Summit X ca 190, og Expert ca 200. Dog er denne slik jeg ser det mer Expert enn summit X..Jeg tipper også rundt 230000kr. Ny pris på en vanlig summit i dag er vell rundt 200000kr?
Summit X ca 190, og Expert ca 200. Dog er denne slik jeg ser det mer Expert enn summit X..Jeg tipper også rundt 230000kr. Ny pris på en vanlig summit i dag er vell rundt 200000kr?
Masse turbo 2t som kjører på ren 98oktan og 7psi, men skal du noe høyere på ladetrykk må d annen fuel tilÅ øke ytelsen for lavlandet er sikkert enkelt nok, men det prosjektet koker jo uansett ned til hva slags oktan man har? På de turbokit som er i salg er vel tommelfingerregel omtrent 10% racefuel på tanken for hver PSI ladetrykk under 1000 meter? så ved 3PSI, 30%, 4PSI, 40% osv?
Det er nok mye som skjer i det stille som ikke vi vet!Klarer ikke å dy meg.. Men må si jeg virkelig kunne ha tenkt meg å vært flue på veggen hjemme hos et par andre snøscooterprodusenter siste døgnet... Noen fikk nok en gang mer å tygge på enn de hadde forutsett..
Det kan godt være, men der er en forskjell på å ha det på tegnebrettet vs ferdig produkt i maskin over disk. På totakt er Rotax og BRP langt langt foran sine konkurrenter uansett hva man måtte mene..Det er nok mye som skjer i det stille som ikke vi vet!
BRP har jobbet med dette i 3år, kom neppe som en overraskelse på insidere i industrien. Ettermarkedprodusenter har vist om dette lenge, tviler på de er de eneste.
Hva tenker dere må til for å utnytte dette for oss som kjører i lavlandet? Clutckit og tukle med barometer eller software?
Ser for meg bensin mengde økes med turbotrykk og korrigeres fra pipe temp med mer. Vil tro der raskt kommer noe for å få utnyttet dette oppsettet bedre nært havet og egnet software er nok det besteTukling med barometer kan vel potensielt føre til at den blir gående magert vil jeg tro..
Ser for meg bensin mengde økes med turbotrykk og korrigeres fra pipe temp med mer. Vil tro der raskt kommer noe for å få utnyttet dette oppsettet bedre nært havet og egnet software er nok det beste
Vel er jo ikke turbotrykk på denne ved havnivå.... hva mener du gir indikasjon til ECU for å øke trykk i høyden om det ikke måles via barometer?Det er vel i prinsippet ikke nødvendig med økt bensintilførsel hvis den uansett skal operere med trykk lik atmosfærisk trykk ved 0moh.. ?
Vel er jo ikke turbotrykk på denne ved havnivå.... hva mener du gir indikasjon til ECU for å øke trykk i høyden om det ikke måles via barometer?
Kan vel være at den ikke nødvendigvis går som slave av barometertrykket. Blir jo uansett trykket på luften inn som setter maks effekt, så tenker vel at det er de to tingene som kobles. Om vi skulle få inn et skikkelig lavtrykk så vil nok turboen gi deg boost i lavlandet også, hele veien opp til 4psi..Vel er jo ikke turbotrykk på denne ved havnivå.... hva mener du gir indikasjon til ECU for å øke trykk i høyden om det ikke måles via barometer?
Den siste er jo grei, de har satt kjøleribber på innvendig skive også kan det virke som og kanskje endret litt hvor luften blir av eller strømmer inn men det første punktet virker mer spennende.NEW Drive Belt Monitoring System: Alerts riders in two different ways, duty cycle and temperature, if drive belt issues are impending before failure. Allows rider to be proactive to prevent belt failure. In both scenarios engine performance is not altered in any way – the system is meant to warn riders of potential issues before they happen.
NEW QRS Vent Plus driven clutch: Finned fixed and moving sheaves maximize airflow of the CVT system to decrease overall operating temperature and offer consistent performance.
Bikeman er kjent for å jukse med dyno tall!!!! Hvist man dyno kjører i høyden uten å fortelle dynoen at motoren har turbo, får man mye hester uten å trimme. Dynoen kompenserer for efekt tap i høyden, men med turbo har man nesten ingen efekt tap i høyden. Tviler på at 210 hk stemmer.det tokk ikke lang tid....
Ja 210hk har jeg null troa på. De har altså bare gitt motoren 4psi ved havnivå også og det mener de gir 210hk....Bikeman er kjent for å jukse med dyno tall!!!! Hvist man dyno kjører i høyden uten å fortelle dynoen at motoren har turbo, får man mye hester uten å trimme. Dynoen kompenserer for efekt tap i høyden, men med turbo har man nesten ingen efekt tap i høyden. Tviler på at 210 hk stemmer.