POLARIS 2013 pro rmk turbo problemer

15 Apr 2020
8
2
Bodø
heisann! kjøpte en 2013 pro rmk med bd sitt turbo kit med intercooler og rk tek lavkomp topp osv.. funket som bare fan første turene men så gikk af verdiene bananas og gikk opp til 15-16 på full klipe og det ble mye DEt. noen som har noen meninger om hva jeg kan gjøre/sjekke? også ser jeg en del diskusjoner om man bør kjøre på smidde eller støpte stempel? hva vil være det beste?
 
Får lite bensin. Kjenner ikke disse kittene men tenker det er greit å se over vakuum slanger, måle bensin trykk ( teste regulator) , se om det er endringer i oppsett på map etc
 
Tja, om den gjør det av seg selv vil jeg ikke påstå. Men kan være greit å se om den har riktig oppsett, eller om den f.eks er tilbake på fabrikk oppsett. Eller en dårlig kompis har tuklet.
 
Da har du også fått noen andre tips på ting du kan undersøke :) min Yamaha turbo ble smårar, fikk høy AF, når det var kommet vann i vakuum linja til bensin trykk regulator. Etter en stund måtte jeg bytte regulator, samme symptom. Opplevde også liknende etter sommer lagring, dyserens fra omega løste det greit etter litt rolig kjøring