet også) Ikke highmarking. Brukes heller ikke som fartsmaskin.

11111.jpg
22222.jpg
 
7990,- for pipekit og 4500,- for fuelboks. Som Pesslaad sier, så er dette noe som virkelig funker. Vi har map og alt klart! Ta kontakt på messenger eller 90923448 så finner vi kanskje en bedre "vårpris" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Ja va jo det eg sku fram til, Arctic Cat har klart det utmerket iforhold til visse andre:)

Forhold til BRP har de uten tvil noen som fungerer bedre med og få effekten til beltet, og ikke bare sløser det bort i varme variatorer.
 
ka folk gjør med innsuget når dåkk montere av lykten? har sett nånn epoxye inn 52mm plastrør som dæm feste luftfilter på. Men kan man ikke egentlig bare legge frogzkins over? bør jo ikke ha nåt å si når hullet e like stort om du har filter over eller ikke. Så lenge man klare å holde snøen vekke. demontert lykta på skøy i dag for å se kordan det så ut på min å det har æ virkelig lyst å gjøre nå.
 
Har noen byttet 55/65 drevingen i dd på m8 ho mot 60/60 dreving? Ble det Positivt eller negativt utslag på scooteren? Tenker da for teknisk skogkjøring og til klatring. Jeg synes at den originale 55/65 funke bra til teknisk skogkjøring, men at det mangler kanskje litt fart ved klatring. Har jo da selvfølgelig ikke originalt variatoroppsett, men alt i alt er det ikke langt unna.
 
ka folk gjør med innsuget når dåkk montere av lykten? har sett nånn epoxye inn 52mm plastrør som dæm feste luftfilter på. Men kan man ikke egentlig bare legge frogzkins over? bør jo ikke ha nåt å si når hullet e like stort om du har filter over eller ikke. Så lenge man klare å holde snøen vekke. demontert lykta på skøy i dag for å se kordan det så ut på min å det har æ virkelig lyst å gjøre nå.

Du kan sette 2 runde frogzkins ovet de hullene. Finnes noen i samme dim :) Er meget lett å lage headlight delete til Cat
 
Trodde post forward kun var en greie på brp produkter?
 

Vedlegg

  • 8359D3B9-3586-4CC6-AFD8-582028C916AB.png
    8359D3B9-3586-4CC6-AFD8-582028C916AB.png
    742,8 KB · Sett: 110