ARCTIC CAT Arctic cat 2021

Gen3ral

Medlem
7 Des 2009
571
201
Vaaainnøya
Kom åver det her bilde idag, ka dere trur?
Screenshot_20191025-172904_Instagram.jpg
 
Ser ut som en snopro 600 med monorail, relees 19.11.19:D
 

Vedlegg

  • Screenshot_20191025-202549_Facebook.jpg
    Screenshot_20191025-202549_Facebook.jpg
    116,2 KB · Sett: 119

Gammelt nytt, men ikke utenkelig at det kan være noe sånt som kommer
 
Nye rioten såjo rå ut:D
 

Vedlegg

  • FB_IMG_1574180032709.jpg
    FB_IMG_1574180032709.jpg
    91,1 KB · Sett: 125
  • FB_IMG_1574179986832.jpg
    FB_IMG_1574179986832.jpg
    71,3 KB · Sett: 119
  • FB_IMG_1574180013991.jpg
    FB_IMG_1574180013991.jpg
    78,3 KB · Sett: 113
  • FB_IMG_1574179995843.jpg
    FB_IMG_1574179995843.jpg
    75 KB · Sett: 115
  • Liker
Reaksjoner: CatLarsen
400cc singel efi
 

Vedlegg

  • FB_IMG_1574188613038.jpg
    FB_IMG_1574188613038.jpg
    40,7 KB · Sett: 90
  • FB_IMG_1574188615964.jpg
    FB_IMG_1574188615964.jpg
    60,3 KB · Sett: 97
  • FB_IMG_1574188622495.jpg
    FB_IMG_1574188622495.jpg
    46,9 KB · Sett: 92
  • FB_IMG_1574188627046.jpg
    FB_IMG_1574188627046.jpg
    50,3 KB · Sett: 92
  • Liker
Reaksjoner: Christer Scooterman
Har trua på den 400cc motoren. Liten og lett og på papiret passe sprek også. Spent å høre om den vibrerer mye.
 
Nesj, 185kg må de klare eller så får de holde seg til Xboxen.
 
Ja men 185 kilo + da kan man like godt kjøpe 600 summit eller pro rmk så har man scooter i mange år etter vedkommende har vokst ut av en 400 cc. Og om effekten er et problem kan man finte lage til en spjeld eller gassklype restriksjon.
Bare min tanke :hmm:
 
Nå er vel ikke hovedproblemet at vekten er så høy på dagens modeller men at scooteren generelt føles stor for en ung nybegynner og at effekten er i overkant høy. Min første snøscooter hadde 34hk. Skal man begynne med en 600 med 130hk kan det sikkert for mange føles litt i overkant og dyrt i innkjøp. Dette er vel billige modeller.
 
Ja, jeg skjønner ikke at de klarer å lage det lettere. Er jo samme vekta som på en rmk pro 600 og den har en tyngre motor og tyngre belte for å ikke snakke om massive kjøler(e). Er alt det andre tyngre på ac?
 
Må skille mellom tørvekt og kjøreklar vekt.. Polaris oppgir tørevekt på 185kg, mens ac oppgir kjøreklar vekt. Om de har gjort i dette tilfellet vet ikke jeg da..
 
Er 185 kilo kjøreklar vekt, er det innafor etter min mening. Jeg starta med Ski Doo Citation 300. 152 kg sto det i boka, det var sikkert tørrvekt. På med 25 liter bensin, så nærmer det seg 185. Det var vel i det leie de fleste 250, 340 er lå, og de var også bygd som "entry level machines", selv om en 340 på slutten av syttitallet ble regnet som temmelig hvass:biggrin:. Det er fint om det kommer gode prispressere, som er både fine å kjøre og se på. Tidligere har det vært litt såsomså, en dau og tørst motor dumpa ned i et chassis som har vært litt for stort bare. 400 eller 550 viftehyler+ 240 kg er ikke til å få ståpels av!!
 
  • Liker
Reaksjoner: norskamerikaneren
Glemmer vi noe her? Denne Arcticen kommer ikke til å kunne kjøres av 16 åringer pga for høy effekt i forhold til vekt, kjapp kalkulatorregning gir 2,84 kg pr hk. Mulig den formelen var motsatt, men likevel :p
 
Nå er den ikke laget eller tiltenkt for Norge i utgangspunktet. Det er amerikanerene som ber om disse modellene og der er mindre og billige modeller det markedet ønsker. M4000 ser jo veldig spennende ut, nesten så jeg kunne tenkt meg en sånn selv til å være "slengscooter" rundt heimen.
 
Har Riot X på prøve nu, steike for en artig og lettkjørt maskin ??? helt rått belte med sykt tak, forbedret og nyere versjon av powerclaw 2,6, virker stivere og ikke så apias på tuppen av kammen.
Snapchat-1893449032.jpg
Snapchat-422764620.jpg
Snapchat-266242378.jpg
Snapchat-1741889328.jpg
Snapchat-1056386454.jpg

Har også fått sett blast og kjørt en liten runde??
 
  • Liker
Reaksjoner: OleJ og CatLarsen
Meget artig maskin den der, ble også kraftig imponert over det nye belte når jeg testa den??