YAMAHA 99srx 700

mads vegard

Medlem
18 Des 2013
172
15
Heisann, har kjøpt meg akuratt en påske skuter. Og har problemer med att jeg kan starte skuteren med tenninga av og nødknappen nede og får da ikke stoppet den med dette heller må Choken. Men lys og baklys fungerer. Turtallet og bensinmåleren kommer og går noen som har vært borti lignende? (Det er ny tenningslås)
 
Her
 

Vedlegg

  • 20200111_170157.jpg
    20200111_170157.jpg
    171,7 KB · Sett: 93
Du bør ikke ha det sånn selv om det ikke er årsaken til problemene. Ville ordnet dette og samtidig sett om det er andre plasser i ledningsnettet som det er skader.
 
Nei det er jeg fullstendig klar over:) ja må nok gå over men hva er det som kan gjøre att det ikke kutter strømmen, kan det være noen kontakter som er feil er det jording som kan være problemet?

Er det ved stator den skal kutte eller coil rekke?
 
Du har nok brudd i kretsen en eller annen plass. Jeg hadde en SX Viper tidligere og der var kill switch og dødmannsknapp «åpen» når motoren gikk. Lukket krets og motor stoppet.
 
Normal åpen(NO) nødstoppkrets er vanlig. Noen har normal lukket(NC), dvs spenning til coil kuttes når man trykker inn nødstopp. Når den er normal åpent legges spenning til gods(kortslutter) som i praksis betyr at dersom ingenting er koblet til av ledninger, får man ikke stoppet motor som i dette tilfelle.
Skal jeg gjette er det brudd i en klyse en plass feks en kontakt som ikke sitter i.
Trøsten er at det neppe er kjempe vanskelig å fikse dette når det går den veien. Værre hvis man ikke får start
 
Hmm, okei jeg må nok bare gå igjennom:) forstår bare ikke att begge er ute av drift:) men gjerne kom med tips!
 
Nødstoppbryter og tenningslås har forbindelse.
Visuell sjekk av nødstoppbryterens sort/hvit ledning ikke er skadet/ uisolert og ligger i klemm eller mot gods rundt styre aksel øvre innfestning (hvor ledningsnettet er utsatt for bevegelse/ slitasje).
Kan man bruke ett multimeter er det greit å måle kortslutning/ overslag/ brudd.
Har hørt om tilfelle hvor en dårlig CDI-boks som måtte skiftes for å kunne stoppe motor med nøkkel og nødstoppbryter.
Turteller og drivstoffmåler har du jo selv avdekket feilårsak ifg bilde bevis ;).
 
Ja det ville jeg nok trur er instrument feilen;) men mener og huske det går tre ledninger ut av nødstopp:)
 
Takk for all hjelp:) fikk målt meg fram til lednings brudd ved hjerne:D og har rettet på i synlig skadde kabler til huv men samme problem att turtall og tank måler kommer og går:(
 
Du har nok ikke funnet alle skadede ledninger.
Sjekk jordingspunkter og jordingledninger, samt load control releet /kontakt/ ledninger som ligger bak sekundærvariatoren.
Normalt ved kortslutninger smeltede kabler, må strømper og tape fjernes fra ledningsnettet for å avdekke svakheter.
 
Har ikke fått prøvan enda desverre men gjort rein eksos ventiler og stilt dem så håper på att det er på stell nå:D
 
Hei igjenn. Fått tid til litt mer skruing og tatt komp test og viser i overkant 7 bar er det greit eller er det ikke noe og kjøre med? Alle 3 sylindra ligger på en 7 bar til 7,4 bar. Og hva trur dere med en giring på 23/40 dreving med tanke på variator?
Og så siste jeg lurer på om er det noe skade og kjøre uten om olje pumpa? Altså olje blandet i tank.
 
Blir vell rundt 100/115. Det er 32 kammer 307 lang. Belte fra en ski doo. Blir bare en tur i hard løype i ny og ned:)
 
Ja litt redd for det ja! Nei var ikke det jeg mente det er bare en skuter som blir tatt ut på solværs dager:) så standar variator oppsett er greit? Noen tips til og få den litt rappere?:) er forresten en sekunder ifra 97 vmax 600. Jeg har ikke vært ute og kjørt den enda!
 
Standard oppsett er ok med standard giring, men ikke særlig rapp. Spørsmålet er hvor mye penger du vil bruke på variatordeler for å få den rapp? Vekter, helix og fjærer kan koste noen tusen tilsammen. Sekundær fra en 97 vmax 600 bør gå greit, men den har nok en litt slakere helix dersom den ikke er skifta. Hva enn du gjør, med det du har nå, pass på at du ikke overruser den, 8500 maks! Vet om minst en ti forskjellige oppsett til denne scooteren.