Alt om RS 600

Heisann! Noen som har erfaring med montering av 40L tank på Lyns 600rs?
Betillte tank med monteringskit fra forhandler her i byen, men tanken passer overhode ikke.

Festene til setet og bakrammen tar i tanken, og tanken virker som den er for brei for at den skal kunne passe.
Har jeg fått feil tank, eller kreves det litt modifisering for ar den skal passe? Må jo ha helt nytt sete også isåfall.
Hadde skidoo tank og sete på en Lynx men det krevdes litt justeringer på festet bak.
 
heisann, har en lyns 600 rs 09mod og lurer på om noen har noen tips til dekaler, osv
og hva er størrelsenpå orginaltanken ?:)
 
Vist d er dn på bilde er d 40 literstank på denne :) denne ble kjøpt ny me garanti satt opp for fjellet :)
 
heisann, har en lyns 600 rs 09mod og lurer på om noen har noen tips til dekaler, osv
og hva er størrelsenpå orginaltanken ?:)
Komplett dekal kit ser best ut, da får du en tøff scooter

Stikker tanken ut bak salen så er den på 38 liter, vist ikke er det en 20 liters tank som i utgangspunktet er orginalt på disse.

20 liters reservekanne bakpå er ofte et lettvindt og godt alternativ syns nå jeg [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
hei, ja er scooteren som er avbildet. kjøpt ny med garanti for fjellet ? jeg skal bruke den til kjøring i skog og på jorder. er det noe jeg må gjøre med denne da evt ? hvor kan jeg få tak i komplett dekal kit ? link ?:) ser også etter noe annet "stash" ..jeg har nettopp kjøpt den, men fikk høre det var bra og kjøre polaris vs gold plus olje er det et faktum ? lurer også på hva variable ramper på variator menes med ? er helt ny med scooter så må bare spørre :p
 
hei, ja er scooteren som er avbildet. kjøpt ny med garanti for fjellet ? jeg skal bruke den til kjøring i skog og på jorder. er det noe jeg må gjøre med denne da evt ? hvor kan jeg få tak i komplett dekal kit ? link ?:) ser også etter noe annet "stash" ..jeg har nettopp kjøpt den, men fikk høre det var bra og kjøre polaris vs gold plus olje er det et faktum ? lurer også på hva variable ramper på variator menes med ? er helt ny med scooter så må bare spørre :p

Du bør passe på at du har riktig dysing for din høyde og temperatur, står en del tidligere i denne tråden om dette.

å kjører på brp sin xps olje er å anbefale på denne scooteren.

Variable ramper vil si at du kan justere rampenes grad på primær variatoren. Vist du ser på primær variatoren er det 3 gjennomgående skruer. På de er det en strek og rundt skruen er det et nummer fra 1-6, hvert nummer skruen settes på, øker topp turteller gradvis. Dette etter hvor tungt føre er, ideelt toppturtall på en rs er 8200.
Å sette den på 3 er en greit utgangspunkt mener jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
hei :)

har en lynx rs som spiser sleider!
noen som har opplevd dette?

har kjørt opp 2 sett sleider på 6-7 turer nå i vinter.
tenkte ville prøve teflon-sleider, noen som veit hvor man får tak i det? :)
 
Jeg kjøpte en ski doo rs600 09 nå nettop, sto på pro open kit når jeg kjøpte den, og jeg byttet til orginal eksosannlegg med en rumblepack sluttpotte. Fant ut at det var to forskjellige dyser når jeg åpner opp, 300 på variator siden og 310 på andre! Er ikke dette feil? Skal det ikke isåfall være 310 på variatorsiden og 300 på andre siden? Jeg har hatt problemer med at pluggen blir helt rå på variator siden, kan dette være feilen? Har kjøpt 2 290 dyser som jeg skal sette på nå, da jeg har tatt på orginalt eksosannlegg med bråkepotte også kjører jeg bare på fjellet ved 800-1200 moh!

Håper noen kan hjelpe meeeg :(
 
Om pluggen blir rå og svart, så går den for feitt på den sylinderen, men de vil vel gjærne går fett på begge med de dysene. Se litt på farga på begge, så går du ned, kjenner du fortsatt at den kan drukne litt på full gass går du enda et hakk ned. Er det mer på 2/4 gass den drukner er det nålene du bør flytte, sjekk hvor de står nå også. De bør stå likt!
98 octan bare.
Juster den perfekt etter laveste kjørepunkt, jo høyere jo feitere [emoji106]

Men det er veldig greit at den får godt med bensin til fjellbruk, slik at du unngår noe problemer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
har nettopp kjøpt med en krasja rs 600 09 som jeg holder på å bygge opp før vintern.
Har hørt med geir på HSK han kunne porte denne og sette på rktek topp men det var ikke mange hester det ga. ca 7-8 hk tror jeg ;P
Er det noen som har erfaring med porting av disse. Hvordan fungerer twin pipes til disse når man skal kjøre på fjellet, blir det mye dysing eller er det bare å legge på is å kjøpe seg en singel pipe fra spi denne skal gi ca 6hk på orginal motor??
takk for svar ;D
 
Hei! Har nylig gjort et innkjøp av en 08 rs og lurte på ka dokker bruke som blandingsfohold? Tenke å kjøre på orginal xps olje, eller e det nokka annet som e å anbefale? :p
 
har nettopp kjøpt med en krasja rs 600 09 som jeg holder på å bygge opp før vintern.
Har hørt med geir på HSK han kunne porte denne og sette på rktek topp men det var ikke mange hester det ga. ca 7-8 hk tror jeg ;P
Er det noen som har erfaring med porting av disse. Hvordan fungerer twin pipes til disse når man skal kjøre på fjellet, blir det mye dysing eller er det bare å legge på is å kjøpe seg en singel pipe fra spi denne skal gi ca 6hk på orginal motor??
takk for svar ;D
Vet selv at ved porting og twin pipes blir dem mye mer værsyk. Så vil nok bli en del mer dysing ja.
 
Singelpipe er nok betydelig enklere å sette opp. Hadde et spi rør med original potte på en 2010 RS . Ikke mye mer lyd men utrolig fin . Responsen ble dårligere men nådde ikke forske noe mer på den før den ble solgt. Vet bare at den går enda etter 2 år uten problemer.
 
Hallo! Har en 08 ski doo rs 600 som ''daue ut'' og går på 1 sylinder når den e blidd varm og har fått litt turtall. noen som har erfaring med dette og hvor jeg eventuelt kan starte å feilsøke?
Står 270 dyser i forgasserne.
Fungere som den skal før den blir varm, virker som elektrisk kutt.
Motor skal ifølge forrige eier ha blitt byttet stempler å pakninger på. Motor er nå gått 2200km.
 
Sist redigert:
Noen som har erfaring om dysing av rs 600 pro open mod? kan ikke finne dysekart til dette.. Da jeg har kjøpt kit til min rs hadde det vært greit å hatt et utgangspunkt til dysing..
 
300 på ene siden og 310 på variator siden.
Hadde pro open på min rs når jeg kjøpte den, og da satt dem på.
Hvilken topp og bensin ble det kjørt med da? Å hvilken høyde?
Snakket med Ståle Eggen i går, han mente 320-340 og 55.. Men kommer jo an på hvilken komp og bensin man skal kjøre.. Prøver å finne noe til 98 oct i såfall. Litt usikker på om jeg kan kjøre 100LL på org topp ? noen som vet?